عکس بابک جهانبخش و همسرش موقع بالن سواری / خوشگذرانی آقای خواننده تمامی ندارد+ فیلم و عکس

تصویر جدید بابک جهانبخش و همسرش موقع بالن سواری:

بابک جهانبخش
خلاصه زندگی نامه
نام تولد: علی جهانبخش

نام(های) دیگر: بابک جهانبخش

تاریخ تولد: ۱ فروردین ۱۳۶۲ ‏

محل تولد: بوخوم، آلمان

ژانر: پاپ

ساز(ها): پیانو، گیتار، کیبورد

شروع فعالیت هنری
بابک جهانبخش هنگامی که تنها در سن پنج سالگی بود، تحت نظر مربی گری یک استاد آلمانی در مدرسه موسیقی آزاد شهر بخوم در کشور آلمان، شروع به آموزش پیانو کرد. پس از آن که پدرش تحصیلاتش را در آن کشور به اتمام رساند، به ایران بازگشتند و رغبت و گرایش بابک جهانبخش به حیطه موسیقی افزایش یافت. لذا به شکل گسترده و جدی تر یادگیری موسیقی شرقی را پیش گرفت. می‌گویند نخستین شخصی که بابک را به سمت تبدیل شدن به یک خواننده متبحر سوق داد، مرحوم مجتبی میرزاده از آهنگسازان قدیمی ایران بود. او در دوره های آموزشی نوینی شرکت کرده و هنگامی که در سن ۱۴ سالگی بود، در سال ۱۳۷۶ توانست مجوز رسمی خود را از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با امضا و تایید محمدعلی معلم اخذ کند. در سال مذکور او یک اثر را جهت صدا و سیما تولید و ارائه کرد. بسیاری از صاحبنظران معتقدند که جهانبخش در زمره بهترین خواننده های پاپ ایران به شمار می رود.

بابک جهانبخش در شروع کار گرایش زیادی به موسیقی سبک پاپ سنتی داشت و آن را در پیش گرفت. ولی بنا به توصیه یکی از اساتید موسیقی، سبک خود را از پاپ سنتی به پاپ تغییر داده و با این رویکرد، برای مدت چند سال درنگی را در فعالیت هایش پدید آورد. ولی در این دوران نیز او پس از تلاش بر نداشته و به یادگیری سایر دوره های موسیقی مشغول بود.

تحصیلات
جهانبخش تحصیلاتش را پس از اخذ دیپلم در رشته علوم تجربی خاتمه داده و همچنین مدرکی نیز در زمینه صداگذاری موسیقی کسب کرده است.

او علت ادامه ندادن تحصیلاتش را اینگونه بیان می کند:

در سال ۱۳۷۹ زمانی که ۱۷ سال داشتم، جهت انجام تست خوانندگی و سولفژ به ارشاد مراجعه کردم که در میان ۴۰۰ نفر شرکت کننده، پذیرفته شده و توانستم مجوز صدایم را دریافت کنم.

در پی این جریان پدرم برای سومین بار مورد عمل جراحی قرار گرفت که در حدود یک سال در بیمارستان بستری بود. لذا از آن جهت که من تنها پسر خانواده هستم، فرصت و مجالی برای پرداختن به درس و تحصیل نیافته و تا مقطع دیپلم توقف کردم.

بابک جهانبخش و برنامه خندوانه

هنگامی که بابک جهانبخش به دعوت رامبد جوان در برنامه خندوانه حضور یافت، در خصوص نحوه خواننده شدن تعریف کرد که:

خانواده ما به علت ادامه تحصیلات پدرم، در کشور آلمان سکونت داشت. من از زمان کودکی گرایش چندانی به حیطه موسیقی و خوانندگی نداشتم، ولی در عوض علاقه بسیاری به فوتبال حس می کردم. حتی در ترکیب تیم بوخوم نیز بازی هایی انجام دادم. ولی از آنجا که پدرم رغبت زیادی به فعالیت در زمینه موسیقی داشت، از این رو موقعیت یادگیری موسیقی را برایم مهیا کرد. در این میان، من نسبت به موسیقی کلاسیک و پیانو علاقمند نبوده و هیچ همت و اراده ای جهت آموزش آن صرف نمی کردم.

او در ادامه گفت: پس از پایان یافتن تحصیلات پدرم در آلمان، ما به ایران برگشتیم. در ایران نیز من اغلب موارد به فوتبال پرداخته و در ترکیب تیم‌های پایه باشگاه استقلال نیز بازی هایی را انجام دادم. من در کنار سایر بچه های محل تصمیم گرفتیم که هفته یک بار پس از انجام بازی فوتبال در منزل یکی از اعضا دور هم جمع شویم. در طی این گردهمایی و مهمانی ها من ترانه هایی را برای دوستانم می خواندم که یک روز، شخصی از دوستانم که پدرش در حیطه موسیقی فعالیت داشت، به من گفت پدرش صدای من را بسیار مطلوب دیده و پیشنهاد دیدار با من را کرد.

جهانبخش به این موضوع تصریح کرد که: پدر دوستم به من توصیه کرد تا آموزش دوره های موسیقی را در نزد او طی کنم و از آن جهت که ایشان در صدا و سیما نیز فعالیت هایی داشته است، من را به این سازمان هدایت کرده تا تستی ارائه دهم.‌ سرانجام وقتی ۱۴ ساله بودم، موفق شدم که مجوز خوانندگی خود را اخذ کرده و نخستین قطعه ام را ارائه دهم.

اخباربازیگران و هنرمندان
پربازدید

آخرین اخبار