چگونه می توانیم در ایران بیت کوین (BTC) بخریم؟

در حال حاضر، خرید بیت کوین (BTC) در کشور ایران به یکی از موضوعات پرطرفدار و مهم در حوزه فعالیت‌های مالی تبدیل شده است. این امر به دلیل مزایای متعدد که دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را فراهم می‌کند. روش‌های مختلفی برای خرید بیت کوین در ایران وجود دارد، که مهم‌ترین آن‌ها شامل استفاده از صرافی‌های داخلی و خارجی، تجارت مستقیم با فردی که بیت کوین دارد، است.

به منظور انجام این کار بایستی در ابتدا به انتخاب یک کیف پول مناسب به منظور ذخیره پول بپردازید، سپس یک صرافی معتبر و قابل اعتماد را انتخاب کنید که بتوانید پس از احراز هویت و ثبت نام در آن به راحتی به بررسی قیمت بیت کوین و خرید آن بپردازید. در متن زیر به صورت کامل به بررسی این مراحل خواهیم پرداخت.

چرا باید بیت کوین بخریم

ارز بیت کوین به‌عنوان اولین و پرمخاطب‌ترین ارز دیجیتال، به‌عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری جذاب شناخته می‌شود. اهمیت خرید و سرمایه‌گذاری در آن ضمن بررسی قیمت بیت کوین به دلایل متعددی حائز اهمیت است؛ که از مهم‌ترین آن‌ها می‎توان به محدودیت تعداد موجود (تا حدود ۲۱ میلیون) که باعث افزایش قیمت بیت کوین شده است، پذیرش گسترده‌ای که در سراسر جهان دارد و نیز استفاده از آن به‌عنوان یک ابزار مختصر که می‌تواند در مقابل نقدینگی دولتی و تورم محافظت کند، اشاره کرد.

اما قبل از سرمایه‌گذاری در این ارز، دریافت اطلاعات در خصوص قیمت بیت کوین، نوسانات قیمتی آن و انتخاب یک کیف پول معتبر بسیار حیاتی است، زیرا این کیف پول به شما امکان مدیریت و ذخیره‌سازی ارزهایتان را می‌دهد و از لحاظ امنیتی بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل، اطمینان از انتخاب یک کیف پول معتبر و امن، قبل از ورود به بازارهای مالی، بسیار ضروری است. به همین منظور در ادامه به بررسی دقیق‌تر این موضوع خواهیم پرداخت.

انتخاب کیف پول معتبر و مناسب

همان طور که در ابتدای متن نیز ذکر شد، پیش از خرید بیت کوین، بایستی به بررسی قیمت بیت کوین و انتخاب یک کیف پول معتبر و امن بپردازید؛ زیرا این کیف پول نقش مهمی در امنیت و مدیریت اموال دیجیتال شما دارد. در ادامه دلایل مهمی برای انتخاب کیف پول معتبر برای نگهداری این ارز آورده شده است.

امنیت

کیف پول باید امنیت بالایی داشته باشد تا از دسترسی غیرمجاز به اموال دیجیتال شما جلوگیری کند. کیف پول‌های معتبر از ابزارها و فناوری‌های رمزنگاری پیشرفته استفاده می‌کنند تا اطلاعات و اموال شما را محافظت کنند. توجه داشته باشید که رو و رموز کیف پولتان را به هیچ وجه در دسترس عموم قرار ندهید.

کنترل و دسترسی کامل و دقیق

یک کیف پول باید به شما امکان مدیریت و کنترل کامل بر روی اموال دیجیتال‎تان را بدهد، از جمله امکان انتقال، دریافت و ذخیره بیت کوین و… . همچنین این بستر بایستی به دریافت اطلاعاتی همچون قیمت بیت کوین نیز بپردازد.

سهولت استفاده

یک کیف پول معتبر و خوب باید به استفاده کنندگان، امکان استفاده راحت و آسان را بدهد، به طوری که هر کاربر، از مبتدی تا حرفه‌ای، بتواند از آن استفاده کند. همچنین این بستر بایستی بتواند ضمن ارائه اطلاعات مهمی همچون قیمت ارزهای مختلف و قیمت بیت کوین، کار افراد را راحت‌تر کند.

پشتیبانی کامل

انتخاب یک کیف پولی که از پشتیبانی موثر و ارائه خدمات به موقع برخوردار باشد، امری حیاتی است. این به شما اطمینان می‌دهد که در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوالی، می‌توانید از کمک متخصصان برخوردار شوید.

خرید بیت کوین از یک صرافی معتبر

با توجه به موارد ذکر شده، واضح است که به منظور خرید حجم زیاد یا حتی کم بیت کوین، شناخت و انتخاب یک صرافی خوب و معتبر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ایرانیان می‌توانند به منظور خرید بیت کوین هم از صرافی‌های خارجی و هم از صرافی‌های ایرانی همچون ایکس پی استفاده کنند که در ادامه به بررسی دقیق‌تر این موضوع خواهیم پرداخت.

استفاده از صرافی‌های غیرایرانی برای خرید بیت کوین

یکی از اصلی‌ترین و بهترین روش‌ها برای خرید بیت کوین در ایران، استفاده از صرافی‌های خارجی است. برای انجام این کاری می‌توانید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده کنید که این کارت‌ها شامل مستر کارت و ویزا کارت هستند. همچنین به منظور انجام این کار می‎توانید از پرفکت مانی، وب مانی و پی پل نیز استفاده کنید. اما برای ساکنان ایران به دلیل تحریم‌ها امکان خرید مستقیم وجود ندارد و باید از واسطه‌ها کمک گرفت که ممکن است ضمن در نظر گرفتن قیمت بیت کوین، هزینه تمام شده را افزایش دهد.

به بیان دیگر به منظور انجام این کاری بایستی افراد ابتدا ضمن انتخاب یک صرافی ایرانی معتبر و قابل اعتماد، به خرید تتر یا USDT بپردازند. به این ترتیب در چنین بسترهایی افراد پس از احراز هویت، مبلغ مورد نظر خود را به تومان یا ریال به صرافی ایرانی واریز می‌کنند و این مبلغ در حساب مجازی این اشخاص قرار می‌گیرد. سپس می‌توانند ضمن تبدیل این مبلغ ازریال به تتر یا دلار، به انتقال این مبلغ به یک صرافی معتبر بین المللی بپردازند.

صرافی‌های معتبرو امنی مانند کوین بیس (Coinbase.com)، بیت استمپ (Bitstamp.net) و بایننس (Binance.com) از بزرگترین صرافی‌ها هستند که با استفاده از کارت اعتباری متصل به بانک خود (ویزا و مسترکارت) یا انتقال مبلغ پول خود به تتر می‌توانید از آن‌ها بیت کوین خریداری کنید. در حقیقت به منظور استفاده مستقیم از صرافی‌های خارجی بدون استفاده از هرگونه صرافی ایرانی، لازم است از امکاناتی همچون کارت‌های بین المللی استفاده کنید که ممکن است در برخی موارد باعث افزایش هزینه شوند.

استفاده از صرافی‌های ایرانی برای خرید بیت کوین

علاوه‌بر موارد ذکر شده، شما همچنین می‌توانید به تنهایی از یک صرافی داخلی یا ایرانی، برای خرید بیت کوین استفاده کنید. به این ترتیب ضمن شناخت و انتخاب یک صرافی خوب و قابل اعتماد همچون ایکس پی، بایستی در این بستر احراز هویت نمایید. این مرحله ممکن است چند روزی زمان‌بر باشد؛ اما بعد از آن شما می‌توانید در هر زمان و مکانی تنها با واریز کردن مبلغ مورد نظر خود به تومان یا ریال، به خرید ارزهای دیجیتال مختلف بپردازید. بنابراین این امر نیز روش بسیار مناسبی نیز برای خرید بیت کوین است. البته لازم است پیش از خرید حتما به بررسی قیمت بیت کوین بپردازید تا در مراحل خرید دچار مشکل نشوید.

سخن پایانی

همان طور که در ابتدای متن نیز ذکر شد، امروزه بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری و فعالیت در بازارهای مالی ممکن است قصد خرید بیت کوین را داشته باشند. در این راه ممکن است بسیاری از ایرانیان به علت تحریم‌ها با مشکلاتی در انجام این کار مواجه شوند. در متن بالا به بررسی مهم‌ترین و بهترین روش‌ها برای انجام این کار و مشاهده قیمت بیت کوین پرداخته شده است.

انتهای رپورتاژ آگهی/

ارز دیجیتالکسب و کار
پربازدیدرپورتاژ

آخرین اخبار