اگر دیابتی نیستید هر روز این میوه را بخورید

اگر دیابتی نیستید هر روز این میوه را بخورید

اگر دیابتی نیستید، می‌توانید هندوانه را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

هندوانه به دلیل داشتن آب فراوان، آبرسان خوبی برای بدن محسوب می‌شود. هندوانه کالری کم و فیبر بالایی دارد و بنابراین افزودن آن به رژیم غذایی افراد غیر دیابتی به مدیریت وزن و افزایش سیری و کاهش اشتها کمک می‌کند.
توجه داشته باشید هندوانه را نه به صورت آبمیوه بلکه به صورت کامل مصرف کنید چراکه با آب گیری، فیبر آن از بین می‌رود و خاصیتش کم می‌شود و بدتر اینکه جذب قند را راحت‌تر افزایش می‌دهد. بنابراین ممکن است خطر افزایش قند را به دنبال داشته باشد.
برخی به هندوانه واکنش آلرژیک نشان می‌دهند که شامل کهیر، تورم و مشکل تنفس است. بنابراین اگر آلرژی دارید، هندوانه کمتر بخورید.

از سوی دیگر به یکباره هندوانه در حجم زیاد نخورید که منجر به معده درد و اسهال می‌شود. مصرف روزانه ۱۵۰ گرم هندوانه توصیه می‌شود.

هندوانه ذاتا بد نیست و می‌توان آن را روزانه مصرف کرد با این حال، توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود تنوع داشته باشید.

اگر بخواهید فقط هر روز هندوانه مصرف کنید، ممکن است از سایر مواد مغذی محروم شوید و آن را به حال خود مضر کنید.

ویتامین های هندوانه
دو ویتامین مهم در هندوانه Aو C است. ویتامین A در هندوانه به شکل کاروتنوئید وجود دارد. هندوانه همچنین منبع خوبی از ویتامین c می باشد. یک فنجان هندوانه تازه، حدود 12 میلی گرم ویتامین C دارد.
پتاسیم

یک فنجان آب هندوانه حاوی حدود 4 درصد پتاسیم توصیه شده برای مصرف روزانه است.
فیبر

یک عدد هندوانه تازه حدود 3 تا 4 گرم فیبر توصیه شده روزانه را به شما می دهد و یک ترکیب بسیار خوبی از فیبر محلول و غیرمحلول است.
کربوهیدرات

یک عدد هندوانه متوسط حدود 11.6 گرم کربوهیدرات دارد، که ترکیبی از فیبرهای رژیمی، نشاسته و قند ها است.
ترکیبات چربی هندوانه

این میوه ترکیبات بسیار کمی از چربی دارد. حدود 210 گرم چربی کل هندوانه است.
لیکوپن

یکی از مهم ترین مواد مغذی در هندوانه است که مزایای بسیار زیادی را برای بدن دارد.
خواص آب هندوانه
پیش از آنکه به معرفی خواص میوه هندوانه بپردازیم، به فواید آب هندوانه اشاره خواهیم داشت. آب هندوانه خواص فراوانی دارد که در ادامه به بیان آنها پرداخته ایم:

مصرف آب هندوانه برای زیبایی پوست، رفع لکه‌های پوستی و رفع جوش‌های صورت مفید است و خاصیت ضد پیری دارد.
آب هندوانه کم‌کالری است و به افزایش سوخت‌وساز بدن کمک بسیاری می‌کند و مصرف آن قبل از غذا سبب ایجاد احساس سیری شده و کاهش وزن کمک می‎کند.
آب هندوانه آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.
ترکیبات آب هندوانه تاثیر زیادی در کاهش التهاب بدن دارد.
کولین موجود در آب هندوانه برای بهبودی شرایط خواب، حرکت ماهیچه، یادگیری و تقویت حافظه مفید است.
آب هندوانه به دفع سموم بدن کمک می‌کند.
آب هندوانه برای کاهش استرس اکسیداتیو چشم بسیار مفید است و سبب کاهش سطح آفتاب سوختگی چشم می شود.
مصرف آب هندوانه برای رفع بسیاری از بیماری‌های کبدی، سموم موجود در کبد بسیار مفید است و به کاهش حرارت کبد کمک می‌‎کند.
مصرف آب هندوانه به مبارزه رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌ دهد.
ویتامین سی موجود در آب هندوانه برای بهبود آسم بسیار مفید است.
مصرف آب هندوانه، گردش خون بدن را افزایش می‌دهد.
آب هندوانه برای پیشگیری از یبوست بسیار مفید است.
آب هندوانه به آبرسانی به بدن کمک می کند.
آب هندوانه خوشمزه است و می‌تواند یک میان‌وعده‌ی مفید باشد.
آب هندوانه برای کاهش استرس، رفع خستگی و آرامش اعصاب مفید است.
آب هندوانه برای حفظ سلامت استخوان‌ها و برای بهبود استخوان‌‎درد، بهبود زخم استخوان، بهبود شکستگی‌های استخوان، رشد استخوان و سلامت مفاصل مفید است.
آب هندوانه اسید اوریک خون را کاهش می‌دهد و برای حفظ سلامت کلیه‌ها و پیشگیری از بیماری های کلیوی بسیار مفید است.
مصرف آب هندوانه به بهبودی سوزش معده خانم‌های باردار کمک می‌کند. همچنین نوشیدن آب هندوانه به کاهش ورم خانم‌های باردار کمک می‌کند و تعداد زایمان‌های زودرس را به‌ حداقل می‌رساند.
اسیدآمینه‌های موجود در آب هندوانه دردهای عضلانی پس از ورزش را کاهش می‌دهد.

خواص و فواید هندوانه برای سلامت اعضای بدن

لیست خواص و فواید میوه هندوانه به شرح زیر است:
هندوانه مفید برای سلامت قلب

بر اساس تحقیقات خوردن یک برش هندوانه در طول روز میتواند تجمع کلسترول های بد را که موجب بیماری های قلبی میشوند، متوقف کنند و چنانچه در این بخش از سلامت نمناک می خوانید مصرف منظم هندوانه همچنین با کاهش ذخیره شدن چربی در رگ های خونی نیز مرتبط است.

این خواص به دلیل وجود سیترولین در هندوانه است. سیترولین همچنین میتواند اثرات مفیدی آترواسکلروز بزارد، همچنین به کاهش میزان سفتی شریان ها در بدن زنان در دوران یائسگی کمک میکند.
خواص هندوانه برای کمک به درمان التهاب

یکی دیگر از ترکیبات اصلی موجود در هندوانه لیکوپن است که مزایای فوق العاده ای دارد. از جمله مزایای آن خواص ضد التهابی است. در میان کاروتنوئید های مختلف، لیکوپن بهترین است. در واقع اثرات آن برای التهاب حتی بهتر و بیشتر از بتاکاروتن است.

اخبارجامعهسبک زندگی
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی