۱۰ مورد از جاهای دیدنی فرانسه

فرانسه یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اروپا و در واقع سومین کشور بزرگ این قاره است و در غرب قاره اروپا قرار دارد. این کشور دارای آثار تاریخی و طبیعتی زیبا است و به دلیل حس و حال رمانتیک و هنری‌اش به‌عنوان مهد عشاق شناخته می‌شود.

فرانسه مکان‌های گردشگری بی‌شماری دارد که 37 مکان توسط میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. اگر دوست دارید به تور اروپا بروید و از مکان‌های دیدنی کشورهای اروپایی بازدید کنید، سفر به فرانسه را از قلم نیندازید؛ در این مقاله 10 مکان دیدنی فرانسه را معرفی خواهیم کرد.

برج ایفل

کسی هست که این برج زیبا را در پاریس، پایتخت فرانسه نشناسد؟ کسی هست به تور اروپا برود و از برج ایفل پاریس در فرانسه دیدن نکند؟ برج ایفل یکی از بی‌نظیرترین بناهای فرانسه است که ارتفاع آن به 330 متر می‌رسد و در سال‌های 1887 تا 1889 توسط «گوستاو ایفل» ساخته شده است. این برج دارای سه طبقه است و برای رفتن به طبقات بالای برج می‌توان از راه‌پله و آسانسور استفاده کرد.

برج ایفل یک بنای تمام‌فلزی است که در آن ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه فلز به‌کاررفته و شامل پله مارپیچ، سکویی برای تماشا، سینمای ایفل، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف‌ است؛ در اطراف برج امکان عکاسی هم وجود دارد. همچنین یک اتاق مخفی در بالاترین نقطه برج ساخته شده است که بازدید از آن را به همه‌ی گردشگران توصیه می‌کنیم.

کلیسای نوتردام

«کلیسای نوتردام» یکی دیگر از زیبایی‌های فرانسه است. ساخت این کلیسا در سال 1163 میلادی آغاز شد و دو قرن طول کشید تا به اتمام برسد؛ ساخت کلیسا در سال 1345 میلادی پایان یافت. «کلیسای نوتردام» به سبک گوتیک ساخته شده است و داخل و بیرون کلیسا را با مجسمه‌های سنگی و چوبی تزیین کرده‌اند.

کلیسای نوتردام در سال 2019 دچارآتش سوزی شد و به بخش‌های مهمی از آن آسیب دید؛ بااین‌حال هنوز هم یکی از جاذبه‌های گردشگری فرانسه و تور اروپا به شمار می‌رود.

موزه لوور

«موزه لوور» پاریس بدون شک یکی از معروف‌ترین موزه‌ها در کل دنیا است؛ گردشگران بسیاری با تور اروپا و خرید بلیط هواپیما پاریس به این شهر سفر می‌کنند تا علاوه بر بازدید از موزه لوور، از آثار تاریخی و باستانی آن نیز دیدن کنند. موزه لوور ۳۸ هزار اثر هنری از کشورها و تمدن‌های مختلف را در درون خود جای داده است و بیشترین تمرکز آن بر روی تمدن، هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است. «موزه لوور» در «کاخ لوور» قرار دارد و از جمله پربازدیدترین موزه‌های جهان است. تابلوی «مونالیزا»، «بانوی صخره‌ها»، «لوح حمورابی» و… از مهم‌ترین آثار هنری هستند که در این موزه نگهداری می‌شوند.

شانزلیزه

خیابان شانزلیزه از معروف‌ترین خیابان‌های جهان است. این خیابان از میدان کنکورد شروع می‌شود و تا میدان شارل دوگل ادامه دارد؛ در این خیابان کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های بسیاری وجود دارند که تا پاسی از شب باز هستند و فضای مفرحی را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. قدم زدن روی بستر سنگی خیابان شانزلیزه می‌تواند بخشی فراموش‌نشدنی در سفرتان به فرانسه باشد.

کاخ الیزه

«کاخ الیزه» در سال 1718 توسط معمار مشهور، «آرماند کلود مویه»، به سبک کلاسیک ساخته شد و ساخت آن در سال 1722 به پایان رسید. این کاخ برای اولین‌بار در سال 1848 به‌عنوان اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور فرانسه انتخاب شد و جلسات هفتگی دولت و ملاقات با وزیران در این کاخ برگزار می‌شد.

«کاخ الیزه» نزدیک بلوار «شانزلیزه» قرار دارد و باغ‌های جادویی و موزه‌های هنری را در خود جای داده است. فصل بهار و یا تابستان بهترین زمان برای بازدید از «کاخ الیزه» به شمار می‌‌رود. اگر با تور نوروزی اروپا قصد سفر به فرانسه را دارید حتماً از «کاخ الیزه» و میدان «تروکادرو» در نزدیکی کاخ دیدن کنید.

کاخ ورسای

«کاخ ورسای» در شهر ورسای نزدیک پاریس قرار دارد و سال 1678 به صورت رسمی به‌عنوان کاخ سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت. این کاخ به سبک باروک ساخته شده است؛ داخل کاخ از تزئینات پرزرق و برق پوشیده شده و ستون‌ها و سقف بلندی دارد. در این کاخ علاوه بر باغ‌ها و فضا‌های سبز، حوض، فواره و مجسمه‌های زیبایی وجود دارند که طراح آن‌ها «آندره لونتر» و «شارل لبران» نقاش بوده‌اند. در کاخ ورسای چند کاخ جانبی از جمله «گراند تریانون» و «پتیت تریانون» هم قرار دارند.

دیزنی لند

«دیزنی لند»، مرکز تفریحی و رفاهی در شرق پاریس است و یکی از پارک‌های پرطرفدار در کل اروپا شمرده می‌شود. اگر برای تور اروپا نوروز ۱۴۰۳ به فرانسه سفر می‌کنید بازدید از «دیزنی لند» را هم فراموش نکنید. «دیزنی لند» پاریس زمین گلف و استودیوی «والت‌دیزنی» را در خود جای داده است و علاقه‌مندان می‌توانند با نحوه ساخت فیلم‌ها و انیمیشن‌های مختلف «والت‌دیزنی» آشنا شوند.

«دیزنی لند» پاریس از دو بخش «دیزنی لند» و «پارک استودیو دیزنی لند» ساخته شده است. پارک دیزنی لند شامل: «فانتزی لند»، «دیسکاوری لند»، «فرانتیر لند» و «ادونچر لند» است. هر کدام از این بخش‌ها حس و حال فوق‌العاده‌ای دارند که نه‌تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز دوران کودکی خود را با آن‌ها به‌خاطر ‌آورده و از یادآوری آن‌ها لذت می‌برند.

کاخ لوکزامبورگ

«کاخ لوکزامبورگ» که توسط یک معمار فرانسوی به نام «سالومون دو بروس» طراحی شد، سی‌سال طول کشید تا این کاخ ساخته شود. «کاخ لوکزامبورگ» از سال 1799 مقر مجلس سنای فرانسه بوده است. مجسمه‌های بسیاری در داخل کاخ قرار دارند که از آن جمله می‌توان به «تورگو»، «داگوسو»، «کولبر» و… اشاره کرد. نقاشی‌های طلاکاری شده، آثار چوبی، کلیسای کوچک و کتابخانه‌ای که سقف آن را «اوژن دلاکروا» نقاشی کرده است نیز در این کاخ به چشم می‌خورند.

جزیره مونت سنت میشل

این جزیره در ناحیه «نرماندی» در شمال غربی کشور فرانسه قرار دارد. از سال 2019 فقط 28 نفر جمعیت در آن زندگی می‌کنند. جز و مد این جزیره در گذشته، این مکان را برای دفاع در مقابل هجوم احتمالی مهاجمان ایمن می‌کرده است. معماری آن از سبک گوتیک پیروی می‌کند و همین موضوع این خلیج بی نظیر را به یکی از پربازدیدترین مکان‌های توریستی فرانسه تبدیل کرده است.

دسترسی به این جزیره در گذشته بسیار دشوار بوده است؛ اما در حال حاضر یک گذرگاه 3000 فوتی این جزیره را به خشکی متصل می‌کند. «جزیره مونت سنت میشل» در سال 1979 به‌عنوان یکی از بناهای تاریخی فرانسه توسط میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

جزیره-مونت-سنت-میشل

موزه رودن

اگر قصد سفر به فرانسه را دارید حتماً از «موزه رودن» هم دیدن کنید این موزه در سال 1919 تأسیس شد که در آن آثار مجسمه‌ساز معروف فرانسوی به نام «آگوست رودن» نگهداری می‌شود. این موزه شامل دو بخش است، مجسمه‌هایی که در باغ قرار دارند و تعدادی دیگر که در سالن طبقه اول موزه نگهداری می‌شوند؛ در بدو ورود به باغ، مجسمه تفکر دیده می‌شود و سمت راست «مجسمه بالزاک» به چشم می‌خورد. «دروازه‌های دوزخ» در سمت دیگر باغ قرار دارند و «مجسمه آدم و حوا» در دو طرف آن قرار داده شده‌ است.

سخن آخر

شهر فرانسه مکان‌های توریستی بسیاری دارد که مجال صحبت درباره تک‌تک آن‌ها را نداریم؛ اما با تحقیق درباره مکان‌های دیدنی آن می‌توانید برای سفر به فرانسه برنامه‌ریزی کنید. سفر به کشورهای مختلف بخصوص فرانسه و بازدید از مکان‌های تاریخی، آشنایی با تمدن و فرهنگ آن‌ها روی مهارت‌های ارتباطی تأثیر مثبت می‌گذارد علاوه‌برآن اعتمادبه‌نفس را بالا می‌برد؛ اگر به سفر کردن علاقه دارید فرصت را از دست ندهید و خود را برای یک سفر رؤیایی به فرانسه آماده کنید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارگردشگریمهاجرت
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی