برای تپش قلب چه بخوریم؟ (8 ماده خوراکی خانگی)

تپش قلب حالتی است که به خاطر استرس زیاد ممکن است در هر جایی از جمله کوه برای شما رخ دهد. به طور مثال برای مقابله با این ریتم نامناسب قلب در کوه بهتر است از وسایل کوهنوردی مناسب چون چادر کله گاوی که در برابر طوفان نیز مقاوم است بهره بگیرید تا در شب نگران کاهش دما نباشید.

همچنین این ضربان بالای قلب را می توان با برخی خوراکی ها چون زالزالک پایین آورد، اما آیا با انواع خوراکی های مناسب برای این نوع تنش عصبی آشنایی دارید؟ ما در این مقاله تلاش کرده ایم به سوال شما درباره اینکه برای تپش قلب چه بخوریم، پاسخی کامل بدهیم.

تپش قلب چیست؟

بگذارید قبل از اینکه پاسخ سوال “برای تپش قلب پی بخوریم” را دهیم، درباره اینکه تپش قلب چیست و چرا اتفاق می افتد، نکاتی را بگوییم. تپش قلب یکی از مشکلات متداولی است که اغلب ما در زندگی حداقل یک یا چند بار به دلیل شرایط استرس آور آن را تجربه کرده ایم.

ممکن است شما حتی در کوه دچار تپش قلب شوید، پیشنهاد می دهیم برای جلوگیری از این اتفاق از وسایل استاندارد ورزش کوهنوردی را تهیه و استفاده نمایید. برندهایی چون اسنوهاک و اسکارپا مناسب این ورزش بوده و از اضطراب شما برای شروع کوهنوردی می کاهند.

در صورتی که بدانید برند اسنوهاک ساخت کجاست؟ بدون تردید از این وسایل در کوه با آسودگی استفاده می کنید. تپش قلب معمولا به دلیل استرس بروز می کند که در اغلب موارد طبیعی است، اما اگر تپش قلب دلایل دیگری داشته باشد یا به دفعات اتفاق بیفتد، باید مشکل را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنید.

پیشگیری از تپش قلب در کوهنوردی

شادابی و قوی شدن عضلات بدن بخش کوچکی از فواید کوهنوردی می باشد، شما با انجام این ورزش یه سادگی می توانید سلامت خود را تضمین نمایید. اما گاهی ممکن است در کوه نیز دچار تپش قلب شوید؛ برای جلوگیری از این اتفاق باید حتماً سرعت صعود مناسبی داشته باشید و در حین هفته نیز تمرینات هوازی و استقامتی مختلفی انجام دهید تا برای صعود آماده شوید. مصرف زیاد سبزیجات، دانه های گیاهی و میوه ها به جای چربی، نمک و … نیز می تواند از مشکلات قلبی حین کوهنوردی جلوگیری کند.

همچنین باید به تغذیه خود توجه کرده و به خوبی بدانید برای تپش قلب چه بخوریم، تا بدنمان تقویت شده و در کوه به مشکل نخوریم.

در واقع زمانی که ضربان قلب شما از حالت معمولی تندتر می شود و شما آن را به گوش می شنوید و در قسمت قفسه سینه تان احساس می کنید، یعنی دچار این مشکل شده اید. اگر به صورت مداوم این عارضه را احساس می کنید، پیشنهاد می دهیم که حتماً به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و درباره مشکلتان با وی مشورت کنید.

برای تپش قلب چه بخوریم؟

در ادامه لیستی از انواع خوراکی های مناسب برای تپش قلب را می آوریم که با مصرف آنها می توانید این مشکل را بهبود ببخشید و به مرور زمان رفع کنید:

1. خواص دارچین

دارچین یکی از خوراکی های مناسب برای کاهش کلسترول بد بدن و اضطراب است. در این خوراکی مواد مغذی مختلفی مثل منیزیم و پتاسیم نیز وجود دارد که هر کدام از آنها برای قلب بسیار مفید هستند. اگر به صورت مداوم و بدون زیاده روی از دارچین استفاده کنید، این ادویه فشارخونتان را نیز تنظیم می کند.

برای مصرف دارچین پیشنهاد می دهیم که یک قاشق چای خوری از آن را در یک لیوان آب ولرم بریزید و نوش جان کنید.

2. خوراکی های حاوی منیزیم

خوراکی های زیادی هستند که به دلیل مقادیر قابل توجه منیزیم می توانند به کاهش ضربان و تپش قلبتان کمک کنند که از جمله آنها می توان به اسفناج، ماست، موز، شکلات تلخ، کره بادام زمینی و … اشاره کرد. هر یک از این خوراکی ها فواید درمانی دیگری نیز برای بدنتان دارند، بنابراین با مصرف آنها سلامتی و تندرستی را به خود هدیه خواهید داد.

3. فواید زالزالک (ازگیل)

در پاسخ به این سوال که برای تپش قلب چه بخوریم؟ یکی از میوه های پیشنهادی برای این موضوع زالزالک است. این میوه در کنار کاهش ضربان قلب، فواید و ویژگی های مثبت دیگری نیز دارد که از جمله آنها می توان به انقباض عضله های قلب و افزایش جریان خون اشاره کرد؛ بنابراین مصرف این میوه را نیز حتما جزء برنامه تان قرار دهید.

4. عسل

عسل جزء خوراکی های خوشمزه ای است که به کاهش اضطراب به شدت کمک می کند. اگر زیاد عصبانی می شوید، شما می توانید با خوردن این خوراکی تا حد زیادی عصبانیتتان را از بین ببرید و آرامش را به وجودتان هدیه دهید.

هر روز یک لیوان شربت آبلیمو را در کنار یک قاشق چای خوری عسل نوش جان کنید. با این خوراکی مشکلاتی مثل تپش قلب شدید کمتر به سراغتان می آیند.

5. تاثیر روغن ماهی بر قلب و بدن

تمام افرادی که بیماری قلبی دارند، می توانند با خوردن روغن ماهی سلامتی را به خود هدیه دهند. این خوراکی برای همه پیشنهاد می شود، چون سرشار از مواد مغذی است. شما به واسطه این روغن می توانید تپش قلب خود را کنترل کنید؛ در واقع این خوراکی غشاء سلولی قلب را ثابت می کند و به همین دلیل در آرام شدن تپش های آن تاثیر مثبتی می گذارد.

6. آب انگور

اگر به خوردن آب میوه علاقه زیادی دارید، پیشنهاد می دهیم که این بار آب انگور طبیعی را نوش جان کنید و از مزیت های فوق العاده آن نیز برای کاهش تپش قلب بهره مند شوید.

7. بادرنجبویه

اگر می پرسید “برای تپش قلب چی خوبه بخوریم”، ما بادرنجبویه را پیشنهاد می دهیم که آرامش بخش است و روی گردش خون نیز تاثیر می گذارد. شما می توانید با مصرف این خوراکی نه تنها تپش قلب خود را درمان کنید، بلکه باعث درمان بیماری پرکاری تیروئیدتان نیز شوید.

8. خواص گل گاوزبان

شما می توانید هر شب قبل از خواب 5 گرم گل گاوزبان را دم کرده و نوش جان کنید. این نوشیدنی تاثیر به سزایی در کاهش تپش قلبتان دارد و سلامتی را به وجودتان هدیه می دهد.

علل پیدایش ضربان قلب شدید

تپش قلب به دلایل مختلفی رخ می دهد که در ادامه برخی از مهمترین دلایل آن را بیان می کنیم:

  • فعالیت ورزشی سنگین
  • تغییرات دوران بارداری
  • تب
  • کم خونی
  • کم آبی بدن
  • خونریزی
  • مصرف زیاد قهوه
  • تیروئید پرکار
  • افت قندخون، پتاسیم و اکسیژن بدن
  • کاهش دی اکسید کربن در خون

ممکن است دلایل دیگری نیز برای افزایش ریتم قلب وجود داشته باشد، توصیه می شود در صورتی که این حالت را زیاد تجربه می کنید حتما به پرشک متخصص مراجعه نمایید.

خوراکی های مناسب که تپش قلب را از بین می برند

با یافتن پاسخ این سوال که برای تپش قلب چی خوبه بخوریم، می توانید سلامتی و تندرستی را به وجودتان هدیه دهید و ریشه بسیاری از بیماری ها را در خود از بین ببرید. این خوراکی ها با مواد مغذی خود به مرور زمان می توانند تاثیر به سزایی در حفظ سلامتی تان داشته باشند.

از حجمله اینکه تپش قلب شما را آرام کنند، در این مقاله به بررسی خواص خوراکی هایی چون زالزالک و روغن ماهی پرداخته ایم تا شما به خوبی بدانید برای تپش قلب چه بخوریم، بهتر است.

انتهای رپورتاژ آگهی/

سلامتکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی