دلایل خراب شدن باتری گوشی چیست؟

خراب شدن باتری گوشی می‌تواند آن را بلااستفاده کند؛ چراکه انجام هر کاری با گوشی به شارژ کافی نیاز دارد. زمانی که این قطعه خراب شود، کاربر باید همیشه شارژر را به همراه داشته باشد تا گوشی را مداوم به شارژ وصل کند. این کار دردسر زیادی دارد و از این رو تعمیر باتری گوشی در اسرع وقت ضروری است. اما پیش از اقدام به رفع مشکل و تعمیر باتری باید اصلاً دید که دلایل خراب شدن باتری گوشی چیست؟ با آشنایی با این دلایل امکان جلوگیری از رخ دادن آن هم وجود دارد.

دلایل خراب شدن باتری گوشی

دلایل مختلفی می‌توانند موجب آسیب زدن به باتری گوشی و خراب شدن آن شوند. اما در مجموع می‌توان ۷ دلیل اصلی را برای رخ دادن این مشکل در نظر گرفت و با جلوگیری از آن‌ها از خراب شدن باتری گوشی جلوگیری کرد. این ۷ مورد از دلایل خراب شدن باتری گوشی به شرح زیر هستند:

استفاده از شارژرهای تقلبی

از اصلی‌ترین دلایل خراب شدن باتری گوشی می‌توان به استفاده از شارژرهای تقلبی اشاره کرد. این کار علاوه‌بر خرابی باتری موجب چنین مشکلاتی هم می‌شود:

  • شارژ نشدن
  • شارژ خالی کردن ناگهانی باتری
  • داغ شدن باتری
  • خاموش شدن ناگهانی گوشی
  • شارژ خالی کردن سریع‌تر

به همین دلیل تأکید می‌شود که همیشه از شارژرهای اصلی گوشی استفاده کنید. حتی اگر شارژر اصلی آن خراب شده یا مدل‌های جدید گوشی سامسونگ بدون شارژر را خریداری کرده‌اید هم به‌آسانی می‌توانید یک شارژر اورجینال را از مراکز معتبر دریافت کنید.

آب خوردگی سوکت شارژ گوشی

آب خوردگی گوشی می‌تواند اختلالات مختلفی را در آن ایجاد کند. منظور از آب خوردگی صرفاً افتادن گوشی در استخر و آب نیست، بلکه گاهی حتی وارد شدن بخار آب حمام، ریختن چند قطره آب و خالی شدن لیوان بر روی آن می‌تواند خرابی‌های زیادی را به بار آورد. خراب شدن باتری هم یکی از آن‌ها است.

اگر آب از طریق سوکت شارژ وارد گوشی شود، می‌تواند به خراب شدن باتری گوشی منجر گردد. این آب خوردگی می‌تواند خود سوکت را هم خراب کند و باعث شود گوشی به‌خوبی شارژ نگردد. این اتفاق معمولا در گوشی‌های سامسونگ بیشتر از سایر برندها رخ می‌دهد و کاربران سامسونگ بیشتر با این مشکل روبرو شده‌اند.

اگر صاحب گوشی سامسونگ هستید و از طریق سوکت شارژ، گوشی شما دچار آب خوردگی شده است، احتمالا مشکل خراب شدن باتری برایتان پیش می‌آید. پیشنهاد می‌شود در هنگام وقوع این اتفاق، از خدمات مجموعه‌های معتبر در زمینه تعمیر گوشی سامسونگ استفاده نمایید.

استفاده زیاد از پاور بانک

در وهله اول باید بدانید که اغلب پاور بانک‌های رایج بازار از نوع فیک هستند. در نتیجه به طور کلی برای استفاده و شارژ گوشی پیشنهاد نمی‌شوند. همچنین حتی اگر یک پاور بانک باکیفیت و اورجینال خریداری کنید، بازهم امکان ایجاد نوسان آمپر در حین شارژ کردن گوشی وجود دارد.

در واقع در ابتدا باید باتری پاور بانک را کاملاً شارژ کنید و سپس گوشی را با شارژ باتری پاور بانک شارژ کنید. به عبارتی انرژی یک باتری را به باتری دیگری انتقال دهید. این کار در مرور زمان می‌تواند موجب آسیب دیدن و خراب شدن باتری گوشی شود. در نتیجه تا حد امکان باید از استفاده از پاور بانک خودداری کنید.

استفاده از قاب‌های نامناسب

این روزها انواعی از قاب‌های رنگارنگ و مختلف در بازار رواج یافته‌اند. هر شخصی هم با هر گوشی و به‌ویژه مدل‌های جدیدتر با انتخاب‌های فراوانی برای خرید قاب مواجه است. اغلب افراد در زمان انجام خرید و تصمیم‌گیری برای نوع قاب به سراغ مدل‌های زیباتر و جذاب‌تر می‌روند.

این در حالی است که اغلب این مدل‌ها تنها دارای ظاهری جذاب هستند و کیفیت و طراحی مطلوبی ندارند. حتی بسیاری از آن‌ها به‌خوبی بر روی گوشی قرار نمی‌گیرند و محافظت لازم را فراهم نمی‌کنند. از این رو موجب آسیب دیدن قسمت‌های مختلف گوشی همچون دکمه‌های صدا و باتری می‌شوند. در نتیجه حتماً باید از قاب‌های استاندارد و محکم استفاده کنید و در واقع کیفیت را نسبت به ظاهر در اولویت قرار دهید.

آپدیت نکردن سیستم عامل گوشی

آپدیت نکردن سیستم عامل می‌تواند بلای جان گوشی و باتری آن باشد.‌ از این رو یکی از مهمترین دلایل خراب شدن باتری گوشی به حساب می‌آید. بسیاری از قسمت‌های سیستم عامل در گاهی اوقات با باگ‌ها و اشکالات مختلفی مواجه می‌شوند.

این اختلالات در آپدیت‌ها و به‌روزرسانی جدید گوشی برطرف می‌شوند. در نتیجه زمانی که کاربر این مسئله را نادیده می‌گیرد و آپدیت را انجام نمی‌دهد، به باتری گوشی آسیب وارد می‌کند. در واقع نرم‌افزار، سیستم عامل و پردازش‌های گوشی به دلیل آپدیت نشدن با اختلال مواجه می‌شوند و به این ترتیب به باتری فشار وارد می‌کنند. به همین دلیل حتماً باید همه به‌روزرسانی‌ها را انجام دهید و آپدیت‌های نرم‌افزارها را هم نادیده نگیرید.

نصب برنامه های مخرب

همیشه باید برای نصب برنامه‌های جدید و دریافت فایل‌ها از معتبر بودن منبع اطمینان حاصل کنید. این روزها اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های بسیاری وجود دارند که اگرچه شاید خدمات و وظایف خود را به‌خوبی اجرا کنند، اما در پس زمینه گوشی فعالیت‌های مخرب و آسیب‌زا دارند. این برنامه‌ها عملکرد گوشی را مختل می‌کنند.

به این ترتیب باتری گوشی را هم خراب می‌کنند و این مسئله از مهمترین دلایل خراب شدن باتری گوشی محسوب می‌شود. از این رو پیش از دانلود هر اپلیکیشن باید تحقیقات کافی را نسبت به امنیت آن انجام دهید. سپس خود دانلود را هم از منابع معتبر انجام دهید.

تعویض باتری گوشی

آخرین عامل خراب شدن باتری گوشی، تعویض آن است. ممکن است گوشی دست دوم خریداری کرده باشید یا در گذشته به دلایلی مجبور به تعویض باتری گوشی شده باشید؛ در صورتی که تعمیرکار گوشی شما یک باتری اورجینال و باکیفیت را جایگزین نکرده باشد، این باتری به‌راحتی خراب خواهد شد.

اگرچه امروزه یافتن قطعات اصلی در بازار کار ساده‌ای نیست، اما غیرممکن هم نیست. به همین دلیل با مراجعه به مراکز معتبر تعمیر گوشی، کارشناسان آن می‌توانند با استفاده از تخصص و تجربه قبلی خود به‌آسانی قطعات اورجینال را برای شما پیدا و جایگزین کنند.

با توجه به موارد مذکور، ما مجموعه ماناتل پارس را برای تعمیر گوشی پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه با برخورداری از چندین سال تجربه مفید و همکاری با بهترین متخصصین در زمینه انواع تعمیرات گوشی، بهترین گزینه برای تعمیر و رفع خرابی باتری به حساب می‌آید. برای مطرح کردن سؤالات یا دریافت راهنمایی می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی این مجموعه تماس بگیرید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

فناوریکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی