این میوه چربی خون را از بین می برد

این میوه چربی خون را از بین می برد
آلبالو دارای کورستین، یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان هاست که باعث کاهش چربی خون بالا می شود.

آلبالو دارای چندین فایده و خواص مختلف و بالقوه برای سلامتی است، از جمله این خواص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- کاهش التهاب اصلی‌ترین خاصیت آلبالو
آلبالو سرشار از ترکیباتی به نام آنتوسیانین است که خواص ضدالتهابی دارد. مصرف آلبالو ممکن است به کاهش التهاب و شرایط مرتبط با آن مانند آرتریت کمک کند.

۲- حمایت از سلامت قلب
آنتی اکسیدان‌های موجود در آلبالو همچنین در کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش فشار خون و بهبود سطح کلسترول برای محافظت در برابر بیماری‌های قلبی عروقی موثر است.

۳- بهبود خواب یکی از خواص آلبالو
آلبالو منبع طبیعی ملاتونین است، هورمونی که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می‌کند. مصرف آب آلبالو یا غذاها و خوردنی‌های مختلفی که می‌توان با آلبالو تهیه کرد، ممکن است به عنوان یکی از خواص آلبالو به بهبود کیفیت و مدت خواب کمک کند. برای بهره بردن از این خاصیت آلبالو خوب است چند ساعت قبل از خواب خشکه آلبالو بخورید. طرز تهیه خشکه آلبالو را در کتاب کاله قبلا آماده کرده‌ایم.

۴- کاهش درد عضلات ناشی از ورزش
اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آلبالو ممکن است به کاهش درد عضلانی و تسریع بهبودی دردهای عضلاتی پس از ورزش کمک کند.

۵- بهبود سلامت مغز و جلوگیری از زوال شناختی
ترکیبات موجود در آلبالو ممکن است با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز به محافظت در برابر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کمک کند. بنابراین برای داشتن پیری بهتر حتما آلبالو را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۶- کاهش خطر سکته مغزی
میلیون‌ها نفر در معرض خطر ابتلا به دیابت یا بیماری قلبی هستند، رژیم غذایی حاوی آلبالو ترش ممکن است بهتر از داروهایی باشد که پزشک توصیه کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد که گیلاس ترش نه تنها فواید قلبی عروقی قابل مقایسه‌ای نسبت به داروهای توصیه شده ارائه می‌دهد، بلکه علاوه بر این می‌تواند خطر سکته مغزی را به عنوان یکی از خواص آلبالو کاهش دهد.

۷- حمایت از سلامت روده
آلبالو یکی از بهترین میوه‌ها برای تامین فیبر مورد نیاز بدن است. فیبر موجود در این میوه خوشمزه ترش با تقویت رشد باکتری‌های مفید روده و بهبود هضم، از سلامت روده شما محافظت می‌کند.

۸- بهبود بینایی و خواص آلبالو
ویتامین A برای محافظت از سطح چشم و ایجاد دید بهتر ضروری است. تحقیقات نشان داده است که قطره‌های چشمی روان کننده حاوی ویتامین A برای درمان سندرم چشم خشک و همچنین برای نوع خاصی از التهاب چشم به نام کراتوکونژونکتیویت لیمبیک برتر موثر است. آلبالو سرشار از ویتامین A است بنابراین یکی از خواص آلبالو این است که به محافظت از چشم و ایجاد بینایی بهتر کمک می‌کند.

ویتامین A همراه با سایر ویتامین‌های آنتی اکسیدان به کاهش خطر دژنراسیون ماکولا کمک می‌کند. خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا در افراد در معرض خطر بالای بیماری که روزانه از چندین ویتامین مانند ویتامین A ،C ،E، روی و مس استفاده می‌کنند، ۲۵ درصد کاهش می‌یابد. برای داشتن بینایی بهتر، آلبالو را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۹- خاصیت آلبالو در درمان سرماخوردگی
آلبالو حاوی مقدار قابل‌توجهی ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و از ما در برابر سرماخوردگی و سرفه محافظت می‌کند. ضمنا آلبالو به جذب آهن و در نتیجه مقاومت بدن در برابر عفونت هم کمک می‌کند. از طرف دیگر آلبالو میوه‌ای است که به خوبی با ویروس‌ها مبارزه می‌کند.

واقعیت این است که پوست آلبالو قابض و تب‌بر است و دم کرده پوست آن برای درمان سرفه، تب ناشی از سرماخوردگی بسیار موثر هستند. یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید با آلبالو برای بهبود سرماخوردگی خود درست کرده و مصرف کنید چای آلبالو است. طرز تهیه چای آلبالو با جزییات را می‌توانید در کتاب کاله بخوانید.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدید

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی