ببینید امضا علیرضا جهانبخش روی پای دختر جوان هوادار تیم خارجی/ آبروریزی آقای بازیکن +عکس و بیوگرافی

علیرضا جهانبخش

حرکت عجیب علیرضا جهانبخش در حاشیه تمرین تیم فاینورد| یادگاری جهانبخش روی پای دختر هوادار

بیوگرافی علیرضا جهانبخش

لیرضا جهانبخش فوتبالیست در 20 مرداد 1372 بازیکن فوتبال ایرانی است که در حال حاضر در پست هافبک هجومی برای باشگاه فاینورد و تیم ملی ایران بازی می‌کند. او دیپلم رشته مکانیک خودرو دارد و مشغول رشته زبان انگلیسی در شهر قزوین نیز بوده است. همچنین این بازیگن فوتبال تجربه حضور در لیگ برتر هلند و انگلیس را در کارنامه حرفه ایش دارد.

علیرضا جهانبخش دارای 180 سانتی متر قد و 78 کیلوگرم وزن دارد که در پست وینگر، هافبک هجومی بازی می‌کند

اصالت خانوادگی
علیرضا جهانبخش در روستای جیرنده در مرکز بخش عمارلو شهر رودبار گیلان به دنیا آمده است. او فرزند دوم خانواده است و یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر از خود دارد.

او در شهر قزوین بزرگ شده و فوتبال را از همین شهر و در 11 سالگی با زمین های خاکی و سالون های فوتسال شروع کرد. در فوتسال تا رده نوجوانان به تیم ملی نیز دعوت شد، اما بعدها فقط فوتبال را دنبال کرد.

تجربه حرفه ای جهانبخش از پیام البرز تا بازی های ملی

آقای جهانبخش در سال 1384 وقتی تنها 12 سال داشت با جوانان تیم پیام البرز قزوین شروع به بازی کرد و بعد از دو سال به تیم پرشین قزوین پیوست. او سه سال بعد در سال 1387 وارد تیم باشگاه داماش شد و دو سال موفقانه در این رده سنی بازی کرد تا وارد تیم رده بزرگسالان شد.

علیرضا جهانبخش اولین بار در سال 1390 در سن 18 سالگی در تیم بزرگسالان داماش گیلان در لیگ برتر مقابل تیم مس کرمانی به عنوان جوان ترین بازیکن انجام داد. او در طول 2 سال بازی در این تیم 42 بازی و 10 گل به ثمر رساند.

بعد از این مدت سردار رویانیان مدیرعامل پرسپولیس و امیر عابدینی مدیرعامل داماش بر سر انتقال این بازیکن به توافق رسیدند. هم زمان با این توافق، تیم دسته اولی ان ئی سی نایمخن هلند وارد میدان شد و با علیرضا جهانبخش قراردادی 3 ساله بست. به این ترتیب او در خرداد 1392 راهی این باشگاه شد.

   

او در طول بازی در تیم هلند 55 بار به میدان رفت و 17 گل به نام خودش ثبت کرد و در سال دوم به عنوان برترین بازیکن دسته اول لیگ هلند برگزیده شد و برنده گاو طلایی گردید.

آقای جهانبخش در 12 مرداد 1394 با قرارداد 5 ساله به آلکمار یکی دیگر از تیم های هلندی پیوست و سه فصل در این تیم بازی کرد. در این سه فصل 85 بار به میدان بازی رفت و 35 گل به ثمر رساند. او در فصل سوم نیز با 21 گل عنوان آقای گلی لیگ اردیویسه هلند را به دست آورد و به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد که توانسته آقای گل یک لیگ معتبر اروپایی شود.

این فوتبالیست در مرداد 1397 با قراردادی 5 ساله به مبلغ 17 میلیون پوند وارد باشگاه برایتون در لیگ برتر انگلیس شد. بر اساس گفته کریس هاتون سرمربی برایتون، این باشگاه مدت ها علیرضا جهانبخش را زیر نظر داشته تا در نهایت با انتقال او به تیم برایتون، رکورد گرانترین بازیکن تاریخ برایتون و رکورد گرانترین فوتبالیست ایرانی را شکست.

آقای جهانبخش در 7 دی 1397 سریع ترین گل تاریخ برایتون را در دقیقه 2 و 29 ثانیه مقابل تیم بورنموث به ثمر رساند و توانست عنوان بهترین بازیکن ماه باشگاه برایتون از نظر هواداران را به دست آورد. دومین گل او در لیگ برتر انگلیس با یک قیچی برگردان تاریخی را در برابر باشگاه چلسی ثبت کرد. رسانه ها با این حرکت به او لقب گل دهه را دادند. این فوتبالیست در طول بازی در این باشگاه 50 بار وارد میدان شده و تنها 2 گل به نامش ثبت کرد.

 

اخبارورزش
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی