نرم‌افزار مدیریت دورکاری در دوران پسا کرونا

در دوران پسا کرونا کل جهان درگیر تغییرات چشمگیری بوده یکی از تغییرات در زمینه کار و اشتغال بوده است. به همین دلیل کسب و کارها نیاز داشتند تا نوآوری داشته باشند که بتوانند با حفظ تطبیق‌پذیری و انعطاف‌پذیری به مسیر خود را ادامه دهند. از این‌رو نرم‌افزاهای مدیریت دور کاری به کمک کسب و کارها آمد.

نرم افزارهای مدیریت دور کاری به عنوان ابزارهای مهم در بهره‌وری، ارتباطات، و فرهنگ سازمانی در کنار تمامی کسب و کارها حضور داشتند. این نرم افزارها که پیشتر به عنوان راهکارهایی جانبی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اکنون به اجزای حیاتی در استراتژی‌های کاری سازمان‌ها تبدیل شده‌اند. ما در این مقاله نقش این نرم افزارها را در دوران پسا کرونا بررسی می کنیم تا ببینیم چگونه این نرم افزارها عضو جدایی ناپذیر کار تیمی ما هستند.

نرم‌افزار مدیریت دور کاری چیست؟

نرم افزار مدیریت دور کاری ابزار دیجیتالی است که به کسب و کارها و کارکنان این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین کارها و پروژه‌های خود را سازماندهی، برنامه ریزی، پیگیری و اجرا کنند. این ابزارها معمولا قابلیت هایی دارند تا به بهترین شیوه ارتباط کاری بین کارکنان را شکل دهند. نرم‌افزار مدیریت دورکاری خوب بیشتر بر این هدف استوار است که برای یک تیم مدیریت زمان، برنامه‌ریزی منابع و گزارش‌دهی پیشرفت را فراهم کند. به طور کلی نرم‌افزارهای مدیریت دور کاری به بهره‌وری و اثر بخشی در محیط کار چه حضوری باشد چه غیرحضوری کمک بسیاری می‌کند.

چالش‌های مدیریت منابع انسانی پسا کرونا

نرم‌افزار مدیریت دورکاری و نرم‌افزار حضور و غیاب راه نجات مدیران بود که بتوانند دوباره مدیریت تیم و پروژه خود را به دست بگیرند. هرچند در این مسیر چالش‌های بسیاری مانند:

مدیریت دورکاری هیبریدی (کار به‌صورت ترکیبی از حضوری و غیر حضوری):

  • انطباق با مدل‌های کاری جدید
  • حفظ فرهنگ سازمانی

رفاه و سلامت روانی کارکنان:

  • توجه به سلامت روانی تمامی کارمندان
  • برنامه‌ریزی برای رفاه کل سازمان

تحول دیجیتال و فناوری:

  • به روز رسانی سیستم‌ها و سبک‌های کاری جدید و قدیم
  • آموزش و توسعه مهارت‌های دیجیتال

جذب و حفظ استعدادها:

  • رقابت برای استعدادها
  • انعطاف پذیری در مزایا

تطبیق قوانین و مقرارت جدید و ارتباط با پروتکل‌های قدیمی سازمان

کاربرد نرم‌افزارهای دور کاری در دوران پسا کرونا

ویروس کرونا باعث تغییرات زیادی در محیط کار بود. ویروس کرونا همه را خانه نشین کرد و امکان فعالیت حضوری در سازمان ها را گرفت هرچند که این امر موجب‌ تداوم استفاده از نرم افزار دورکاری شده است از جمله این کاربردها:

افزایش و انعطاف‌پذیری کاری: نرم‌افزارهای دورکاری امکان کار در هر موقعیتی را فراهم می‌آورند، که این امر به کارکنان اجازه می‌دهد که برنامه کاری خود را با نیازهای شخصی و خانوادگی‌شان تطبیق دهند.

کاهش هزینه‌ها: برای کارکنان و کارفرمایان دورکاری می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌هایی مانند: اجاره دفتر، رفت و آمد و… شود.

توسعه بازار کار: دورکاری امکان استخدام افراد از سراسر جهان را فراهم می‌آورد که این امر به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با مناسب‌ترین فرد برای کسب و کار خود همکاری داشته باشند.

بهبود تعادل کار و زندگی: نرم‌افزارهای دورکاری این امکان را برای کارکنان به ارمغان می آورد تا تعادل بهتری بین کار و زندگی شخصی‌شان داشته باشند زیرا زمان بیش‌تری را در کنار خانواده هستند.

کاهش اثرات زیست محیطی: کم‌تر شدن میزان رفت و آمد نه تنها بر زمان و هزینه تاثیر گذار است که آسیبی کمتری به محیط زیست می‌زند.

افزایش بهره‌وری: تحقیقات نشان داده که دورکاری امکان بهره‌وری را افزایش می دهد زیرا کارکنان در محیط‌های کم تنش‌تر و با انعطاف پذیری بیشتری مشغول به کار هستند.

یک نرم‌افزار مدیریت دور کاری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برنامه‌ریزی و تخصیص منابع: یک نرم‌افزار خوب باید برای شما امکان تعیین وظایف، الویت‌بندی کارها و تخصیص منابع لازم برای پروژه‌ها یا وظایف را انجام دهد

پیگیری وظایف: این امکان را به شما می‌دهد تا قابلیت مشاهده روند کاری هر پروژه داشته باشید تا بتوانید پیشرفت کار را از شروع تا اتمام پروژه نظارت و بررسی کنید.

همکاری تیمی: امکان اشتراک گذاری اسناد، ارتباط درون گروهی و همکاری آسان‌تر بین اعضای تیم را فراهم آورد.

گزارش دهی و تحلیل: به‌صورت خودکار برای ارزیابی پیشرفت پروژه‌ها و کارهای تیم گزارش‌هایی تهیه کند.

مدیریت زمان: ابزارهایی برای ردیابی زمان مصرف شده بر روی وظایف و پروژه‌ها و کمک به بهبود مدیریت زمان گروه داشته باشد.

مزایای استفاده از نرم‌افزار مدیریت دور کاری

  • دلایلی که ثابت می‌کند ما به نرم‌افزارهای مدیریت تسک و پروژه درون سازمان‌ها نیاز داریم.
  • امکان مدیریت همه چیز در یک مکان واحد
  • الویت بندی تسک‌ها
  • دسترسی سریع و آسان به تمامی اطلاعات و روند پروژه
  • امکان بررسی کلی در روند انجام تسک‌ها و پیگیری سریع
  • افزایش بهره‌وری
  • کاهش خطاها انسانی

جمع بندی:

در هرصورت دوران پسا کرونا ثابت کرده که نرم‌افزارهای مدیریت دور کاری نه تنها برای حفظ سازمان‌ها در مواقع بحرانی تاثیرگذار است که دیگر بخشی جدایی ناپذیر از سیستم کاری تیمی و گروهی آینده شده.

در نتیجه انتخاب نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی برای سازمان شما این امکان را برا‌یتان فراهم می‌آورد تا بتوانید به راحتی کسب و کار و تیم خود را مدیریت کنید. در این خصوص شرکت انیگما در کنار شما حضور دارد تا با اطمینان خاطر بتوانید از تمامی نرم‌افزارهای منابع انسانی بهره‌مند شوید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

فناوریکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی