بازیکن یحیی عامل شکست تیم ملی مقابل قطر/ بیرانوند یک پنالتی گرفت 5 گل مفت خورد

بازیکن یحیی عامل شکست تیم ملی مقابل قطر/ بیرانوند یک پنالتی گرفت 5 گل مفت خورد
دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران یکی از چهره‌های ناکام تیم در جام ملت‌های آسیا 2023 بود و عملکرد خوبی را از خود در این تورنمنت به جای نگذاشت. تیم ملی ایران شب گذشته به ماجراجویی‌اش در جام ملت های آسیا 2023 پایان داد و در حالی‌که هواداران فوتبال در ایران امیدوار بودند که بعد از نزدیک به نیم‌قرن، طلسم نرسیدن تیم ملی ایران به مرحله فینال شکسته شود و ملی‌پوشان با کسب عنوان قهرمانی، کشور قطر را ترک کنند، اما این اتفاق رخ نداد؛ به‌طوری‌که شکست 3 بر 2 مقابل قطر باعث شد تا پرونده تیم ملی ایران پیش از رسیدن به مرحله فینال در جام ملت‌های آسیا 2023 بسته شود و طلسم نرسیدن به مرحله فینال ادامه‌دار باشد.علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس، یکی از امیدهای درخشش در این تورنمنت بود. بیرانوند که فصل پرفرازوفرودی را هم در پرسپولیس پشت سر می‌گذارد، امید داشت که بتواند در قامت یکی از برترین چهره‌های جام ملت‌ها نام خود را مطرح کند و حتی به عنوان برترین دروازه‌بان تورنمنت برسد. با وجود رویاپردازی‌های بیرانوند، شرایط برای او در جام ملت‌های آسیا 2023 متفاوت از آنچه تصور می‌شد، پیش رفت و نتوانست عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد.

بیرانوند تنها بازیکن تیم ملی ایران بود که در تمامی دقایق رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 به میدان رفت. با وجود اعتماد ویژه کادرفنی تیم ملی به او، علیرضا بیرانوند روند سینوسی داشت. او در مرحله گروهی که حریفان چندان مطرحی حریف تیم ملی ایران نبودند، تنها یک‌بار موفق به کلین‌شیت شد و 2 بار دروازه او فرو ریخت تا در قامت یکی از دروازه‌بانان ناموفق به کارش در مرحله گروهی پایان داد؛ البته که او در جدال آخر مرحله گروهی مقابل امارات موفق به مهار پنالتی شد اما با این وجود برابر اماراتی‌ها کلین‌شیت نکرد!

کادرفنی تیم ملی امیدوار به درخشش بیرانوند در مرحله حذفی بود که او در مرحله یک‌هشتم نهایی با وجود ناتوانی در ثبت کلین‌شیت مقابل سوریه، توانست در ضربات پنالتی، یک ضربه را مهار کند تا تیم ملی ایران حذف زودهنگامی را از گردونه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 تجربه نکند. بعد از رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی، بیرانوند در جدال با ژاپن روی تک موقعیت حریف واکنش ضعیفی را از خود نشان داد تا همچنان سریال ناکامی‌اش در ثبت کلین‌شیت ادامه داشته باشد.دروازه‌بان باتجربه تیم ملی ایران در نبرد روز گذشته برابر قطر هم با وجود یک مهار دیدنی، 3 بار دروازه خود را فرو ریخته دید تا در طول 6 مسابقه و 570 دقیقه حضور در ترکیب تیم ملی، علیرضا بیرانوند تنها یک کلین‌شیت را به‌ثبت رسانده باشد و 7 گل خورده در کارنامه او دیده شود؛ آماری که پیش از شروع جام ملت‌های آسیا 2023، برای دروازه‌بان تراز اول در فوتبال ایران مانند علیرضا بیرانوند قابل‌تصور نبود اما او عملکردی خوبی را از خود در این تورنمنت به جای نگذاشت.

روزگار پرنوسان بیرو ادامه دارد!

علیرضا بیرانوند در فصل جاری در عرصه باشگاهی و ملی در تورنمنت‌های مختلفی از جمله لیگ برتر فوتبال ایران، لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات انتخابی جام جهانی 2026، دیدارهای دوستانه ملی و جام ملت‌های آسیا 2023 به میدان رفته و در فاصله حدوداً 6 ماه اخیر، 32 بار فرصت بازی به‌دست آورده است. او در این 32 مسابقه، 25 گل دریافت کرده و توانسته تنها 14 بار کلین‌شیت کند که برای بیرانوند به عنوان یکی از برترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال ملی ایران این آمار پرنوسان قابل‌پذیرش نیست و باید دید در بازگشت از اردوی ملی، او در نیم‌فصل دوم لیگ برتر چه عملکردی را از خود به جای می‌گذارد و می‌تواند در لباس پرسپولیس آمار خود را بهبود بخشد یا خیر.

اخبارورزش
پربازدید

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی