دو خبرنگار خبرآنلاین در جشنواره امین‌الضرب جایزه گرفتند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زهرا علی اکبری در بخش گزارش تحلیلی خبری و الهه محمدی در بخش گزارش توصیفی در این جشنواره حائز رتبه شدند .

در ابتدای این مراسم، سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات رئیسه اتاق تهران، طی سخنانی با اشاره به اینکه اتاق تهران موفق شده است، برای چهارمین سال پیاپی جشنواره فرهنگی امین‌الضرب را برگزار کند، به تاثیر فناوری بر تغییر و تحول تولیدات رسانه‌ای پرداخت. او با اشاره به اینکه تولیدات رسانه‌ای بر فضای تصمیم‌گیری، افکار عمومی و فرهنگ‌سازی موثر بوده است، ادامه داد: امروز جشنواره فرهنگی امین‌الضرب تغییرات ماهوی رسانه‌ها که تحت تاثیر توسعه فناوری به وقوع پیوسته را نیز به رسمیت شناخته و امسال به تولیدات رسانه‌ای در دو رشته پادکست و ویدئو ژورنال نیز توجه نشان داده است.

توسعه صرفاً از مسیر اقتصادی به مقصد نمی‌رسد

در ادامه مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی امین‌الضرب، رئیس اتاق تهران پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به فلسفه شکل‌گیری این جشنواره گفت: در همان مقطع که برگزاری جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب آغاز شد، خلا یک جشنواره فرهنگی را نیز احساس کردیم. دیدگاه ما این بود که توسعه صرفاً از مسیر اقتصادی به مقصد نمی‌رسد و این مفهوم کلیدی از ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز برخوردار است. بنابراین تلاش کردیم که از طریق تقویت ارتباط با رسانه‌ها و تشویق آنها به ابعاد اقتصادی و فرهنگی توسعه به صورت توامان توجه کنیم.

مسعود خوانساری افزود: علاوه بر حوزه رسانه، ارتباطاتی با اصحاب هنر نیز برقرار شده و قرار است، گروهی از کارگردانان و تهیه کنندگان تشکل مربوط به خود را در اتاق به ثبت برسانند.

خوانساری با بیان اینکه اتاق تهران با جشنواره فیلم‌های مستند نیز همکاری داشته است، گفت: به واسطه این همکاری چندین فیلم مستند با موضوع کارآفرینی  نیز ساخته شده است. او با بیان این نکات، ابراز امیدواری کرد که با کاهش شیوع ویروس کرونا در سال‌های آینده، این مراسم با شکوه‌تر برگزار شود و علاوه بر برگزیدگان، دیگر روزنامه‌نگاران و خبرنگاران نیز به عنوان مهمان در این مراسم حضور یابند.

 در ادامه این جلسه، سیدمحمود دعایی و احمد مسجدجامعی نیز طی سخنانی به تبیین خدمات «محمد حسن امین‌الضرب» در حوزه اقتصاد و فرهنگ پرداختند. در این جشنواره بیست نفر در حوزه گزارش تحلیلی – خبری، گزارش توصیفی، مصاحبه، تیتر، پادکست، یادداشت و سرمقاله و میدئو ژورنال جایزه گرفتند.

223223

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی