چین چگونه به بزرگترین خودروساز دنیا تبدیل شد و ما نشدیم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام شهریاری در کلاب‌هاوس خبرآنلاین درباره تولید خودرو اظهار داشت: هدف چین این بود تا ۲۰۱۰ بزرگترین سازنده کمی خودرو در دنیا باشد و در سال ۲۰۰۹ این‌طور شد. آنها اجازه خام‌فروشی به هیچ وجه نمی‌دادند و صنعت فولاد را به عنوان صنعت مادر تعریف نکردند. گفتند صنعتی مادر است که بیشترین ارزش افزوده را ایجاد کند.

چین چگونه به بزرگترین خودروساز دنیا تبدیل شد و ما نشدیم؟

وی با طرح این پرسش که ما در ازای این کارها چه می کنیم؟ ادامه داد: به عوامل تولید نگاه کنید. تمام مواد اولیه در انحصار دولت است. وقتی صادرات مواد خام صرفه دارد چطور خودروسازی رشد کند؟ در این فضا طبیعی است که فولادساز سود می‌برد و خودروساز و قطعه ‌ساز ضرر می‌کنند.

وی همچنین موقعیت اقتصادی جامعه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: بازار مصرف را باید در نظر داشت، قدرت اقتصادی جامعه تحلیل رفته و نمی‌شود به فروش این دستگاه خودرو فکر نکرد.

مشروح اظهارات بهرام شهریاری را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی