روستای کردان مناسب ترین مقصد سفر یک روزه برای تهرانی ها

کردان کجاست ؛ هر آنچه لازم است درباره کردان بدانید

 باید در معرفی روستای کردان از طبیعت زیبای آن به علاقه­ مندان طبیعت و سفر گفت که کردان یکی از محبوب­ترین مقصدهای گردشگری به حساب می­آید. روستای کردان به­واسطه آب و هوایی بسیار مطلوب، باغات میوه گوناگون، امکان تاریخی و تفریحی متنوع و جذابی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. ساکنان شهرهای تهران و کرج که در اکثر روزهای سال در دود و دم، آلودگی و شلوغی به سر می­برند، برای فرار از این همه هیاهو، کردان را پناهگاهی برای بازیابی آرامش از دست رفته خود می­دانند.

آن­ها معمولا برای تعطیلات کوتاه­مدت و به دلیل نزدیکی مسیر کردان را بهترین انتخاب می­دانند. همچنین در کردان تالارهای بسیار مجللی برای برگزاری مراسماتی همچون عروسی و مهمانی­ ها در دسترس است. این روستای بکر و دیدنی مورد توجه و استقال کوهنوردان نیز است و همواره اکیپ ­های کوهنوردی در این روستا به چشم می­خورد. باوجود همه این موارد کردان همیشه جمعیت بسیاری را به­خود می­بیند که همین امر باعث شده است که خانه ­ها و ویلاهای بسیار شیکی در آن بنا شود که پاسخگوی جمعیت متقاضی باشد. می­توانید با ورود به سایت اتاقک برای اجاره ویلا در کردان اقدام کنید و سفری هیجان­ انگیز را تجربه کنید.

  • دهکده تفریحی و ورزشی کردان

یکی از تفاوت­های بزرگ و خاص روستای کردان با سایر روستاها، وجود دهکده­های زیبای آن است. دهکده ورزسی کردان که درسال 1372 بنا شده است. مکانی بسیار مهیج است که می­توانید در آن هم استراحت و هم ورزش کنید. این دهکده امکانات لازم برای 15 نوع رشته ورزشی از جمله زمین فوتبال، سایت پروازی، تنیس، استخر، باشگاه­ اسب­سواری­، تیراندازی و غیره را در خود جای داده­ است. این مکان همچنین دارای مکان­هایی برای اقامت نیز هست که مسافران می­توانند در آنها اسکان و استراحت کنند.

  • دهکده آرامش کردان

یکی دیگر از دهکده­های زیبای کردان دهکده آرامش است که با مساحت 220 هکتار از بزرگ­ترین و متنوع­ترین مکان­های گردشی آن محسوب می­شود. این دهکده در یک کیلومتری کوهسار واقع شده است. این دهکده امکان دسترسی به امکانات متنوعی همچون باغ­وحش، کافه، رستوران و دریاچه مصنوعی را ایجاد کرده است. همچنین در این دهکده می­توانید ورزش­هایی مثل فوتبال و تیراندازی را نیز تجربه کنید.

  • رودخانه کردان

اکثر مواقع اولین چیزی که با آوردن اسم رودخانه در ذهنمان خطور می­کند صدای آرامش­بخش آب رودخانه و جوش و خروش آن است. خوب است بدانید یکی دیگر از مناطق دیدنی و جذاب کردان، رودخانه کردان است. این رودخانه زیبا از میان شهرهای ساوج­بلاغ و نظرآباد می گذرد. آب و هوای اطراف این رودخانه بسیار دلپذیر و خاص است. یکی از دلایل سرسبزی و پرطراوت بودن روستای کردان وجود همین رودخانه است که با حضورش باعث حاصلیزی دوچندان زمین ها و باغات کردان و اطراف کردان شده است. پیشنهاد می کنیم حتما از این رودخانه دیدن کنید و ساعاتی را در کنارش به استراحت بپردازید.

 رودخانه کردان و جاهای دیدنی آن

  • سوغات­ های کردان

سوغاتی همیشه یکی از هیجان­انگیزترین بخش­های سفر محسوب می­شود. متناسب با مقصدی که به آن سفر کرده­اید، سوغات­های متفاوتی از جمله صنایع دستی، شیرینی، لباس و ترشیجات می­توانید تهیه کنید. از آنجا که کردان آب و هوای بی­نظیری دارد و بارش­های سالانه، زمین ها و باغات میوه این منطقه بسیار حاصلخیز و سرسبزند. این روستای ناب یکی از مشهورترین قطب­های تولید میوه­های خوشمزه­ای همچون زردآلو، آلبالو، گیلاس و گردو است که می­توانید با خرید این میوه­های تازه و بسیار خوشمزه­، آن­ها را به عنوان سوغات کردان با خود ببرید.

خب حالا برای سفر به کردان کجا میتونم اقامت داشته باشم؟

مطمئنا یکی از دغدغه­ های مسافران قبل از سفر به کردان، اقامتگاه و محلی است که قرار است در سفرشان در آنجا مستقر شوند. خیلی از افراد بدلیل اینکه در برنامه سفرهایشان اهمیت چندانی به محل اسکان­شان نمی­دهند، هنگام رسیدن به مقصد خود دچار مشکلات متعددی در انتخاب اقامتگاه مناسب می­شوند. در ادامه چند مورد از مشکلاتی که با آن مواجه خواهند شد را ذکر خواهیم کرد تا شما قبل از سفر حتما این نکات را در نظر داشته باشید و این معضلات گریبان­گیر شما نشوند.

  • عدم وجود بهداشت مناسب

یکی از موارد شایعی که افراد بی برنامه در هنگام اجاره یا رزرو اقامتگاه در حین سفر با آن مواجه می­شوند، بهداشت نامناسب و کثیف بودن اقامتگاه است. بوی بد، وسایل نامرغوب و کهنه، حمام و سرویس بهداشتی آلوده و موارد متعدد دیگری از جمله مشکلاتی است که با آن روبرو خواهند شد و مسافر ناچار خواهد شد تا زمان بیشتری را برای پیدا کردن مکان مناسب، صرف کند.

  • موقعیت نامناسب

این مورد هم مشکل جدی محسوب می­شود که گاها برای مسافران پیش می­آید. موقعیت مکانی نامناسب اقامتگاه باعث می­شود تا مسافران برای خرید­های ضروری­شان، فاصله طولانی را تا مرکزهای خرید طی کنند و درنهایت منجر به کلافگی، اذیت شدن آن­ها و لذت نبردن از سفر شود.

  • هزینه بالا و غیرمعقول

یکی دیگر از مشکلاتی که گاهی اوقات مانع از سفر می­شود، بحث هزینه­ها و مشکلات مالی است. اگر شما بدون برنامه اقدام به سفر کنید و در واقع هزینه­های سفرتان را مدیریت نکنید، ممکن است در حین سفر دچار مشکل شوید. یکی از مواردی که باید قبل از سفر برای آن در برنامه سفر و هزینه­هایتان توجه لازم را داشته باشید، اقامتگاه مناسب متناسب با بودجه و شرایط شماست. اگر شما به سادگی از کنار این موضوع بگذرید و آن را موکول به آیند و در بین سفرتان کنید، ممکن است با مشکل مواجه شوید و مکان مناسبی را برای اقامتتان پیدا نکنید.

خوب راه حل چیست که بتوانیم از وقوع این مشکلات جلوگیری کنیم و سفر عالی داشته باشیم؟

 اجاره ویلا در کردان

شاید فکر کنید رعایت تمام نکاتی که گفته شد، ساده باشد و بتوان حتی بدون برنامه، سفر بی­نظیری را تجربه کرد؛ اما بهتر است بدانید برنامه داشتن علاوه بر اینکه باعث مدیریت هزینه­های شما می­شود، باعث صرفه جویی در زمان، دوچندان کردن لذت سفر، احساس راحتی زیاد در حین سفر و فواید زیادی دیگری خواهد شد. یکی از این موارد مهم اقامتگاه و انتخاب بهترین محل اسکان در حین سفر است. همانطور که گفته شد اگر شما در حین سفر بدنیال انتخاب اقامتگاه باشید، ممکن است بهترین انتخاب را از دست بدهید؛ پس بهتر است قبل از سفر به فکر اقامتگاه خود در مقصد سفرتان باشید.

سامانه اتاقک با همین هدف ایجاد شده تا بهترین شرایط را جهت رزرو آنلاین ویلا  و اقامتگاه، قبل از سفر برای مسافران عزیز فراهم سازد.  اگر قصد سفر به کردان را دارید، کافیست قبل از سفر برای اجاره ویلا در کردان به وبسایت اتاقک بزنید و در بین انواع اقامتگاه­ها و ویلاها، متناسب با بودجه و شرایطت­تان بهترین محل اقامت را رزرو و اجاره کنید.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی