مراقب باشید! تفسیر زنان از ایموجی‌ها با مردان فرق دارد! / این اشتباه را تکرار نکنید!

شکلک‌های دیجیتال یا همان ایموجی‌ها به طور فزاینده‌ای در ارتباطات الکترونیکی استفاده می‌شوند و روشی موثر برای بیان احساسات و افکار به‌شمار می‌روند. با این حال، نحوه تفسیر مردان و زنان از ایموجی‌ها ممکن است متفاوت باشد که می‌تواند منجر به سوء تفاهم شود.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تفسیر زنان از ایموجی‌ها با مردان فرق دارد و سن و فرهنگ نیز در نحوه درک ایموجی‌ها نقش دارد.

به گفته محققان، دلیل این تفاوت آن است که این تصویرنگاشت یا پیکتوگرام‌های کوچک دیجیتال که برای بیان احساسات و افکار به کار می‌روند، می‌توانند مبهم باشد و افراد مختلف آن را به‌طور متفاوتی درک کنند.

به گزارش روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت، ۵۲۳ بزرگسال که ۵۱ درصد از آنها زن و ۴۹ مرد بودند در این مطالعه شرکت کردند تا ۲۴ ایموجی مختلف را بررسی کنند.

هر ایموجی یکی از شش حالت احساسی را که این گروه به آن‌ها برچسب: خوشحال، منزجر، ترسیده، غمگین، متعجب و عصبانی زدند، نشان می‌دهد.

زنان چگونه ایموجی‌ها را تفسیر می‌کنند؟

محققان دریافتند که زنان توانستند برچسب ایموجی‌های خوشحال، ترسناک، غمگین و عصبانی را دقیق‌تر از مردان تفسیر کنند.

محققان گفتند برای ایموجی‌های متعجب یا منزجر هیچ تفاوت جنسیتی مشاهده نشد.

سن و فرهنگ نیز در نحوه درک ایموجی‌ها نقش دارد.

بزرگسالان جوان‌تر در تطبیق ایموجی‌ها با گفته‌های محققان، عملکرد بهتری نسبت به افراد مسن‌تر داشتند.

دکتر روث فیلیک، دانشیار دانشکده روانشناسی در دانشگاه ناتینگهام، گفت: «چیزی که برای من جالب و شگفت‌انگیزتر بود این است که در نحوه تفسیر افراد از این شکلک‌ها تفاوت‌های فردی بسیار زیادی وجود دارد.»

«توجه به این نکته مهم است که نتایج نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان هرچند وقت یک‌بار به همان روش پژوهشگران به این شکلک‌ها برچسب می‌زدند.»

«بنابراین، باید نتایج را به این صورت درنظر بگیریم که در نحوه تفسیر این ایموجی‌ها تفاوت‌هایی بین افراد وجود دارد، نه اینکه برخی افراد آن را بهتر از دیگران تفسیر می‌کنند.»

«باید هنگام استفاده از ایموجی‌ها در پیام‌هایمان این تفاوت‌ها را درنظر بگیریم.»

جامعه
پربازدید

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی