پویش «مجاهدین واکسیناسیون» کلید خورد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسن زائری‌ لطف به فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در فعالیت‌های داوطلبانه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجویان از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت‌های داوطلبانه بسیار خوبی داشتند، حتی در روزهای اول همه‌گیری کرونا در کشور به پویش «زندگی دست یاریگر توست» پیوستند که با استقبال ۹ هزار نفره دانشجویان سراسر کشور مواجه شد.

وی توضیح داد: ما همواره شاهد حضور گسترده دانشجویی در پویش‌های مختلف خیرخواهانه بوده‌ایم. این استقبال را در طرح شهید سلیمانی، برگزاری پویش “اهدای خون، تداوم زندگی” ویژه دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور، «داوطلبان طرح ملی واکسیناسیون» و سایر فعالیت‌های داوطلبانه مشاهده کردیم،

 مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: به طوری که همواره تشکل‌های سیاسی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، شوراهای صنفی، همتایاران سلامت با آغوش باز قدم به عرصه فعالیت‌های داوطلبانه گذاشتند و اتفاقات خوبی را رقم زدند.  انتظار ما این است که همین استقبال گسترده از  پویش «مجاهدین واکسیناسیون» صورت بگیرد.

زائری لطف یادآور شد: در روزهای اول این پویش و تا روز ۲۰ شهریورماه پنج هزار و  ۵۶۱ نفر با این فعالیت داوطلبانه و عام‌المنفعه همراه شدند که جای خوشحالی و خرسندی دارد.

وی درباره راه‌اندازی پویش «مجاهدین واکسیناسیون» اضافه کرد: بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در بازدیدهای مختلفی که در هفته‌های اخیر انجام داد همواره به نقش دانشجویان در جهت واکسیناسیون عمومی تاکید و بیان کرد که باید معاونت فرهنگی و دانشجویی با تمام توان، امکانات و پرسنلی که در اختیار دارد در این حوزه وارد عمل شود. در همین راستا در روزهای اخیر پویش «مجاهدین واکسیناسیون» را راه‌اندازی کردیم که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با یادآوری انجام واکسیناسیون هدفمند توسط دانشجویان اضافه کرد: روز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه پویش «مجاهدین واکسیناسیون» در دومرحله ثبت‌نام و پذیرش و واکسیناسیون آغاز به کار کرد و باوجود تعطیلی دو روزه بعد از آن تا روز شنبه ۲۰شهریورماه بیش از پنج هزار دانشجو بر اساس محل سکونت خود با این طرح همراه شدند که نشان از دغدغه‌مندی این عزیزان دارد که از همین جا از آن‌ها کمال تشکر را داریم.  

زائری لطف گفت: لازم است از تمام ظرفیت‌های موجود در معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی جهت ایجاد پایگاه‌های تزریق واکسن استفاده شود. در این راستا همچنین نیازمند همکاری با معاونت بهداشتی هستیم تا کارها نظم و سیاق بهتری پیدا کند و دانشجویان با آموزش کوتاه‌مدت بتوانند آمادگی لازم را برای این فعالیت داوطلبانه ملی کسب کنند.  

وی از تمام دانشجویان دعوت کرد که به سامانه پویش «مجاهدین واکسیناسیون» مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام خود در این پویش اقدام کنند تا اطلاعات آن‌ها در دسترس دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونت‌های بهداشتی قرار گیرد.

این مسوول در وزارت بهداشت ادامه داد: بناداریم جهت قدردانی از تلاش‌های این عزیزان و حضورشان در پویش‌های مختلف پیشنهاداتی را به دفتر وزیر بهداشت ارایه دهیم.  

به گزارش ایرنا،  در روزهای گذشته سامانه ثبت‌نام دانشجویان داوطلب به منظور مشارکت و یاری در امر واکسیناسیون عمومی با همکاری معاونت‌های «فرهنگی – دانشجویی» و «بهداشتی» وزارت بهداشت راه‌اندازی شد. دانشجویان داوطلب می توانند در این سامانه ثبت‌نام کرده و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند و یاریگر کادر پرتلاش بهداشتی و درمانی کشور باشند.

همه نهادهای دانشجویی نظیر تشکل‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، همتایاران سلامت و شوراهای صنفی می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه با عنوان مجاهدین واکسیناسیون در این امر مشارکت کنند.

لینک ثبت نام جهت همکاری در واکسیناسیون به این شرح است:  https://kanoonf.behdasht.gov.ir/vaccine

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی