نحوه مطالعه در دوران طلایی نوروز

نحوه مطالعه در دوران طلایی نوروز از مسئله های مهم برای داوطلبان کنکوری است. مطالعه در نوروز یک فرصت طلایی و بی‌نظیر برای دانش آموزان است. دراین دوران داوطلبان می‌توانند به شرط اینکه با برنامه‌ریزی درست و با تلاش بالا حرکت کنند، از رقبای خود پیشی بگیرند و به سمت موفقیت حرکت کنند. مطالعه در نوروز از استرس شما می‌کاهد. زیرا در این ایام  مدارس تعطیل است و وقت آزاد بیشتری دارید. پس وقتی به نوروز نزدیک می‌شوید نگران زمان از دست رفته نباشید. مطمئن باشید که هنوز زمان زیادی در اختیار دارید تا به جبران عقب افتادگی ها ویا پیشی گرفتن از دیگران بتازید. تجربه نشان داده است حتی دانش‌آموزان با سطح پایین با تلاش و پشتکار توانستند به نتیجه دلخواه خود در این دوران برسند.

دلایل اهمیت نیمسال دوم و ایام تعطیلات عید نوروز1403

1.نزدیک شدن به کنکور

2.وجود دوران طلایی کنکورکه ازایام عید نوروز شروع می شود

3.خستگی فکری و استرس ناشی از نزدیکی به کنکور

4.شروع تست‌زنی و آزمون شبیه سازی به طور جدی

5.اهمیت زیاد مرور مطالب

برنامه‌ریزی و شیوه ی مطالعه در دوران طلایی نوروز1403

تعطیلات نوروز یک فرصت طلایی را برای داوطلبان کنکوری به وجود می‌آید. هم دانش آموزان به دلیل داشتن وقت آزاد بیشتر و هم داوطلبان سال‌های گذشته از این دوره به عنوان یک فرصت طلایی یاد می‌کنند. افرادی که از این دوره بهترین و مفیدترین بهره کشی را بکنند،قطعا به نتایج خوبی دست پیدا خواهند کرد. پس به هیچ عنوان و بهانه ای این تایم تکرار نشدنی را از دست ندهید.

اولویت ها و شیوه ی مطالعه در تعطیلات عید:

1.تعطیلات عید زمانی برای دوره درس‌های پایه و پیش یک می‌باشد.

2.اولویت را در مرور جزوه‌ها و کتاب درسی و خلاصه‌های خود در نظر بگیرید.

3. مداوم تست بزنید و فنون تست‌زنی را یاد بگیرید.

4.از کتاب‌های جدید برای تست زدن استفاده کنید.

5.ازکمک گرفتن از مشاوران برتر گاماس20 غافل نشوید

6.در آزمون های شبیه ساز کنکور شرکت کنید.

طبقه بندی دروس برای مطالعه درایام عید نوروز:

1.درسهایی که تسلط بالایی روی آنها دارید:
برای این دسته فقط به سراغ خلاصه ها و درسنامه ها بروید. سپس تست زنی این مطالب را شروع کنید.

2.درسهایی که تسلط متوسطی روی آنها دارید:

داوطلبان این گروه باید تمرکز بیشتری روی مطالب داشته باشند.
از کتاب ها و جزوه های خود برای خواندن این مطالب استفاده کنند. سعی کنند در این مباحث خود را به تسلط بالا برسانند.

3.درسهایی که تسلط پایینی روی آنها دارید:
این دسته از داوطلبان باید مباحثی را انتخاب کنند که فکر می کنند در دوران نوروز می‌توانند روی آنها مسلط شوند.

ترفند های مهم و کارامد برای بهتر درس خواندن در تعطیلات نوروز

برای خواندن درس در تعطیلات، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1.داشتن برنامه ریزی درسی اصولی : قبل از شروع تعطیلات نوروز، برنامه‌ریزی کنید و زمان خود را برای مطالعه در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا زمان خود را بهینه استفاده کنید و به مطالعه بپردازید و هیچ زمان مرده ای نداشته باشید.

2.انتخاب محیط مناسب برای مطالعه :برای مطالعه، محیط مناسب و آرام را انتخاب کنید. بخصوص در این ایام که سرو صدا و شلوغی زیاد و از کنترل شما خارج می شودمحیطی را انتخاب کنیدکه شما را به خواندن و تمرکز کردن بر روی مطالب تشویق می‌کند.

3. تعیین و شفاف سازی اهداف: قبل از شروع به خواندن، اهداف خود را تعیین کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از زمان خود بکنید و به مطالب مورد نظر خود با کیفیت بالاتری بپردازید.

4. تمرین کنید: برای بهبود مهارت خواندن و یادگیری، تمرین کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید، مهارت خواندن و یادگیری شما بهتر خواهد شد.

5.تعیین تایمی برای تعامل با افراد هم عقیده و هم مسیر خود : برای بهبود یادگیری، با دیگران در مورد مطالب صحبت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مطالب را بهتر فهمیده و درک کنید.

چگونه در ایام تعطیلات نوروز زمان را کاملا مدیریت کنیم؟

برای افزایش مدیریت و تسلط بر زمان در تعطیلات برای مطالعه، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1.برنامه‌ریزی کنید:برنامه‌ریزی برای خواندن درس‌ها و تمرینات به شما کمک می‌کند تا زمان خود را بهینه استفاده کنید. یک برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند شامل زمان‌بندی مطالعه، تمرینات و استراحت باشد.

2.ترتیب اولویت ها را مشخص کنید: برای خواندن درس‌ها و تمرینات، اولویت‌های خود را تعیین کنید. درس‌هایی که برای شما مهمتر هستند را در اولویت قرار دهید و بر روی آنها بیشتر از سایر درس‌ها تمرکز کنید.

3. زمان مطالعه را مشخص کنید:تعیین زمان مطالعه منظم به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از زمان خود بکنید. بسته به نیاز خود، می‌توانید زمان مطالعه خود را تعیین کنید.

4.استفاده از منابع آموزشی معتبرمفید ومختصر:برای یادگیری بهتر، از منابع آموزشی مختلفی مانند کتاب‌ها، و منابع آنلاین استفاده کنید. این منابع به شما کمک می‌کنند تا بهترین روش برای یادگیری هر درس را پیدا کنید.

5.اهداف خود را تنظیم کنید:تنظیم اهداف و مدیریت زمان برای یادگیری درس‌ها به شما کمک می‌کند تا به طور موثرتر و با انگیزه بیشتری به درس‌های خود بپردازید.

بهترین منبع مطالعه برای دروس تخصصی در ایام عید

بهترین منبع مطالعاتی برای دروس اختصاصی (محاسباتی) در این ایام علاوه بر خلاصه هایی که تهیه کرده‌اید، تست های آزمون‌های آزمایشی و هم‌چنین تست‌هایی است که قبلاً علامت دار کرده‌اید و تحلیل و بررسی آنها است.

توصیه های مهم به داوطلبان رشته تجربی در ایام عید نوروز:
چون درس زیست شناسی درس اصلی تجربی هاست پس سعی کنید این دروس را هر روز در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید. پس از زیست شناسی، درس شیمی قرار دارد دروس ریاضی و فیزیک را کنار نگذارید و حتی اگر دانش آموز ضعیفی هستید درس ریاضی را از برنامه تان حذف نکنید.

توصیه های مهم به داوطلبان رشته ریاضی در ایام عید نوروز:
حساب دیفرانسیل و فیزیک اهمیت تعیین کننده ای در کنکور ریاضی دارند. اما به هندسه و ریاضیات گسسته کم توجهی نکنید بسیاری از داوطلبان ریاضی به این دروس اصلا اهمیت لازم را نمی دهند و فکر می‌کنند دروس اختصاصی فقط حساب دیفرانسیل و فیزیک است.در تست های دروس هندسه، ریاضیات جدید (گسسته یا جبر و احتمال) و مثلثات، با تلاش کمتر می‌توانید نتیجه بهتری بگیرید زیرا میزان تنوع طرح سوال در دروسی که اشاره شد نسبت به حساب دیفرانسیل کمتر است و با اینکه مسائل تشریحی در این دروس دشوارتر است ولی اگر داوطلبی پایه درسی متعادل داشته باشد می‌تواند در کنکور نتیجه بهتری بگیرد. داوطلبان ریاضی نباید اهمیت درس شیمی را فراموش کنند.

توصیه های مهم به داوطلبان رشته انسانی در ایام عید نوروز:
دروس جامعه شناسی، روانشناسی و فلسفه در گروه انسانی بخشی از دروس اختصاصی است که داوطلبان این گروه در آنها بالاترین درصدها را به دست می‌آورند پس به اهمیت این دروس واقف باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به اهمیت دروس تخصصی در رشته های تجربی، ریاضی و انسانی در این دوران و همچنین چگونگی مدیریت زمان، ترفندهای مهم برای درس خواندن، برنامه‌ریزی و شیوه ی مطالعه ودلایل اهمیت نیمسال دوم و ایام تعطیلات عید نوروز1403اشاره کردیم. همچنین میتوانید جهت اطلاع از نکات بیشتر، مقالات منتشر شده و توصیه های انجام شده با رتبه های برتر کنکور در گاماس 20 را مطالعه نمایید از جمله مقاله روش مطالعه کنکور برای عید نوروز ۱۴۰۳ . همچنین از مشاوره کنکور رایگان گاماس 20 بهره ببرید و برای موفقیت هرچه بیشتر آماده شوید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

آموزشکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی