نه حراج سکه قیمتها را شکست، نه ماه رمضان بازار طلا را آرام کرد/ قیمتها غیرقابل پیش بینی شد

افزایش شدید قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی سال گذشته، در سال جدید نیز تداوم پیدا کرد و قیمت هر گرم طلا از مرز سه میلیون و دویست هزار تومان نیز عبور کرده است.

براساس این گزارش سقف‌شکنی قیمت سکه نیز در این دوره زمانی سبب شده است بازار سکه با التهاب جدی روبرو باشد و حتی فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز تاثیری در فروکش هیجان این بازار نداشته باشد.

محمد کشتی‌آرای ، فعال بازار طلا و سکه و نائب رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با اقتصاد 100 درباره وضعیت حاکم بر این بازار گفت: به نظرم بازار با پیچیدگی بالایی روبروست. از یک سو حباب موجود در بازار سکه نشان از عدم تعادل در عرضه نسبت به تقاضا دارد و از سوی دیگر شیوه حراج سکه و ربع سکه نیز نتوانست معادلات را در این بازار دستخوش تغییر کند .

او گفت: پیش از این تنها دو فاکتور قیمت در بازار را تعیین می‌کرد. یکی بهای طلای جهانی و دیگری بهای ارز در داخل کشور اما معادلات در شرایط فعلی به حدی پیچیده است که نمی‌توان قیمت طلا و سکه را پیش‌بینی کرد.

وی گفت: فاکتورهای تعیین کننده قیمت ارز خارج از معادلات اقتصادی قرار دارد و در نتیجه قیمت سکه و طلا نیز با سیاست گره خورده است.

وی با تاکید بر این مساله که بازار مصنوعات طلا و سکه با رکودی جدی روبروست گفت: مردم طلاهایی در وزن بسیار اندک می‌خرند، حتی برای سرویس عروس و داماد ترجیحشان خرید نیم ست سبک است و در نتیجه صنعت طلاسازی با نبود مشتری مواجه است .

به گفته وی عمده خریداران را کسانی تشکیل می‌دهند که قصد سرمایه‌گذاری دارند طلای آب شده یا دست دوم خریداری می‌کنند.

اخباراقتصاد
پربازدیدقیمت طلا و سکه

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی