آیا دوربین گلکسی S24 اولترا از گوشی‌های ۲۰۲۲ ضعیف‌تر است؟

با معرفی گلکسی S24‌ اولترا، رقابت پرچمدارهای دوربین‌محور بازار وارد فاز جدیدی شده است و احتمالاً شما هم مثل ما هیجان‌زده‌اید تا تقابل غول‌های سامسونگ و اپل را در میدان عکاسی نظاره کنید. با ما همراه باشید تا در یک مقایسه‌ی اولیه‌ی جذاب، بهترین‌های بازار را روبه‌روی هم قرار دهیم.

توجه داشته باشید که این مقایسه‌ی اولیه، نمی‌تواند مبنای نتیجه‌گیری نهایی قرار بگیرد. منتظر مقایسه‌ی جامع ما از دوربین پرچمدارهای سال ۲۰۲۴ باشید تا در سناریوهای مختلف، عملکردشان را به‌ چالش بکشیم.

اکنون اولین سری از تصاویر ثبت‌شده با سیستم دوربین چهارگانه‌ی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S24 اولترا دردسترس قرار گرفته‌ است که قدرت عکاسی این دستگاه را در عمل نشان می‌دهند. البته این عکس‌ها برای بررسی تخصصی ثبت نشده‌اند و برای اظهارنظر دقیق درمورد کیفیت دوربین پرچمدار جدید سامسونگ باید منتظر بررسی دقیق آن در موبایل استقلال باشیم.

سامسونگ به‌جای زوم ۱۰ برابری اپتیکال که در گلکسی S23 اولترا ارائه داد، در گلکسی S24 اولترا از زوم اپتیکال ۳ و ۵ برابری بهره می‌برد. دوربین جدید تله‌فوتو این دستگاه از حسگر ۱/۲٫۶ اینچی بسیار بزرگ‌تر از نسل قبل بهره می‌برد و می‌توان با آن تصاویری با زوم ۵ برابری بسیار باکیفیت گرفت.

دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی گلکسی S24 اولترا از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) نیز پشتیبانی می‌کند و ابعاد پیکسل‌هایش ۱٫۶ برابر از دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی نسل قبل بزرگ‌تر است. این دوربین از ویژگی‌های هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نیز پشتیبانی می‌کند و برای حذف بهتر نویز تصاویر از موتور ProVision بهره می‌برد.

دوربین S24‌ اولترا در شرایط عکاسی ، باز هم رنگ‌ها را به واقعیت نزدیک‌تر و البته شاداب‌تر به‌ثبت رسانده است. در صورتی که بخواهیم از جزئیات موجود در بافت صحبت کنیم، توانسته است در چنین شرایط نوری چالش‌برانگیزی، بیشترین جزئيات را در عکس نهایی ارائه کند.

استفاده از هوش مصنوعی در دوربین Samsung Galaxy S24 Ultra

سامسونگ ویدیوی جدیدی را منتشر کرده است که برخی از ترفندهای جالب دوربین را با دوربین های 200 مگاپیکسلی و پلتفرم اسنپدراگون 8 نسل 3 به گوشی هایش نشان می دهد. این ترکیبی از مشخصات کاملاً تأیید می کند که اینها ویژگی هایی هستند که می توانیم در سری گلکسی S24 انتظار داشته باشیم، احتمالاً S24 Ultra.

یکی از این ویژگی‌های دوربین جدید که احتمالاً در سری گلکسی S24 قرار می‌گیرد، ISOCELL Zoom Anyplace است. سامسونگ می گوید این فناوری به صراحت برای سنسورهای 200 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است و از فناوری ردیابی هوش مصنوعی اختصاصی و همچنین موتور هوش مصنوعی کوالکام در اسنپدراگون 8 نسل 3 قدرت می گیرد.

Zoom Anyplace می‌تواند به‌طور خودکار یک سوژه را در یک ویدیو بزرگ‌نمایی و ردیابی کند، در حالی که فیلم‌های کوچک‌نمایی شده فول فریم از کل صحنه را به‌طور همزمان ضبط می‌کند. این بدان معناست که از یک دوربین دو نمایش ویدیویی 4K دریافت می‌کنید – یکی بزرگ‌نمایی و دیگری کوچک‌نمایی شده.

این ویژگی در طول زوم 2 برابر و 4 برابر کار می کند. این شرکت ادعا می‌کند که رنگ‌ها و زاویه ویدیو برای هر دو نمای بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی مشابه باقی می‌مانند.

Zoom Anyplace همچنین می‌تواند یک سوژه را ردیابی کند و آن را در زمان واقعی در حین حرکت در یک صحنه در فوکوس نگه دارد. همچنین می‌توانید با حفظ وضوح ویدیوی 4K، هر مکان را بزرگ‌نمایی کنید تا در هر جهت بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی کنید.

علاوه بر Zoom Anyplace، سامسونگ همچنین فناوری جدید E2E AI Remosaic را معرفی می‌کند که وعده کاهش زمان پردازش تصویر را در عین بهبود کیفیت تصویر می‌دهد. این شرکت می گوید E2E AI Remosaic ثبت تصاویر را تا 2 برابر سریعتر می کند.

آیا دوربین گلکسی S24 اولترا از گوشی‌های سری قبل سامسونگ ضعیف‌تر است؟

سامسونگ گوشی گلکسی S24 اولترا را با بهبودهای جزئی در دوربین راهی بازار کرده است اما شاید یکی از قابلیت‌های هیجان‌انگیز بهترین گوشی سامسونگ، گستره‌ی وسیع بزرگ‌نمایی هنگام عکس‌برداری باشد؛ قابلیتی که ظاهراً به‌خوبی کار نمی‌کند.

یکی از کاربران هندی با انتشار پستی در ایکس قابلیت زوم در گلکسی S24 اولترا را نمایش داده است که با لگ و حالتی نامنظم کار می‌کند و زوم کردن روی سوژه در سطوح ۱ تا ۵ برابری، روان انجام نمی‌شود.

برخی معتقدند مشکل یاد شده احتمالاً مربوط به فرایند جا‌به‌جایی بین دوربین‌ها باشد، اما کاربر هندی می‌گوید مدلی که سامسونگ در فروشگاهش به نمایش گذاشته بود چنین مشکلی نداشت.

هنگامی که کاربر گوشی خود را به یکی از نمایندگی‌های سامسونگ برد، ابتدا به او گفته شد که گوشی‌اش مشکلی ندارد اما با پیگیری بیشتر، سامسونگ اعلام کرد که برخی از نمونه‌های اولیه‌ی گلکسی S24 اولترا مشکل مربوط به دوربین دارند.

سامسونگ به کاربر هندی گفت گوشی معیوب را تعویض می‌کند، اما مشکلات مشابهی از سوی کاربران مختلف در کشورهای تایلند و اسپانیا نیز گزارش شده است.

گلکسی S24 اولترا از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و دوربین تله‌فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری بهره می‌برد.

قیمت گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی اس ۲۴ اولترا در کانفیگ پایه به ۱٬۲۹۹ دلار می‌رسد که ۱۰۰ دلار از قیمت گوشی گلکسی S23 اولترا بیشتر است. و برای خرید آن میتوانید از سایت موبایل استقلال اقدام کنید.

https://mobileesteghlal.ir/

فناوریکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی