آشنایی با بهترین تبلیغات چاپی

حتی اگر محصولی با کیفیت عالی و قیمت مناسب تولید کنید در صورتی که نتوانید آن را بصورت مناسب تبلیغ کنید و در معرض دید مشتری قرار دهید فروش خوبی از آن محصول کسب نخواهید کرد. مهم ترین عامل فروش در کنار کیفیت محصول بدون شک تبلیغات مناسب و بازاریابی محصول شماست. مطمئن باشید تا وقتی دیده نشوید کسب و کار شما رونق نخواهد گرفت. در این مقاله با بهترین تبلیغات چاپی برای معرفی هرچه بهتر محصول خود آشنا خواهید شد.

تبلیغات کاغذی

در کنار تبلیغات مجازی در شبکه های اجتماعی و رادیو و تلویزیون، تبلیغات کاغذی یکی از مهمترین شیوه های تبلیغاتی برای معرفی و شناساندن محصول و برند شما به مشتریان و همکاران شماست. دو مورد از مهمترین ابزارهای تبلیغات چاپی، بروشور و تراکت هستند. تفاوت اصلی این دو بیشتر مربوط به شیوه بازاریابی است، اینکه در چه مقیاسی قصد تبلیغات دارید، قصد جذب مشتریان جدید را دارید یا حفظ مشتریان قدیمی، اینکه محصول شما مناسب عموم مردم است یا مشتریان خاصی در نظر دارید. برای انتخابی مناسب تر با خصوصیات هر کدام از این برگه های چاپی آشنا خواهیم شد.

چاپ بروشور

بطور ساده به هر برگه ای که اطلاعات محصولی روی آن چاپ شود بروشور می گویند.

بروشور ها در دو حالت کلی مورد استفاده قرار می گیرند: بروشور اطلاعات ضروری و بروشور تبلیغاتی.

بروشور های اطلاعات ضروری، برگه هایی است که اطلاعات ضروری محصول مانند شیوه و شرایط استفاده، نکات مهم و … روی آن چاپ شده و درون بسته بندی کالا قرار داده می شود. در این بروشور ها معمولا از کاغذهای نازک، کوچک و بدون پوشش استفاده می شود که علاوه بر هزینه پایین درون بسته بندی محصول به آسانی جا شود.

بروشور های تبلیغاتی برگه های هستند شامل عکس با کیفیت محصول و اطلاعات کلیدی آن، که برای معرفی محصول به مشتریان بالقوه داده می شود. بروشور ها به دلیل ماهیت تبلیغاتی خود بایستی علاوه بر بهره مندی از طراحی جذاب و گیرا، روی کاغذی لوکس و مقاوم چاپ شوند. بروشور های تبلیغاتی نماینده ای برای محصولی خاص هستند بنابراین برای طراحی آن ها باید از عکس های با کیفیت و واقعی محصول استفاده کرده، نکات کلیدی متن آن به دقت انتخاب شود و برای چاپ آن ها بایستی از کاغذی با کیفیت، چاپی تمام رنگی و پوشش های مقاوم و زیبا استفاده کرد.

در صورتی که می خواهید از اطلاعات و تصاویر زیادی روی بروشور استفاده کنید بهتر است برای بروشور خود خط تا در نظر بگیرید. برای خوانایی و زیبایی بیشتر بروشور، بهتر است که هر بخش از اطلاعات روی یک لت قرار بگیرد. متناسب با نوع تصاویر و اطلاعات محصول شما می توانید از بروشور های دو لت، سه لت و … استفاده کنید.

چاپ تراکت

تراکت ها روشی مستقیم برای دیده شدن هستند، این برگه های کوچک چاپی معمولا بصورت گسترده در سطح محل یا شهر پخش می شوند و در مدت کوتاهی اطلاع رسانی محصول شما را انجام می دهند. به دلیل پخش در تیراژ بالا معمولا در چاپ آن ها از کاغذهای نازک، ارزان قیمت و چاپ یک رو استفاده می شود.

مهمترین عامل برای تبلیغات با پخش تراکت، توجه به میزان بازدهی آن است. باید تراکتی پخش کنید که بتواند بالاترین بازدهی را برای شما داشته باشد. اینکه از تراکتی ده ها هزار عدد چاپ کرده و بدون توجه به بازدهی آن بصورت گسترده پخش کنید تا در کف خیابان ها لگد شده و انتظار معجزه داشته باشید اشتباه بزرگ بازاریابی شما خواهد بود و تنها عایدی آن اتلاف انرژی و هزینه خواهد بود.

برای افزایش بازدهی یک تراکت بایستی علاوه بر استفاده از طراحی زیبا و چشمگیر که رهگذران را به خود جلب کند و چاپی با کیفیت و رنگ بندی مناسب، ابتدا بازدهی را بررسی کنید.

برای بررسی میزان بازدهی تراکت باید از تکنیک تیراژ کم استفاده کرد. در این شیوه، از هر تراکت، چندین طرح با تیراژ پایین چاپ شده و در نقاط مختلف پخش می شود. سپس بالاترین بازدهی را برای چاپ گسترده انتخاب می کنید. از این تکنیک می توانید برای چاپ یک طرح روی کاغذهای متفاوت نیز استفاده کرد و بهترین کاغذ را برای چاپ تراکت انتخاب کنید. بطوری که بجای کاغذ نازک تحریر می توانید از گلاسه براق، کرافت خاص یا هر کاغذی که تراکت شما را چشمگیر کند استفاده کنید.

تراکت روی کاغذ کرافت

چاپ دیجیتال تراکت به شما کمک می کند که از هر تراکت با هزینه مناسب در تیراژ بسیار پایین چاپ کنید و بالاترین بازدهی را داشته باشید. دیگر مجبور نیستید کار خود را با چاپ هزاران عدد تراکت با بازدهی پایین شروع کنید و از نتیجه نا امید شوید.

تراکت یا بروشور؟

همانطور که در مطالعه نمودید هر دو این شیوه های تبلیغاتی، از ضروریات برندینگ و تبلیغات محصولات شما هستند و انتخاب آن ها بیشتر به نوع استفاده مربوط می شود. بروشور ها برای ارائه اطلاعات محصول به مشتریان بالقوه کاربرد داشته و با ظاهر با کیفیت و زیبای خود محصول شما را با کیفیت نشان خواهند داد و موجب جذب مشتریان جدید خواهند شد. در کنار آن تراکت ها برای تبلیغات گسترده و دیده شدن محصول شما بین عموم مردم کاربرد خواهد داشت و برای افزایش بازدهی آن نباید از ارزانترین کاغذ ممکن استفاده کرد. کمی خلاقیت طراحی، استفاده از چاپ با کیفیت، کاغذی خاص و چاپ کم تیراژ بازدهی تراکت شما را چندین برابر کرده و باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود.

چاپ کارت ویزیت

در کنار تبلیغات برای محصولات خود، تبلیغات شخصی خود را نیز فراموش نکنید. تبلیغاتی با هدف برندسازی و معرفی خود به عنوان یک کارآفرین یا تولید کننده باعث می شود نام شما در کنار نام محصولاتتان دیده شود و بتوانید محصولات آتی خود را با سهولت بیشتری مطرح کنید و با اعتبار خود به محصولاتتان اعتبار ببخشید.

بهترین وسیله برای تبلیغ برند شخصی و نام خود استفاده از کارت ویزیت هاست. یک کارت ویزیت مناسب باید علاوه بر طراحی زیبا و چشمگیر که تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در خود داشته باشد، کاغذ خوب و چاپ خوبی هم داشته باشد تا در همان لحظه ای که این کارت را در اختیار دیگران قرار می دهید تاثیر خود را بگذارد.

با چاپ دیجیتال کارت ویزیت می توانید در تعداد بسیار پایین کارت ویزیت های بسیار خاصی برای خود چاپ کنید و بازخورد آن ها را ببینید. کارتهای بسیار خاصی مثل سلفون های طرحدار، کارت های مغز رنگی، کارتهای دولایه و متالایز و سایر مدل های حرفه ای و یا فانتزی را می توانید در خانه چاپ و گرافیک مشاهده کنید.

چرا خانه چاپ و گرافیک

خانه چاپ و گرافیک با مدیریت سیاوش اسکندرنیا با در اختیار داشتن بروز ترین پرینترهای صنعتی، دقیق ترین دستگاه های برش میلیمتری، بهترین ماشین آلات صحافی و دارا بودن متنوع ترین کاغذهای ساده و فانتزی و انواع پوشش چاپ در کنار مجرب ترین اپراتور های آموزش دیده، قادر به انجام تمامی سفارش های چاپی شما در کوتاه ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ممکن است. چاپ دیجیتال 2 ساعته در حداقل تیراژ و بالاترین کیفیت و چاپ افست اقتصادی در تیراژ بالا با هزینه مناسب باعث می شود هر محصولی که در نظر دارید را بتوانید به آسانی چاپ کنید.

نشانی وبسایت: digichapograph.com

شماره های تماس: 02188810360 — 02188848450 — 02188832940 — 02188836439

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی