تلاش پسران یحیی برای عبور از استقلال قرمزپوش

سپهر ستاری: مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با دیدار شب گذشته استقلال و الهلال آغاز شد و آبی‌های پایتخت علی‌رغم نمایش خوبی که داشتند نتوانستند از سد الهلال عبور کنند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

امروز دو نماینده دیگر ایران در این مرحله به مصاف حریفان خود خواهند رفت. ابتدا از ساعت 19:30 پرسپولیس در شهر دوشنبه مهمان تیم استقلال تاجیکستان خواهد بود. تیمی که در مرحله گروهی شگفتی‌ساز شد و توانست از گروهی که تیم‌های الهلال، شباب الاهلی و آلمایق در آن حضور داشتند به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی راه پیدا کند. آن‌ها حتی الهلال پرقدرت را هم با نتیجه 4 بر یک شکست دادند و بزرگ‌ترین شگفتی این فصل لیگ قهرمانان آسیا بوده‌اند.

در طرف مقابل تیم پرسپولیس در گروه E مسابقات قرار داشت و توانست با 15 امتیاز مقتدرانه به دور حذفی برسد. قرمزها اخیرا پنجمین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر ایران را هم کسب کرده‌اند و به دنبال سومین فینال آسیایی خود در چهار فصل اخیر هستند. آن‌ها در فصل نقل و انتقالات سه بازیکن تاثیرگذار خود یعنی محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو را از دست دادند و به جای آن‌ها علی نعمتی، علیرضا ابراهیمی، رضا اسدی، رضا دهقانی و حامد پاکدل را به خدمت گرفتند.

تیم استقلال تاجیکستان مانند پرسپولیس قهرمان بلامنازع لیگ کشورش است و در 7 سال اخیر جام قهرمانی را بالای سر برده است؛ آن‌ها در حالی میزبان پرسپولیس خواهند بود که در پایان هفته هفدهم رقابتهای لیگ تاجیکستان، با 42 امتیاز در صدر جدول قرار دارند و به دنبال هشتمین قهرمانی پیاپی هستند. این تیم در 17 بازی قبلی‌اش در لیگ تاجیکستان، 53 گل زده و فقط 7 گل خورده است.

تلاش پسران یحیی برای عبور از استقلال قرمزپوش

استقلال در این بازی آندری میسچنکو را در اختیار نخواهد داشت. این مدافع اوکراینی که در مرحله گروهی فیکس بود، بهترین بازیکن خارجی استقلال محسوب می‌شود اما به خاطر دریافت دو کارت زرد در بازی با شباب الاهلی و آلمالیق، نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

منوچهر و علیشهر جلیلوف بهترین‌های استقلال تاجیکستان محسوب می‌شوند. علیشهر که با شماره 10 در ترکیب این تیم حضور دارد، در پست هافبک تدافعی و مرکزی بازی می‌کند و در انتقال توپ نقشی مهم دارد. او همان بازیکنی است که گل حساس دقایق پایانی را در مقابل شباب الاهلی به ثمر رساند. منوچهر هم با شماره 63 در خط حمله تیمش حاضر است و به عنوان مهاجم سایه، از خطرات جدی علیه دروازه پرسپولیس محسوب می‌شود.

در دومین بازی امروز نمایندگان آسیایی ایران، تراکتور بحران‌زده ساعت 20:30 در ورزشگاه خلیفه دوحه به مصاف تیم قدرتمند النصر عربستان خواهد رفت.

تراکتوری‌ها در شرایطی پا به این مسابقه خواهند گذاشت که در وضعیتی بحرانی به سر می‌برند و حتی زمزمه‌های انصراف این تیم هم به گوش می‌رسید. آن‌ها روز جمعه سرمربی خود را هم تغییر دادند و فیروز کریمی جانشین فراز کمالوند شد. تراکتور در مرحله گروهی با رسول خطیبی عملکرد خوبی داشت و پس از الشارجه امارات و بالاتر از پاختاکور ازبکستان و نیروی هوایی عراق به دور حذفی راه یافت. با این حال از آن موقع آب خوش از گلوی هواداران این تیم پایین نرفته و ستارگان تیم تبریزی یکی پس از دیگری جداش شده‌اند؛ اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، میلاد فخرالدینی، میثم تیموری، محمدرضا خانزاده و مهدی تیکدری از جمله جداشده‌های تراکتور هستند. هم‌چنین با اعلام باشگاه تراکتور محمد عباس‌زاده، مهاجم گلزن این تیم و علی فتحی به دلیل مصدومیت و پیمان بابایی به دلیل محرومیت بازی مقابل النصر را از دست دادند. آن‌ها به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی خود بازیکن جدیدی هم به خدمت نگرفتند و برای این بازی تنها 16 بازیکن در اختیار دارند.

تلاش پسران یحیی برای عبور از استقلال قرمزپوش

تیم النصر اما در فصل نقل و انتقالات ستارگان بزرگی را به خدمت گرفت و با شرایطی متفاوت پا به این میدان خواهد گذاشت. آن‌ها اندرسون تالیسکا، هافبک سابق تیم‌های بنفبکا پرتغال، بشیکتاش ترکیه و گوانگژو اورگراند چین، وینسنت ابوبکر مهاجم سابق پورتو پرتغال و بشیکتاش ترکیه و هم‌چنین  رامیرو فونس موری، مدافع سابق اورتون و ویارئال را به عنوان سهمیه خارجی به خدمت گرفته‌اند و با توپ پر به این مرحله آمده‌اند.

تلاش پسران یحیی برای عبور از استقلال قرمزپوش

النصر در این بازی ۶ بازیکن خود را در اختیار ندارد. نایف الماس، عبدالمجید الصلیهم و عبدالاله العمری به خاطر مصدومیت قادر به همراهی النصر در این بازی حساس نیستند این درحالی است که عبدالرزاق حمدالله، عبدالله مادو و علی لاجامی  هم به خاطر محرومیت قادر به همراهی تیم مانو منزس نیستند.

بیشتر بخوانید:

بازگشت فوق‌العاده زلاتان در آستانه 40 سالگی/عکس

راز پیشرفت باورنکردنی ستاره جوان رئال مادرید

ستاره مغضوب استقلال تماشاگر بازی شد!/عکس

258 41

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی