خبر خوش شبانه برای ایثارگران / خیال این افراد راحت شد

21 دیدگاه

اداره کل اشتغال و کار آفرینی بنیاد شهید و امورایثارگران اعلام کرد:متقاضیان می بایست تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ثبت نام خود را نهایی نمایند.

اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرده است که ثبت نام برای دومین آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان با درصد جانبازی هفتاد و بیشتر، تا پایان ماه فروردین ۱۴۰۳ تمدید شده است.

اداره کل اشتغال و کار آفرینی بنیاد شهید و امورایثارگران اعلام کرد: پیرو انتشار دفترچه راهنمای دومین آزمون خاص فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر و اصلاحات و اضافات آن در تارنمای مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www hrtc.ir  و باتوجه به ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳، امکان ثبت نام برای متقاضیان مشمول این آزمون استخدامی تا پایان فروردین ماه سال جاری فراهم شد.

بنابراین از آنجا که این فرصت تکرار نشدنی می باشد و زمان ثبت بعد از پایان مهلت تعیین شده تمدید نخواهد شد، متقاضیان می بایست تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ثبت نام خود را نهایی نمایند.

اسفند ماه سال گذشته سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پس از پایان جلسه هیئت دولت و در حضور خبرنگاران، درباره حمایت بنیاد شهید از خانواده‌های شهدا در سال جدید اظهار داشت: هم اکنون اطلاع دارید که برای ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان، هفتاد درصد کمک‌هایی از سوی دولت، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است.

دفترچه آزمون این افراد منتشر شد و جهاد دانشگاهی دارد آزمون را برگزار می‌کند و ان‌شاالله در سال آینده تقریبا فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان که شرایط استخدام را داشته باشند حتما به استخدام دولت در می‌آیند و قانونی که ده سال معطل مانده بود، با همت دولت به نتیجه رسید. ان‌شاالله در سال آینده شاهد بیکاری هیچ فرزند شهید و جانبازان نخواهیم بود.

وی افزود: اقدام موثر حمایت از اشتغال سایر عزیزان در قالب تسهیلات اشتغال است که دولت محترم سود خیلی خوبی گذاشته است و امیدواریم با این دو اقدام نرخ بیکاری خانواده ایثار و شهادت به نصف کاهش پیدا کند. این نرخ در ابتدای سال ۱۵ درصد بود، در حال حاضر به ۹/۸ درصد رسیده و امیدواریم در پایان سال آینده به زیر ۵ درصد برسد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شاید بتوان گفت جدی‌ترین کاری که انجام دادیم در دو عرصه است. یکی کاهش زمان پرداخت هزینه درمان بوده که از شش ماه به سه ماه در موسسات و از چهل و پنج روز به بیست روز برای اشخاص ایثارگر رسیده است و در درجه فرهنگی هم ظهور و بروز آن ۵ فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر بوده است.

همچنین عباس برزگر، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان روز چهارشنبه هفته گذشته بیان کرد: اهمیت مسکن برای ایثارگران و فراهم کردن تسهیلات مربوط به آن برای افراد هدف، یکی از اقدامات انجام شده توسط بنیاد شهید است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مسکن بر اساس اولویت شامل جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، والدین، همسران و فرزندان شهداست که تاکنون وام مسکن دریافت نکرده‌اند، همچنین فرزندان صغیر جانباز و آزاده متوفی یا همسر جانباز متوفی که دارای فرزند نبوده اند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند مشروط بر اینکه ایثارگر قبلا از این خدمات استفاده نکرده باشد.

برزگر اضافه کرد: جانبازان ۷۰ درصد که دارای مسکن نامناسب هستند و تبدیل به احسن واحد مسکونی آنها ضروری باشد، جانبازان تا ۲۴ درصد که قبلا وام مسکن دریافت نکرده‌اند، فرزندان جانبازان ۷۰ درصد که قبلا وام مسکن دریافت نکرده‌اند و ایثارگرانی که در سالهای گذشته از تسهیلات بانکی مسکن ایثارگران کمتر از سقف وام مصوب سال ۱۳۹۰ استفاده کرده و پس از فک رهن و تسویه وام دریافتی صرفا در قالب تسهیلات ساخت می‌توانند مجددا از این تسهیلات بهره مند شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: سقف تسهیلات سال ۱۳۹۰ در مرکز استان ۳۰۰ میلیون ریال و در شهرستان ها ۲۵۰ میلیون ریال بود.

وی تصریح کرد: مطابق این بخشنامه واجدین شرایط تسهیلات مسکن می‌توانند نسبت به مراجعه به سامانه ایثار من و ثبت درخواست اقدام و پس از طی فرآیند قانونی و احراز شرایط از ابتدای سال ۱۴۰۳ به بانک‌های عامل معرفی شوند.

برزگر با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن جامعه ایثارگری با نرخ سود چهار درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود، ادامه داد: مبلغ این تسهیلات در مراکز استان‌ها پنج میلیارد ریال، سایر شهرستان‌ها چهار میلیارد ریال و روستاها سه میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات غیرقابل فروش و انتقال به غیر است و فروش این تسهیلات مجاز نیست، تاکید کرد: تسهیلات حمایتی غیر ایثارگری از قبیل تسهیلات کارمندی، شرکتی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شود.

اخباراقتصادجامعه
پربازدید

آخرین اخبار

21 دیدگاه.

  • طوبی با سلام چرا در رابطه با ایثار گران صحبت نمی کنین او تا چه گناهی کردن چرا ؟
    2024-04-02 01:55

    سلام چ

  • تورج امدادی
    2024-04-02 13:58

    برای کارت ایثارگری کجا مراجعه کتم

  • منوچهر حاجیلوی
    2024-04-02 19:43

    نظر شما خیلی مهمه شما فقط جانبازهای ۷۰ می‌چسبیم اما جانبازایی که ۲۵ درصد ارتش

  • یعقوب صدیقی کوزه کنان
    2024-04-02 19:58

    با سلام چرا در مورد برادران و خواهران شهید هیچ امکاناتی داده نمیشود خود شهید بدون فرزند می باشد لطفاً راهنمایی بفرمایید

  • محسن
    2024-04-02 20:41

    سلام
    چرابرای برادرشهیدیافرزندایثارگرهیچگونه سهمیه ی نداردآیاماگناهی کردیم که هیچگونه اولیای نداریم

  • ناشناس
    2024-04-02 22:01

    فقط جانبازان ۵۰و ۷۰درصد به بالا،مابقی سیاهی لشکرند،امتیازات خاص و خودرو ،مال ۴۹درصد به بالا،اشتغال ۵۰ و ۷۰ درصد به بالا ،
    این است عدالت !!

  • امین میرمبیگی
    2024-04-03 01:14

    من برادر شهید که خرج مادرمو چندین سال میدم وحقوقی واسه نصف داروهاش هم نیست با ۵۰ سال سن دست فروشم چه باید بکنم مرسی عدالت،،،،،

  • ناشناس
    2024-04-03 17:36

    این اقدام خیلی مناسبه ولی همیشه اولویت باجانبازان هفتاد درصد به بالا هست که امکانات بیشتری در اختیاردارند

  • علیرضا کریمی سا
    2024-04-03 18:03

    چرا انقدر تبعیض بین درصدها مگه اون موقع که جبهه میرفتن درصد و تبعیض بوده پس بقیه خانواده جانبازان ایثارگران با درصد پایین تر آدم نیستن مگه کم سنوات جبهه و غیره دارن

  • علیرضا کریمی سا
    2024-04-03 18:11

    یه بار کج بشینید حرف راست و تصمیم درست بگیرید سهمیه ماشین خارجی واسه 50 به بالا استخدام همینطور تجلیل همینطور چرا آخه خیلی دوست دارم نه من خیلی از عزیزانی که درصدشون پایینه بدونن که چرا انقدر تبعیض و فرق چرا و چرا و چرا پدرم من 58 تا 61 تو ارتش خدمت کرده از 61 تا 67 تو سپاه لشگر محمد رسول الله و همین طور تو لبنان و تمام جنگها با تمام فرماندهان بوده اینا حساب نیست شیمیایی‌ اش اومده بالا بارها بستری شده 10رو 24 شیمیایی گفتن کمسیون عالی سپاه تایید کرده بنیاد میگه بار مالی داره هروقت افتاد رو تخت بیمارستان داشت جون میداد بیایید درصد بدیم اینا تبعیض نیست العا هم که هرچی هست واسه عزیزان 25 به بالاست مخصوصا 50 و 70 عجب عدالتی والا دمتون گرم

  • رنجبرفرد
    2024-04-03 18:28

    جانبازان ۵ در صد به بالا چی؟؟انها جنگ نکرده اند وزحمت نکشیده اند؟این کار خیلی بی انصافی است.

  • رنجبر
    2024-04-03 18:30

    این عدالت نیست باید برای همه جانبازان باشد.

  • ناشناس
    2024-04-03 19:00

    نگو همه ی فرزندان جانباز.
    والا من و برادرم که چند ساله بیکاریم.
    بگو فرزندان جانباز 70 درصد به بالا.

  • رسول
    2024-04-03 19:00

    دروغ

  • آنا درویش
    2024-04-03 19:45

    چراراجع به ایثارگران چیزی تصویب نمیشه؟پس فرزندان ماکه بافوق لیسانس بیکارهستند چه تصمیمی براشون گرفته میشه ؟یاشرایط سنی نمیخوره ویافقط فرزندان شهدا وجانبازان )البته اینم دروغ محضه.چون انهاهم شاکی هستند))فقط یه کارت ایثارگری دادن که درهیچ مناسبتی هیچ واریزی ندارند دروغ بسه.فقط تبلیغ میکنید

  • جعفری
    2024-04-03 19:58

    تسهیلات بنیاد شهید برای برادر و خواهر شهید تقریبا صفره. اصلا برای بنیاد شهید خواهر و برادر شهید اهمیتی نداره

  • مرتضی صدقی بجنوردی
    2024-04-03 19:59

    سلام وقتی به بنیاد مراجعه میکنیم با سه جواب نیست نداریم ونمیشه مواجه میشیم حالا شما فکر کنیدبعد گذشت سی وچند سال که از جنگ میگذره مسعولین بنیاد هنوز نتوانستن که جامعه هدف را درست تامین کنند در مراکز استان ۵۰۰ ملیون وام مسکن میدن این پول برای تهیه مسکن بیشتر شبیه یک جکه ۵۰۰ تومان بدرد رهن خانه میخوره به نظر من سازمان عریض وطویل بنیاد را خلاصه کنید و فقط جانبازان ۷۰ در صد رو پوشش کامل بدید بهتره تا به بقیه جانبازان بخواهید صدقه بدید

  • محمدرضا جهاندیده
    2024-04-03 20:22

    انکار تو این جنگ هشت ساله فقط جانبازان ۵۰ درصد جنگیدن . خجالت داره. ۴ سال تو جنگ بودم دریغ از حتی یه وام زیر ۱۸ درصد گرفته باشم . آقایان همه جانبازان بالی ۵ درصد اوضاع آنها از ما رزمندگان خیلی بهتره .

  • ناشناس
    2024-04-03 21:18

    بچه 13ساله ای که رفته جنگ مجروح شده و عقلش به این نمیرسیده که دنبال جانبازی بره چیکار کنه الان تو این اوضاع گرونی بیکار و ناراحتی اعصاب بعلت موج گرفتگی خوب باید جوابگوی این ایثارگران از خود گذشته باشیدایناهم بخاطر وطن از کودکی و جوانیشون گذشتن و به این روز افتادند پس الان باید پاداش بگیرند

  • امیر
    2024-04-03 22:05

    تا کی تبعیض مگه موقعی که رفتیم جنگ خودمون خواستیم از یک ناحیه جراحت پیدا کنیم که الان مورد تبعیض قرار میگیریم؟ضمنا جناب هاشمی بهتره بره برای خانواده معزز برادران شهید عراقی پول خرج کنه ما بچه زن بابا هستیم!!!!!!!کی شر شما کم بشه از سر ما و بیت المال

  • جانباز و فرزند سردار شهید
    2024-04-04 02:23

    درودبرشما، من دوگانه سوز هستم یعنی هم جانبازم و هم فرزند سردار شهیدم، به گفته مسئولین بنیاد بیشترین اجحاف در حقم شده و درصد جانبازیم ۱۵٪ است بر اساس مدارکم که شامل دو نوع شیمیائی تاول زا و اعصاب ، اصابت ترکش و موج انفجار است حداقل باید ۴۰٪ باشد، لطفا زمینه حضور در غزه را فراهم کنید تا بتوانم درصدم را ارتقاء دهم من بعنوان جانباز و فرزند شهید تا کنون هیچ تسهیلات و حقوق و مساعدتی نگرفته ام شاید تنها فرزندم که لیسانس حقوق و بیکار است مشمول این قانون شود، در یک جمله : ایثارگران چوب دو سر طلا هستند ” مغضوب دولت، منفور ملت” .
    مجید قربان پور،09131635769 کاشان.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی