محبوب ترین تفریحات آبی قشم؛ تجربه ای هیجان انگیز در دل خلیج فارس

در سفر به جزیره زیبای قشم در استان هرمزگان، با شگفتی‌ها و جذابیت‌های زیادی مواجه خواهید شد که می‌توانید با توجه به روحیه و علاقه خود آن‌ها را تجربه کنید. شما قرار است به جزیره‌ای شگفت‌انگیز در جنوب ایران، سفر کنید که دورتادور آن را آب‌های خلیج فارس فراگرفته است، پس بدون شک نباید فرصت تجربه تفریحات آبی قشم را از دست بدهید. تنوع در تفریحات آبی جزیره قشم، به‌قدری زیاد است که برای انجام تمام آن‌ها به روزها اقامت در این جزیره رویایی نیاز خواهید داشت. برای آشنایی با جذاب‌ترین و محبوب‌ترین تفریحات آبی موجود در جزیره قشم با این مطلب همراه شوید.

معرفی برجسته ترین تفریحات آبی قشم

همان‌طور که اشاره شد، بخش مهم و جذاب گشت‌وگذار و تفریح در جزیره قشم، شامل تفریحات آبی آن نظیر جت اسکی، فلای بورد و شاتل می‌شود. شما می‌توانید بیشتر این تفریحات را در سواحل معروف قشم انجام دهید؛ همچنین مجموعه‌های تفریحی مانند پارک آبی جزیره قشم نیز وجود دارند که امکان بازی و سرگرمی در فضایی سرپوشیده را به شما می‌دهند. اگر شما نیز به این نوع تفریحات علاقه دارید، بهتر است پیش از سفر برای رزرو تفریحات آبی قشم اقدام کنید تا به این شکل بتوانید، هم زمان‌بندی و هم بودجه موردنیاز برای سفر خود را مدیریت و برآورد کنید. برخی از تفریحات آبی مهیج و محبوب قشم شامل موارد زیر است:

پاراسل سواری در قشم

یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی جزیره قشم که به نوعی جذاب‌ترین کار در میان تفریحات دریایی هم محسوب می‌شود و امکان پرواز در آسمان بالای دریا را به شما می‌دهد، پاراسل سواری نام دارد. در این تفریح، شما در قسمت پایین یک چتر زیبا و رنگارنگ می‌نشینید و با اتصال به یک قایق موتوری، بر فراز آب‌های نیلگون و مواج خلیج فارس پرواز می‌کنید. با تند شدن حرکت قایق موتوری، شما نیز به ارتفاع بیشتری (۱۵۰ الی ۳۰۰ متر) در آسمان خواهید رفت. جذابیت این تفریح آبی این است که می‌توانید با دوستان یا اعضای خانواده خود، این لحظات هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

پاراسل سواری؛ یکی از تفریحات آبی جزیره قشم

قایق سواری در قشم

قایق سواری در قشم، با دیگر جاهای ایران یک تفاوت اساسی و درعین حال جذاب دارد و آن این است که شما در قایق سواری قشم می‌توانید دلفین‌های بازیگوش و پرجنب‌وجوش را از نزدیک ببینید. با پرداخت قیمت تفریحات آبی قشم برای قایق سواری، می‌توانید علاوه بر تجربه هیجان سرعت برروی آب دریا، از شگفتی‌های جزیره مانند جنگل‌های حرا، ماهی‌های رنگارنگ و همچنین مرجان‌ها نیز دیدن کنید.

قایق سواری؛ ازجمله تفریحات آبی قشم

شاتل سواری در قشم

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، تنوع در تفریحات آبی این جزیره به‌قدری زیاد است که می‌توانید، بسته به روحیه خود بهترین لحظات را در کنار دوستان و اعضای خانواده خود سپری کنید. در این میان، نباید از جذابیت‌های شاتل سواری و هیجان معلق ماندن در بین هوا و آب غافل شوید. شما در یک قایق پلاستیکی مینشینید که با سیم‌های بسیار محکم، به یک قایق موتوری وصل شده است و به همان میزان که قایق سرعت می‌گیرد، شما نیز با سرعت به امواج برخورد می‌کنید.

غواصی در قشم

اگر قیمت تفریحات آبی قشم برای شما محدودیتی ندارد، حتما غواصی در آب‌های خلیج فارس را تجربه کنید. یک سفر ۱۵ دقیقه‌ای به زیر آب و تماشای زندگی و جست‌وخیز ماهی‌ها، عروس دریایی، نرم تنان، مرجان‌ها و صدف‌ها می‌تواند به بهترین و جذاب‌ترین بخش سفرتان تبدیل شود. اگر تا به حال غواصی نکرده‌اید، سفر به جزیره قشم، بهترین فرصت برای این کار است؛ چراکه آب‌های دریای خلیج فارس بسیار شفاف و زلال است و بهترین شرایط برای تماشای زندگی آبزیان دریایی از فاصله نزدیک را فراهم کرده است.

تفریح و غواصی در قشم

رزرو هتل های قشم برای اقامتی مفرح و دلنشین

از آنجایی که قشم در اکثر ایام سال، شاهد حضور گردشگران فراوانی است که برای تفریح، کار و یا خرید به این جزیره سفر می‌کنند، هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلفی برای آسایش و رفاه مسافران در این منطقه احداث شده‌اند. رزرو هتل قشم به هدف شما از سفر، بودجه و همچنین امکانات و خدماتی که از یک اقامت مناسب انتظار دارید، بستگی دارد. به‌عنوان مثال، اگر برای تفریح و خوش‌گذرانی به قشم سفر می‌کنید، بهتر است هتل‌های کنار ساحل در این جزیره را برای اقامت انتخاب کنید؛ چراکه این اقامتگاه‌ها با فاصله نزدیک به دریا، امکان تفریحات آبی و ساحل‌گردی را برای‌تان فراهم می‌کنند. از آنجایی که تنوع و گستردگی هتل‌های جزیره قشم بسیار زیاد است، توصیه می‌شود پیش از سفر، برای انتخاب و رزرو آنلاین هتل موردنظر خود اقدام کنید.

ررزو تور قشم و سفر به زیباترین جزیره ایران

اکثر گردشگرانی که برای گذران تعطیلات خود به قشم سفر می‌کنند، سفر با تور را به سفر شخصی ترجیح می‌دهند؛ چراکه تورهای قشم، امکانات بی‌نظیری را به مسافران ارائه می‌کنند و درعین حال خدمات گشت شهری را برای راحتی و رفاه گردشگران در جزیره درنظر گرفته‌اند؛ بنابراین از تفریحات ساحلی و دریایی تا دیدن پدیده‌های طبیعی این جزیره، با همراهی تورهای گردشگری امکان‌پذیر است. البته نباید از قیمت به‌صرفه تورهای گردشگری قشم نیز غافل شد، زیرا اصلی‌ترین موارد ازجمله خرید بلیط، رزرو هتل و گشت‌وگذار در جزیره شامل همان مبلغی است که برای خرید تور قشم می‌پردازید.

عوامل مختلفی در قیمت تور قشم اثرگذارند. در واقع وسیله‌ای که برای رفت‌و‌برگشت انتخاب می‌کنید، محلی که برای اقامت خود در نظر می‌گیرید و تعداد روزهایی که می‌خواهید در سفر باشید، همگی در قیمت تاثیرگذار هستند. طبیعتا هزینه‌ای که برای هتل 5 ستاره پرداخت می‌شود، با هزینه و خدمات یک هتل 3 ستاره تفاوت دارند. از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت تور قشم، تاریخ و فصلی است که برای سفر در نظر می‌گیرید. چرا که در ایام تعطیلات و عید نوروز که درخواست مردم برای مسافرت زیاد است، هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند.

سخن آخر

دلیل محبوبیت قشم، در بین گردشگران این است که در این جزیره زیبا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز، تفریحات آبی و دریایی متنوعی وجود دارد. بیشتر تفریحات آبی قشم را می‌توانید در کنار سواحل و در آب‌های دریای خلیج فارس تجربه کنید، اما مجموعه‌های تفریحی سرپوشیده مانند پارک آبی نیز در قشم وجود دارند. این به شما بستگی دارد که کدام نوع تفریح آبی را در این جزیره چشم‌نواز انجام دهید و ساعات خوشی را در کنار دوستان و خانواده‌تان سپری کنید.

کسب و کارگردشگری
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی