تحصیل در مدارس کانادا

کانادا به سبب اهمیتی که برای سیستم آموزشی خود قائل است، بیش از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، بودجه صرف هزینه‌های آموزش می‌کند؛ به همین دلیل به یکی از بهترین کشورها جهت سرمایه‌گذاری آینده کودکان و نوجوانان تبدیل شده است و هرساله پذیرای مهاجران بسیاری از سراسر دنیا است.

بنابراین، اگر می‌خواهید فرزندان خود را در یک سیستم آموزشی معتبر جهانی و برخوردار از تکنولوژی مدرن پرورش دهید، قطعاً تحصیل در مدارس کانادا یکی از برترین گزینه‎‌ها برای تحقق این امر است؛ به همین منظور برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در مدارس کانادا، اطلاعاتی را ارائه کرده‌ایم تا با علم بر تمامی آن‌ها احتمال‌پذیرش ویزای تحصیلی فرزند خود را بالا ببرید.

انواع مدارس کانادا

پیش از آشناشدن با شرایط اخذ ویزای تحصیلی، لازم است نسبت به سلسله‌مراتب تحصیلی این کشور آشنا شوید؛ به همین جهت در این قسمت به معرفی انواع مدارس کانادا و ویژگی‌های خاص هرکدام پرداخته‌ایم.

مدارس دولتی کانادا

این نوع مدارس کانادا بر اساس قوانین منطقه‌ای و به‌واسطة بودجه دولت فدرال مدیریت می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که تحصیل در این مدارس برای شهروندان کانادایی یا افرادی که اقامت دائم دارند رایگان است؛ اما محصلین خارجی برای دریافت خدمات آموزشی، ملزم به پرداخت شهریه هستند.

مدارس دولتی کانادا بسته به امکاناتی که در اختیار دانش‌آموزان خود قرار می‌دهند، رتبه‌بندی شده و به‌نوعی بر ارزش محدودة اطراف خود نیز تأثیرگذار هستند؛ به‌طوری‌که گران‌ترین خانه‌ها در محله‌های ایالت‌های مختلف کانادا، محله‌های برخوردار از مدارس معتبر و رده‌بالای دولتی هستند.

این نوع مدارس کانادا به دلیل شلوغی و پرجمعیت بودن کلاس‌ها، غالباً روند اخذ پذیرش تحصیلی طولانی‌تر و دشوارتری دارند؛ به همین جهت برای تحصیل در مدارس دولتی کانادا، تصمیم‌گیری تنها به اختیار شما نبوده و مهاجرت شما و فرزندتان تماماً بستگی به دریافت پذیرش نهایی از سوی مدرسة انتخابی شما دارد.

مدارس خصوصی در کانادا

نوعی دیگر از مدارس روزانة کانادا، مدارس خصوصی هستند که نسبت به مدارس دولتی، تفاوت‌هایی بنیادین در سیستم آموزشی خود دارند؛ زیرا بسته به ارائه برنامه‌های فوق‌العاده در این مدارس، میزان شهریه متفاوت بوده و تمامی دانش‌آموزان، اعم از شهروندان کانادایی و مقیمان دائمی این کشور، ملزم به پرداخت این هزینه هستند.

یکی از مهم‌ترین پارامترهای تعیین‌کنندة میزان خدمات و امکانات مدارس خصوصی، قرارگیری آن در مناطق مختلف ایالت‌ها است؛ به‌گونه‌ای که این شرایط جغرافیایی مشخص می‌کند کدام مدرسه در راستای ارتقا هنر و موسیقی عمل کند و کدام یک در جهت تقویت مهارت‌های اجتماعی؛ بنابراین، به هنگام اولویت‌بندی مدارس، به استعدادهای فرزند خود و سازگاری آن با سیستم‌های آموزشی متنوع مدارس کانادا دقت فرمایید.

مدارس شبانه‌روزی در کانادا

مدارس شبانه‌‌روزی کانادا بستری را فراهم کرده‌اند که محصلین در تمامی طول سال تحصیلی در مدرسه اقامت داشته باشند و در تعطیلات آخر هفته یا پایان سال به خانه بازگردند. در این نوع مدارس، کلاس‌های آموزشی در بازة زمانی روز برگزار شده و محصلین شب‌ها به خوابگاه‌هایی می‌روند که از استانداردهای بالای کیفیت برخوردارند.

اغلب مدارس خصوصی به‌صورت شبانه‌روزی خدمات آموزشی خود را ارائه می‌دهند تا بدین‌وسیله علاوه بر فراهم‌آوردن امکانات ویژه و نظارت حداکثری بر تحصیل افراد، در جهت آموزش زندگی گروهی و افزایش سطح سازگاری و معاشرت‌های اجتماعی افراد نیز موفق عمل کنند؛ به همین جهت یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل در این مدارس کانادا، یادگیری سریع و تقویت زبان‌های انگلیسی و فرانسه است تا این برقراری ارتباط، آسان‌تر صورت پذیرد.

لازم به ذکر است که در برخی مدارس خصوصی کانادا امکانات فوق‌العاده‌ای نظیر آموزش چهار زبان بین‌المللی، فعالیت‌های فوق‌برنامه متنوع ورزشی و بیمه دانش‌آموزی در ازای پرداخت هزینه‌های بالاتر امکان‌پذیر است.

گروه سنی مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا

سن اصلی‌ترین فاکتور در تعیین مقاطع تحصیلی کانادا است؛ به‌گونه‌ای که تحصیل در مدارس کانادا از سن 5 سالگی تا 17 سالگی امکان‌پذیر بوده و به طور کلی شامل 12 پایه تحصیلی می‌شود که پایه‌بندی این مقاطع به شرح زیر است:

  • مقطع ابتدایی: شامل 6 پایه بوده که آموزش سنین 1 تا 6 سال را پوشش می‌دهد.
  • راهنمایی (Junior Secondary): شامل 3 پایه آموزشی جهت ارتقا تحصیل سنین 12 تا 14 سال است.
  • دبیرستان (Senior Secondary): شامل 3 پایه تحصیلی است که سنین 15 تا 17 سال را پوشش می‌دهد.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

پس از آشنایی با انواع مدارس کانادا، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، هزینه تحصیل در مدارس کانادا است؛ چرا که پیش‌تر نیز اشاره شد حتی تحصیل در مدارس دولتی برای دانش‌آموزان خارجی با پرداخت هزینه امکان‌پذیر است؛ به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی کانادا دارند تا قادر به تحصیل رایگان در مدارس باشند. به سبب بالابودن تقاضا، دریافت این بورسیه در مقطع دبیرستان بسیار دشوار است؛ اما می‌توانید با کسب نمرات بالا از تخفیف شهریه برای ادامه تحصیل خود بهره ببرید.

شهریه مدارس کانادا بسته به ردة علمی و رفاهی که دارند متفاوت بوده و بر اساس دلار محاسبه می‌شود؛ بنابراین باتوجه‌به نوسانات قیمت دلار و همچنین تصمیماتی که دولت کانادا و سرمایه‌گذاران خصوصی دررابطه‌با مدیریت این مدارس می‌گیرند، هزینه‌ای ثابت برای تحصیل در مدارس کانادا وجود ندارد و برای آگاهی از به‌روزترین اطلاعات شهریه‌ها، باید به شرکت‌های متخصص در این حوزه مراجعه کنید؛ به همین جهت می‌‌توانید از گروه پیرسوک به‌عنوان یکی از معتبرترین مؤسسات مشاور مهاجرت به کانادا برای دریافت مشاوره‌های اصولی و تخصصی در این امر کمک بگیرید تا مهاجرتی آسان و تضمینی را تجربه کنید.

2

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

ازآنجایی‌که تحصیل در مدارس کانادا همچون سکوی پرتابی به‌سوی اخذ پذیرش در دانشگاه‌های این کشور است، بسیاری از افراد به فراهم‌کردن شرایط تحصیل فرزندان خود در مدارس این کشور تأکید دارند؛ بنابراین می‌بایست نسبت به شرایط تحصیل در مدارس کانادا شناخت جامعی داشته باشید تا به‌هیچ‌وجه این فرصت طلایی را از دست ندهید.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهاجرین، فراگیری زبان‌های انگلیسی و فرانسه است. مدارس کانادا با عدم قراردادن مدرک زبان در شرایط پذیرش تحصیلی خود و برگزاری دوره‌های زبان برای محصلین خارجی، این دغدغه را رفع کرده‌اند؛ اما لازم به ذکر است که برخی موارد استثنا در مدارس دولتی کانادا وجود دارد که از برگزاری دوره‌های آموزشی زبان برخوردار نبوده و توصیه می‌شود در صورت امکان، پیش از اقدام به مهاجرت از تسلط فرزند خود بر زبان انگلیسی اطمینان حاصل کنید.

به‌طورکلی شرایط اخذ پذیرش جهت تحصیل در مدارس کانادا به شرح زیر است:

به‌طورکلی در این بخش از مسیر، مدارک گوناگونی را باید به کمک متخصصین آماده کنید تا اخذ پذیرش بدون مشکل صورت گیرد؛ جهت آشنایی بیشتر شما با این روند، در ادامه به مراحل اخذ ویزای تحصیلی اشاره کرده‌ایم.

  • تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا
  • تکمیل و ترجمة مدارکی نظیر گواهی تمکن مالی در طول اقامت، نامة درخواست و مطرح‌کردن هدف از تحصیل در مدارس کانادا و…
  • دریافت پذیرش تحصیل در مدارس کانادا
  • اقدام جهت اخذ ویزای والدین یا همراه

با طی‌کردن اصولی و قانونی این مراحل می‌توانید از پذیرش فرزند خود در مدارس کانادا اطمینان خاطر حاصل کنید و با این تصمیم، آیندة تحصیلی او را تا حد زیادی تضمین کنید.

جمع‌بندی

امروزه مدارک تحصیلی کانادا در سراسر جهان معتبر شناخته شده و بسیاری از افراد را مشتاق به تحصیل در مدارس و کالج‌های این کشور کرده است؛ به همین جهت اگر فرزند محصل بالای 10 سال دارید، توصیه می‌شود به این فرصت طلایی کمی جدی‌تر نگاه کنید

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارمهاجرت
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی