جواب لاتاری کی میاد؟

هرساله با آغاز سال جدید شمسی، بسیاری از دوست‌داران رویدادهای مهاجرتی در ایران می‌پرسند «نتایج لاتاری چه زمانی اعلام می‌شود؟» زیرا آنان که ثبت‌نام خود را در مهرماه و آبان‌ماه تکمیل کرده بودند، می‌دانند با شروع سال جدید، چیزی تا زمان اعلام نتایج لاتاری نیز نمی‌ماند.

در همین راستا، ما نیز می‌خواهیم به موضوع لاتاری گرین کارت آمریکا بپردازیم و ضمن ارائۀ توضیحاتی در خصوص چیستی آن و مراحلش، تاریخ اعلام نتایج لاتاری را هم به‌شکلی دقیق مشخص کنیم. همراهمان باشید.

لاتاری آمریکا دقیقا چیست؟

لاتاری آمریکا که آن را به‌نام «لاتاری گرین کارت» نیز می‌شناسند، مهم‌ترین رویداد مهاجرتی دنیاست که سالی یک بار برگزار می‌شود و به موجب آن، بسیاری از دوست‌داران زندگی در ایالات متحده، می‌توانند شانسشان را برای مهاجرت به این کشور امتحان کنند.

شیوۀ کار نیز به‌شکلی است که ابتدا باید در این رویداد نام‌نویسی کرد تا پس از چند ماه، میان ثبت‌نام‌کنندگان لاتاری یک قرعه‌کشی صورت گیرد و به برندگان اجازۀ زندگی در آمریکا داده شود. ضمنا نکتۀ جالب‌توجه این است که تنها شهروندان برخی کشورها اجازۀ شرکت در لاتاری را دارند و ایران نیز یکی از آن‌هاست.

در خصوص علل برگزاری آن هم موضوعات گوناگونی دخیل است؛ اما مهم‌ترینش حفظ تنوع جمعیتی در خاک ایالات متحده است؛ زیرا به‌واسطۀ همین برنامۀ مهاجرتی، پنجرۀ نژادی در خاک آمریکا باز خواهد ماند و مشکلات جمعیتی تهدیدش نخواهد کرد؛ اما نتیجه لاتاری چه زمانی اعلام می‌شود؟

زمان اعلام نتایج لاتاری

مطابق با اعلام رسمی دولت‌مردان ایالات متحده، بین ثبت‌نام در لاتاری تا اعلام نتایج آن، فاصله‌ای حدودا 6ماهه برقرار است؛ بنابراین از آنجا که ثبت‌نام لاتاری هرساله از مهرماه تا آبان‌ماه است، به‌اطلاع شما می‌رسانیم که جواب لاتاری روز شنبه، مورخ 15 اردیبهشت‌ماه 1403 به‌شکل رسمی اعلام می‌شود.

البته نحوۀ اعلام آن و چگونگی بررسی جواب لاتاری مبحث جداگانه‌ای است که برای آگاهی از آن، می‌توانید به مقالۀ «زمان اعلام نتایح لاتاری» در وبسایت حامی مهاجر مراجعه کنید؛ زیرا در طی این مطلب، کارشناسان حامی مهاجر نکات لازم را در خصوص نتایج لاتاری توضیح داده و چگونگی مشاهدۀ آن را نیز آموزش داده‌اند.

مراحل پس از جواب لاتاری

پس از مراجعه به سایت جواب لاتاری و بررس نتیجه، شخص متوجۀ برنده‌شدن یا نشدن خود می‌شود. حال چنانچه وی از برندگان خوش‌شانس لاتاری باشد، باید چهار مرحلۀ مهم را نیز پشت‌سر بگذارد تا در نهایت ویزای خود را اخذ کند. این مراحل را به‌شکل خلاصه‌وار بیان می‌کنیم.

اول. مشاوره برندگان لاتاری

چنان‌که از مطالب گفته‌شده برمی‌آید، برنده‌شدن در لاتاری آمریکا تنها به شانس افراد بستگی دارد؛ اما این موضوع، فقط تا تاریخ جواب لاتاری صادق است؛ زیرا پس از آن، دیگر نوبت به مراحل حقوقی لاتاری می‌رسد که برای پشت‌سرگذاشتن آن، باید حتما از مشورت متخصصان و افراد باتجربه بهره برد.

گفتنی است در همین راستا، مجموعه‌ای مانند موسسۀ مهاجرتی حامی مهاجر نیز فعالیت می‌کند که به‌واسطۀ سال‌ها تجربۀ خود، برترین موسسۀ ایران در زمینۀ اخذ ویزای لاتاری آمریکا لقب گرفته. چنانچه دوست داشتید بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

دوم. تکمیل فرم ویژۀ برندگان لاتاری

پس از اخذ مشاوره، نوبت به تکمیل فرم برندگان لاتاری می‌رسد که مفاد حقوقی دارد و باید با دقت تمام تکمیل شود؛ البته چنانچه برندگان لاتاری جلسۀ مشاوره‌شان را با کارشناسان حامی مهاجر برگزار کرده باشند، دیگر احتیاجی به تکمیل فرم نیست؛ زیرا کارشناسان همین مجموعه ترتیب آن را خواهند داد؛

اما در غیر این‌صورت باید در پرکردن اطلاعات فرم DS-260 بسیار دقیق عمل کرد؛ چرا که برخی گزاره‌های آن، به‌ویژه گزاره‌های امنیتی‌اش، می‌تواند برای متقاضیان بسیار دردسرساز باشد؛ لذا پیش از پاسخ به سوالات این فرم، باید به‌خوبی دربارۀ خطوط قرمز آمریکا مطالعه کرد.

سوم. دریافت نامه دوم مخصوص لاتاری

پس از تکمیل فرم برندگان لاتاری، انتظاری چندماهه برای دریافت نامۀ دعوت‌به‌مصاحبه آغاز می‌شود تا در نهایت، روند پردازش پرونده‌ها از سپتامبر آغاز شده و مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا (متولی رویداد لاتاری)، تاریخ و محل مصاحبۀ افراد را اعلام کند.

گفتنی است به‌جز این نهاد، هیچ شخص و سازمانی نمی‌تواند در خصوص برگزاری مصاحبۀ آمریکا اعلام رای کند؛ بنابراین متقاضیان باید همواره گوش‌به‌زنگ باشند تا به‌محض دریافت ایمیل از جانب این نهاد، اقدامات لازم را صورت دهند.

چهارم. مصاحبه با افسر سفارت آمریکا

پس از سپری‌کردن 3 مرحلۀ قبل، سرانجام نوبت به مرحلۀ مصاحبه با افسر سفارتی می‌رسد. گفتنی است این گام، مهم‌ترین گام برای اخذ ویزای آمریکاست؛ چرا که در نهایت، همه‌چیز به نظر افسر برمی‌گردد؛ یعنی اگر او تصمیم بگیرد ویزای شخص را صادر کند، دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند نظرش را برگرداند؛

منتها برای مصاحبه با افسر سفارتی، باید حتما برخی خطوط قرمز را رعایت کنیم؛ از جمله اینکه در پاسخ به هر سوال افسر، چه مواردی را می‌توانیم بازگو کنیم و کدام نکات را نباید بیان کنیم. یا اینکه اصلا چگونه باید سوال افسر را پاسخ بدهیم.

گفتنی است در همین خصوص، موسسۀ حامی مهاجر تصمیم گرفته جلساتی به‌نام ماک سفارتی یا همان شبیه‌سازی مصاحبه با افسر را برگزار کند که تمام تمرکزش، بر روی مصاحبه با افسر و پیش‌بینی سوال‌های اوست. اگر دوست داشتید، می‌توانید اطلاعات بیشتر را از طریق شمارۀ تماس 02148000957 پی بگیرید.

خلاصه کنیم!

مطابق با اعلام رسمی دولت آمریکا، نتایج لاتاری 2025 آمریکا روز شنبه، مورخ 15 اردیبهشت‌ماه 1403 به‌شکل رسمی اعلام می‌شود. در همین راستا، برندگان لاتاری آمریکا باید بدانند که پس از این تاریخ چه مراحلی انتظارشان را می‌کشد؛

به همین خاطر نیز ما ضمن صحبت در خصوص تاریخ جواب لاتاری، راجع‌به 4 مرحلۀ اساسی پسالاتاری نیز حرف زدیم و گفتیم هرکدام را چگونه باید پشت‌سر گذاشت؛ بنابراین آنچه لازم بود مطرح شد. با این حال اگر سوالی داشتید، هم می‌توانید آن را در دیدگاه‌ها مطرح کنید و هم با کارشناسان موسسۀ حامی مهاجر در میان بگذارید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

سبک زندگیکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی