رییسی: تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین افزایش می‌یابد/لغو روادید بین دو کشور خبر خوبی بود

 سید ابراهیم رییسی روز یکشنبه پس از نشست با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و همچنین نشست وزیران دو کشور در جمع خبرنگاران گفت: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادرمان عراق مناسبات بسیار خوبی است که این مناسبات در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است اما به نظر ما این مناسبات می‌تواند بیشتر توسعه یابد.

وی ادامه داد: در این نشست آنچه بین ما مطرح شد اراده دو کشور برای توسعه مناسبات بین ایران و عراق است. امروز ارتباط ما با عراق فقط یک ارتباط همسایه نیست بلکه اعتقاد در باورها، قلب‌ها و عمیق دو کشور، دو ملت و  دو دولت با یکدیگر است و معتقدیم این مناسبات می‌تواند در حوزه‌های مختلف توسعه پیدا کند.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه روابط ایران و عراق تنها به دو کشور ختم نمی‌شود، اظهار کرد: نقش آفرینی دو کشور در منطقه، جهان و ارتباطات بین‌المللی هم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: آنچه در نشست‌های تخصصی تخصصی بین وزیران دو کشور و نشست بین من و نخست وزیر مطرح شد، همه در جهت توسعه مناسبات است و تصمیماتی گرفته شد که امیدواریم این تصمیمات هرچه سریعتر به اجرا در بیاید.

رییس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: آقای الکاظمی از لغو روادید بین دو کشور خبر داد که این خبرخوبی بود. اراده ایران و عراق توسعه کریدور ریلی و ارتباط شلمچه با بصره است که با دستور ایشان قرار است به سرعت انجام شود و این موضوع با پیگیری وزیران مربوطه در ایران و عراق به سرعت دنبال می‌شود.

وی روابط مالی و پولی بین دو کشور را از دیگر محورهای رایزنی‌های خود با الکاظمی ذکر کرد و گفت: قرار است پس از پیگیری‌های انجام شده این موضوع دنبال شود.

رییس جمهوری اضافه کرد: نکته دیگر اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم و وضعیت کرونایی نه‌تنها برای دو کشور بلکه برای کل جهان است.

رییسی با مهم توصیف کردن حفظ و صیانت از زائران گفت: این مساله محدودیتی در عراق ایجاد کرد در عین حال آقای نخست وزیر با توجه به اینکه عاشقان اباعبدالله بتوانند از این زیارت استفاده کنند و عده داد تعداد زائران را تا میزانی که امکان دارد، افزایش یابد.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور افزایش یابد و علیرغم خواست دشمنان دو کشور همواره شاهد روابط خوبی بین دو کشور ایران و عراق باشیم.

وی در پایان بار دیگر به نخست وزیر و وزیران و هیات عالی‌رتبه عراقی خوش آمد گفت.

۲۳۲۱۹

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی