ببینید آهنگ خاطر انگیز اگر یه روزی نام تو… با اجرای فرامرز اصلانی + موزیک ویدئو اصلی

صبح امروز دوم فروردین، خبر درگذشت خوانده ایرانی واکنش‌های بسیاری را در پی داشت، نصرالله معین با انتشار پستی یاد همکار خود را گرامیداشت.

نصرالله معین خواننده ایرانی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار پستی به جامعه هنری تسلیت گفت.

بیوگرافی فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی خواننده و آهنگساز محبوب ایرانی در سبک پاپ می‌باشد. او متولد تیر ماه 1333 است و تحصیلات خود را در خارج از کشور گذارنده و به ایران بازگشته است اما پس از انقلاب اسلامی دوباره خاک ایران را ترک کرده و در انگلستان به فعالیت‌های هنری خود ادامه داده است.
چکیده ای از زندگینامه فرامرز اصلانی
نام اصلی: فرامرز حسین زاده

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ماه ۱۳۳۳ ( ۱۳ ژوئیهٔ ۱۹۵۴ )

محل تولد: تهران

حوزه فعالیت: آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازنده‌ی گیتار، خواننده پاپ

وفات: اول فروردین ۱۴۰۳

فرامرز اصلانی

بیوگرافی فرامز اصلانی
فرامرز اصلانی تحصیلات خود را در رشته‌ی روزنامه نگاری دانشگاه لندن گذرانده است. وی پس از فارغ التحصیلی در این زمینه مشغول به کار شد و نوشته‌هایی را با زبان‌های انگلیسی و فارسی به انتشار رساند.

او در سال ۱۹۷۲ از انگلستان به لس آنجلس سفر کرد و به مدت ۴ سال در آنجا ساکن ماند اما پس از آن به ایران آمد و در یکی از روزنامه‌های انگلیسی زبان به نام تهران ژورنال(Tehran Journal) به فعالیت روزنامه نگاری‌اش ادامه داد.

پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ او به همراه خانواده‌اش بازهم کشور را ترک کردند و در انگلستان سکونت یافتند. و در این دوره هم ‌زمان به دنبال کردن فعالیت‌های رسانه‌ای و موسیقایی‌اش پرداخت.

نگاهی به کارنامه هنری فرامرز اصلانی
در سال ۱۹۷۷ توجه کمپانی CBS به او جلب شد.

اولین مجموعه از آثار موسیقی فرامز اصلانی با نام «دلمشغولی ها» یا «اگه یه روز» که شامل ده آهنگ می باشد با همکاری کمپانی سی بی اس رکوردز اینترنشنال (en) منتشر شد که در زمان کوتاهی به یکی از آثار پر فروش در همان سال رسید.

علاوه بر موسیقی پاپ فارسی همچنین به گیتار و سه‌تار بسیار مسلط میباشند و سازهای دلنشینی را مینوازند.

با اینکه آلبوم های وی در ایران مجوز پخش ندارند اما آثاری چون آهوی وحشی و شعری از حافظ بارها از رادیوی جمهوری اسلامی ایران به گوش مردم رسیده است.

از مهم‌ترین آثار ایشان که در ایران هم به محبوبیت زیادی رسید میتوان از آلبوم‌های «دلمشغولی‌ها» و «روزهای ترانه» و «اندوه» نام برد.

اخباربازیگران و هنرمندانچند رسانه ای
پربازدید
 

1 دیدگاه.

  • محمد.ص
    2024-03-27 00:04

    با سلام
    واقعا که تسلیت واژه کوچکیست در بیان عمق افسوس ایران بخاطر غم از دست دادن فرامرز عزیز تو تا نسلها در قلب وطن جاودانی روحت شاد ویادت همواره جاودان باد هنر مند باکلاس ومحبوب ما یادتو باخاطرات خاصی برای ما تا ابد جاودان خواهد بود وتو هرگز نمرده ای بلکه درقلب هموطنانت جاودانی

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

وبگردی