آموزش ثبت شرکت در اروپا

آموزش ثبت شرکت در قاره اروپا

ثبت شرکت در اروپا یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری است که باعث می‌شود شما با راه‌اندازی کسب و کار خود بتوانید اقامت کشورهای اروپایی را هم به دست آورید. حقیقتاً ثبت شرکت در قاره اروپا از مزایای زیادی برخوردار است و اگر شما اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، با کم‌ترین هزینه قادر خواهید بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن رؤیای خود را محقق کنید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا مراحل ثبت شرکت در اروپا را به شما بگوییم به اضافه بررسی مدارکی که به ترجمه رسمی آنها احتیاج دارید و نکات طلایی که باعث می‌شود بتوانید شرکت خود را در یک کشور اروپایی ثبت کنید.

الزامات ثبت شرکت در قاره اروپا

برایثبت شرکت در اروپا یک سری الزامات وجود دارد که شما نباید به آنها بی‌توجه باشید. معمولاً حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در این قاره چیزی حدود ۱۲۰ هزار یورو است که البته برخی از کشورهای اروپایی ممکن است به سرمایه بیشتری هم نیاز داشته باشند.

از جمله الزامات دیگری که باید مدنظر داشت، این است که شما باید یک دفتر ثبت شده و دفتر مرکزی در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشید. حضور شما در کشورهای اتحادیه اروپا هم الزامی است یا اینکه باید شرکت‌های دست‌اندرکار شما با توجه به قوانین حداقل دو کشور اتحادیه اروپا مدیریت شوند. (در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم)

مراحل ثبت شرکت در اروپا

نحوه ثبت شرکت در اروپا با طی کردن یک سری مراحل امکان‌پذیراست. هر کدام از کشورهای این قاره عمدتا قوانین و مقررات خاص خود را دارند ولی فرایند ثبت شرکت در این قاره مشخص است. این مراحل به شرح زیر است:

  • در ابتدا شما باید نوع شرکت خود را مشخص کنید. اینکه قصد دارید چه نوع کسب و کاری را راه‌اندازی کنید و در چه حوزه‌ای به فعالیت بپردازید.
  • سپس انتخاب یک نام مناسب برای شرکت است که معمولاً برای انتخاب نام شرکت، یک سری قواعد و مقررات وجود دارد که شما باید با در نظر گرفتن قوانین آن کشور نام مورد نظر را انتخاب کنید.
  • مرحله بعدی شامل تنظیم طرح تجاری یا همان بیزینس پلن است که بتوانید در مورد چشم انداز چند ساله و اهدافی که مد نظر دارید اطلاعات کافی را ارائه دهید.
  • مرحله بعدی تنظیم اساسنامه شرکت است که در اساسنامه شرکا و سهم هرکدام مشخص می‌شود.
  • حال نوبت به افتتاح حساب می‌رسد که شما با افتتاح حساب، سرمایه اولیه که برای ثبت شرکت مد نظر دارید را به آن حساب واریز می‌کنید.
  • سپس نوبت به ثبت نام در اداره مالیات کشور مقصد می‌شود که از یک سری مقررات و ضوابط باید پیروی کنید.

سرمایه گذاری و کسب و کار در قاره سبز

روش های ثبت شرکت در اروپا

برای راه‌اندازی یک شرکت و به ثبت رساندن آن در اروپا، شما 4 روش پیش رو خواهید داشت که با توجه به شرایط خود می‌توانید از این 4 روش استفاده کنید.

  • اولین روش ادغام است که شما می‌توانید حداقل 2 شرکت از کشورهای گوناگون اتحادیه اروپا را با یکدیگر ترکیب کنید و شرکت شما جزء شرکت‌هایی با مسئولیت محدود به حساب خواهد آمد.
  • روش دیگر تشکیل یک هلدینگ است که شما با مسئولیت محدود عمومی یا خصوصی می‌توانید آن را به مرحله اجرا برسانید. معمولاً در این نوع ثبت شرکت هم باید 2 شرکت را از کشورهای اتحادیه اروپا با یکدیگر ترکیب کنید که البته هرکدام از شرکت‌ها حداقل 2 سال باید یک شعبه در کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشند.
  • روش سوم ثبت یک شرکت تابعه است که شرکت مورد نظر باید دارای حداقل 2 نهاد از کشورهای اروپا باشد. در این روش می‌توان نهادهای انتخابی را به گونه‌ای انتخاب کرد که به مدت 2 سال یک شرکت تابعه در کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشند.
  • آخرین روش هم تبدیل شرکت‌ها است که شما می‌توانید شرکتی با مسئولیت محدود راه اندازی کنید. البته شرکت شما حداقل ۲ سال باید در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا شعبه داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اروپا

ترجمه رسمی مدارک برای اروپا

برای ثبت شرکت در اروپا شما به یک سری مدارک قطعاً نیاز خواهید داشت. از جمله اسناد و مدارکی که شما باید در دست داشته باشید شامل:

  1. پاسپورت معتبر
  2. گواهی افتتاح حساب بانکی
  3. مدارک مربوط به تمکن مالی (ارائه ترجمه انگلیسی گردش حساب مالی)
  4. ارائه طرح تجاری
  5. اجاره نامه ( آدرس)
  6. اساسنامه شرکت
  7. رسید پرداخت هزینه‌ها
  8. ترجمه مدارک هویتی متقاضی و سهام‌داران
  9. گواهی تأییدیه ثبت علامت تجاری
  10. وکالتنامه (در صورت وجود وکیل)
  11. مدرک زبان (برای ثبت شرکت در برخی از کشورهای اروپا الزامی است.)

ترجمه مدارک شرکتی

ترجمه مدارک شرکتی یکی از مهم‌ترین اقدامات در جهت تکمیل مدارک لازم جهت ثبت شرکت در قاره اروپا است. در این بین، ترجمه روزنامه رسمی در دسته‌بندی ترجمه مدارک شرکتی قرار می‌گیرد که شما باید این چنین مدارکی را به یک دارالترجمه رسمی بسپارید تا برایتان به صورت رسمی ترجمه کند.

ترجمه مدارک شناسایی

ترجمه مدارک شناسایی هم خود موضوع حائز اهمیتی است که شامل ترجمه شناسنامه و کارت ملی می‌شود. شما برای ثبت شرکت در هر کشوری صد درصد به ترجمه مدارک شناسایی نیاز دارید که توسط یک دارالترجمه رسمی معتبر انجام شده باشد.

هزینه ثبت شرکت در اروپا

در مورد برآورد هزینه ثبت شرکت در اروپا نمی‌توان یک هزینه ثابت را بیان کرد؛ چرا که هر کدام از کشورهای اروپا مقررات متفاوت خود را ارائه می‌دهند. طبیعتاً هر شرکتی شرایط متفاوتی را برای تعیین هزینه برآورد می‌کند. به‌صورت کلی، هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت در این قاره مربوط به تامین سرمایه اولیه، هزینه حسابداری، بررسی پرونده‌ها، خرید تجهیزات، اجاره دفترکار و هزینه ترجمه رسمی مدارکتان می‌شود.

بهترین کشورهای اروپایی برای ثبت شرکت

یکی از سؤالات پرتکرار برای افرادی که قصد ثبت شرکت در اروپا را دارند این است که کدام کشورهای اروپایی بهترین مقصد برای ثبت شرکت به شمار می‌آیند. می‌توان به جرأت گفت آلمان به خاطر قدرت جهانی بالایی که در زمینه صنایع خصوصاً صنایع خودرو، فناوری، داروسازی و … دارد، بهترین گزینه برای ثبت شرکت می‌تواند باشد.

ایرلند هم یکی‌دیگر از کشورهای اروپایی است که با توجه به نرخ مالیات در این کشور، شرکت‌ها برای راه‌اندازی مشاغل و کسب و کارهای گوناگون خود به مشکل برنمی‌خورند. هلند هم یکی دیگر از مقاصد عالی برای ثبت شرکت است؛ زیرا با کم‌ترین هزینه شما می‌توانید شرایط ایده‌آلی را ایجاد کنید. نروژ یکی از جذاب‌ترین مقاصد به شمار می‌آید و بیشترین تولید ناخالص داخلی سرانه را به خود اختصاص می‌دهد. سوئد هم از نظر اقتصادی بسیار خودکفا بوده و بهترین شرایط را برای کارآفرینان به وجود می‌آورد.

ثبت شرکت در کشورهای اروپایی

سخن پایانی

اقتصاد اروپا به خاطر پایداری بالایی که دارد یک گزینه عالی و هوشمندانه برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید که ثبت شرکت، یکی از روش‌های عالی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید. در مورد مراحل، مدارک مورد نیاز جهت ترجمه رسمی و بسیاری از اطلاعات دیگری که شما برایثبت شرکت در اروپا به آن‌ها نیاز دارید به صورت مختصر و مفید اطلاعاتی را ارائه دادیم. امیدواریم به دردتان خورده باشد.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارمهاجرت
رپورتاژ

وبگردی

 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی