آنچه باید برای سفر به تونس بدانید

اگر به سفرهای خاص علاقه دارید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. اطلاعاتی از یک مقصد خاص با شما در میان خواهیم گذاشت که هرگز فراموش نخواهید کرد. این مطلب با تلاش تحریریه شرکت دالاهو، بزرگترین شرکت طبیعت گردی ایران برای شما تهیه شده است. اگر میخواهید شما هم مسافر این مقصد عجیب و شگفت انگیز در یک تور خارجی باشید با تونس کشوری در سواحل مدیترانه آشنا شوید.

تونس کجاست؟

تونس کشوری زیبا در شمال آفریقا است که به طور رسمی جمهوری تونس نامیده‌ می‌شود. این کشور حدود 12.3 میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت تونس  یکی از مسحورکننده‌ترین مدینه‌های جهان است که اکنون به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.

این کشور به عنوان شمالی‌ترین کشور قاره آفریقا نیز شناخته می‌شود. دارای خط ساحلی طولانی، تاریخ جالب و خرابه‌های قدیمی باورنکردنی‌ست. مطمئن باشید، تور تونس برای کسانی که دنبال یک مقصد خاص هستند، بهترین انتخاب است.

اقلیم و آب‌وهوای تونس

جمهوری تونس کشوری با اقلیم گرم وخشک است که دربخش جنوبی از بیابان‌ها و شن‌زارها پوشیده شده‌است. اما به علت تاثیر مطلوب دریای مدیترانه و کوه‌های شمالی، تونس به یکی از خوش آب‌وهوا‌ترین کشورهای آفریقا تبدیل شده است. تونس هم‌چنین دارای چند دریاچه فصلی است که تابستان‌ها خشک و پوشیده از نمک هستند اما زمستان و پاییز بسیار باشکوهی دارند.

زبان‌ها در تونس

با توجه به این‌که تونس یکی از کشورهای شمال آفریقا است، جای تعجب ندارد که زبان رسمی آن عربی باشد. البته به ترتیب، زبان‌های فرانسه، انگلیسی و ایتالیایی هم در تونس مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل تاریخچه این کشور و سابقه استعمار، زبان فرانسوی دومین  زبان رایج در تونس است.

فرهنگ غذایی تونس

سفر به تونس بدون چشیدن طعم و مزه غذاهای آن واقعا ناقص است. غذاهای تونسی ترکیبی متنوع از طعم‌ خوراکی‌های فرانسوی و آفریقایی با ترکیب چاشنی‌های تند هستند که نماینده گذشته و موقعیت مرکزی این کشور در شمال آفریقا را نشان می‌دهند. از غذاهای معروف آن می‌توان به «بریک» Brik و «بلغور تونسی» Tunisian Couscous اشاره‌ کرد.

پارک‌های ملی تونس

تونس یکی از 5 کشور برتر آفریقا با بیشترین تعداد پارک ملی است. تونس، 17 پارک ملی با حیات وحش متنوع دارد. معروف‌ترین پارک ملی آن، «پارک ملی ایچکول» است. این پارک جزو یکی از هشت میراث یونسکو است. دریاچه ی این پارک هرساله میزبان پرندگان مهاجر است. در طول این مهاجرت، می‌توانید غازها، فلامینگوها و اردک‌های زیادی را در میان بسیاری از پرندگان باشکوه دیگر مشاهده کنید. مهاجرت این پرندگان همیشه در فصل زمستان، از نوامبر تا فوریه طول می‌کشد. بنابراین اگر می‌خواهید تماشای این پدیده طبیعت را از دست ندهید، برنامه سفرتان را با این زمان هماهنگ کنید.

صنعت فیلم سازی در تونس

در اوایل قرن نوزدهم، صنعت فیلمسازی کم کم در تونس شروع به کار کرد. در سال 1919 اولین فیلم بلند آفریقای شمالی در تونس ساخته شد. بعد از آن در سال 1924، فیلم «دختری از کارتاژ»، با عوامل آفریقایی به روی پرده رفت و از آن روز تا حالا، فیلمسازی در این کشور آفریقایی که در تور تونس دالاهو می‌توانید به دیدارش بروید، رونق دارد. با ساخته شدن فیلم‌ها و رونق گردشگری، جاذبه‌های جذاب تونس، نظر کارگردانان زیادی را به خود جذب کرد. سبک معماری، طبیعت منحصر به فرد تونس و آب و هوای تونس، باعث شد که این کشور به عنوان تمام یا بخشی از لوکیشن‌ سریال‌ها، مینی سریال‌ها و البته پروژه‌های سینمایی، انتخاب شود. در اینجا از چند فیلمی گفته‌ایم که در تونس فیلمبرداری شده‌اند.

هالیوود مدیترانه در تونس

تونس از پیشگامان تولید فیلم‌های سینمایی است. تا جایی که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های تونس و البته کهن‌ترین فستیوال سینمایی آفریقا به نام قرطاج (کارتاژ)، در سال 1966، توسط کارگردان تونسی «طاهر شریعه» بنا نهاده شد. سینمای تونس از بخش‌های اقتصادی فعال این کشور است. به طور متوسط سالانه 10 فیلم غیر آفریقایی توسط کارگردانان آمریکایی و اروپایی، در تونس فیلمبرداری می‌شوند و درآمد زیادی را نصیب این کشور می‌کند. در کنار طبیعت جذاب، نخلستان‌ها، شهرهای افسانه‌ای و کویرهای بکر و درخشان، تونس استودیوی فیلمبرداری منحصر به فردی به نام «اروس» هم دارد. در این فضا، لوکیشن‌های متعددی از جمله شهرهای قدیمی ایتالیا و فرانسه را ساخته‌ و از آن برای تولید فیلم‎‌ها و سریال‌ها، بهره می‌برند. استودیوی «کارتاژ فیلم» نیز از دیگر لوکیشن‌های قدیمی و مشهور تونس است. فضایی که علاوه بر تولید فیلم، برای آموزش و تربیت کارشناسان زبده، از آن استفاده می‌شود. بسیاری از کارگردانان بزرگ دنیای عرب، در کارتاژ فیلم کارشان را آغاز کردند، اینجا شناخته شدند و بعد توانستند به فضاهای بزرگتر و دریافت جوایز معتبر، راه پیدا کنند.

هزینه ورودیه‌ها در جاذبه‌های گردشگری تونس

بر اساس علائق و اهداف‌تان از سفر، می‌توانید از جاذبه‌های تونس دیدن کنید. مثلا اگر بخواهید به جزیره جربه که بزرگترین جزیره شمال آفریقاست بروید و تم پارک حیات وحش آن‌را ببینید، باید حدود 19 دلار ورودیه بپردازید. اگر قصد دیدن کویرهای تونس را دارید و مثلا می‌خواهید 2 شب و 3 روز در مناطق بکر و جذاب تونس باشید، حدود 300 دلار، هزینه آن خواهد بود. هزینه یک برنامه شام تونسی، برای هر نفر، حدود 50 دلار است.

دالاهو با دهه ها تجربه در زمینه برگزاری تورهای خاص داخلی و خارجی شما را به سفری منحصر بفرد دعوت می‌کند. تور تونس تا تور برزیل، پهنای جهان در اختیار شماست.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارمهاجرت
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی