انواع ویدئو پروژکتور کدام است؟

راه‌اندازی نمایش‌ آن‌ هم در صفحات بزرگ، نگاه مخاطبان و حاضرین را متوجه خود خواهد کرد و عملا تاثیری مضاعف خواهد داشت. خواه هدف نمایش فیلم‌های سینمایی در مهمانی‌ها و شب‌نشینی‌ها باشد و یا ارائه‌های اداری و تجاری. آنچه که مسلم است تصاویر بزرگ و روشن، همواره برای جلب توجه دیگران مثمر‌ثمر بوده‌ است. برای دستیابی به چنین رویکردی، پروژکتورها گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شوند. زیرا هم می‌توانند ابعاد بسیار بزرگی را برای تصویر در نظر بگیرند، و هم اینکه مستلزم صرف بودجه‌های کلان نیستند. البته موارد دیگری هم برای این منظور وجود دارند، مانند تلویزیون‌ها و یا نمایشگرها. اما مشکل اینجا است که هیچ‌کدام نمی‌توانند هر دو ویژگی: تصویر بزرگ و قیمت مناسب را به طور همزمان در اختیار داشته باشند. در حالی که ارائه نمایش‌های بزرگ و چشمگیر، شاخص اصلی ویدیو پروژکتور بشمار می‌رود و برای به دست آوردن آن‌ها، به سرمایه قابل‌ توجهی نیاز نیست.

دیتا پروژکتور و انواع آن

عواملی از این دست سبب گردیده تا این سیستم‌های نمایشی در حوزه‌های مختلفی چون: تجاری، اداری، سرگرمی، آموزشی و غیره مورد استفاده قرار گیرند. به دنبال آن تولید‌کنندگان شروع به عرضه محصولات تخصصی‌تری کردند. این یعنی طراحی و ساخت پروژکتورهای اختصاصی برای کاربردهای گوناگون. به همین دلیل خرید ویدئو پروژکتور به مانند گذشته چندان هم آسان نیست. فاکتورهای متعددی وجود دارند که حتما باید مورد توجه قرار بگیرند و لازم است بررسی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد تا در ‌نهایت بهترین محصول را خریداری نمایید. بدین‌ منظور می‌توانید از این نکات خرید پروژکتور که توسط گروه پرو‌استور گرد‌آوری شده کمک بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

ویدیو پروژکتور چیست؟

همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، امروزه تولید ویدئو پروژکتورها به شکل حرفه‌ای‌تری صورت می‌گیرد و با کاربرد‌های تخصصی عجین شده‌اند. بنابراین برخی از آن‌ها با نوردهی فوق‌العاده‌تری ارائه می‌شوند و با محیط‌های بیرونی سازگار‌ترند. در عین حال بعضی روشنایی کمتری دارند و به فضاهای تاریک‌تر وابسته هستند. لذا انتخاب مناسب بسیار حائز اهمیت بوده و قدرت بالای عملکرد دستگاه شما را تضمین می‌کند. بنابراین لازم است قبل از هر‌کاری انتظارات و نیازهای محیطی خود را شناسایی کنید و نسبت به آن‌ها ویژگی‌های نمایشی مورد نیاز را تعیین کنید.

همان‌گونه که مطلع هستید، بسیاری از پروژکتورها مانند ویدئو پروژکتور 4k وضوح بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و بالطبع مشمول صرف هزینه‌های بالا هستند. این در حالی است که ممکن است شما برای پخش اسلاید‌های تجاری به یک سیستم نمایشی احتیاج داشته باشید و چنین دستگاه عمل کارایی نخواهد داشت. در عین حال، بودجه قابل توجهی برای آن صرف کرده‌اید. همین طور بالعکس، گاهی به تصاویری واضح نیاز دارید و می‌بایست سیستم‌های با‌کیفیت را دنبال کنید. از این رو، در مرحله اول باید مرز انتظارات را مشخص نمایید تا بهترین محصول را برگزینید. بدین منظور در ادامه شرح خلاصه‌ای از دسته‌بندی پروژکتورها ارائه شده است.

قیمت پروژکتور

پروژکتور سینما خانگی Home Theater Projector

اصول طراحی دسته‌ای از پروژکتورها، بر مبنای وضوح فوق‌العاده و کنتراست بالا صورت گرفته است. بازتولید رنگ‌های غنی و تصاویر شفاف در این تولیدات، ایده‌آل برای نمایش‌ فیلم‌های سینمایی و رویداد‌های ورزشی است. آن‌ها که به ویدیو پروژکتورهای سینمای خانگی مشهور هستند، می‌توانند صحنه‌های هیجان‌انگیز نمایش‌های شما را با رنگ‌های پر‌جنب‌و‌جوش ترکیب کنند و جزئیات بیشتری از تصاویر را ارائه نمایند. امروزه بیشتر آن‌ها از وضوح FULL HD برخوردار هستند و سیستم‌های ضعیف‌تر به ندرت تولید می‌شوند. چه‌بسا در آینده شاهد تحولات بیشتری باشیم و دیگر نتوانیم پروژکتورهای خانگی را بدون رزولوشن 4K تصور کنیم. در حالت کلی، این تولیدات با اتاق‌های کم‌نور و تاریک‌تر سازگاری دارند و لازم است تا حتی‌المقدور نور محیطی را کاهش دهیم. اگر می‌خواهید با قیمت ویدیو پروژکتور خانگی و مدل‌های آن آشنا شوید، به سایت پرو استور حتما سر بزنید.

اما محصولات جدیدتری را هم می‌توان در این دسته‌بندی جستجو کرد که شامل نوردهی بالایی هستند و حتی در فضاهای پر‌نور، قادر به ارائه نمایش‌های خیره‌کننده می‌باشند. همچنین می‌توان صفحات نمایشی ضد تابش نور را تهیه کرد که تا حدودی مانع از تاثیر‌گذاری آلودگی‌های نوری بر کیفیت نمایش می‌شوند. با این حال شبیه‌سازی یک سالن سینما، عملا بهترین حالت برای نمایشات این محصولات بشمار می‌رود.

دیتا پروژکتور اداری Business Projector

برای برگزاری کنفرانس‌های اداری، نمایش‌های تجاری و یا ارائه‌های آموزشی، محصولات دیگری در‌نظر گرفته می‌شوند. مسلما استفاده از سیستم‌های خانگی برای چنین کاربردهایی معقولانه نیست و در طول مصرف با چالش‌های جدی رو‌به‌رو خواهید شد. از آنجا که سالن جلسات و یا محیط‌های تجاری دارای روشنایی بیشتری هستند و معمولا با انبوهی از چراغ‌ها و لامپ‌های روشن همراه هستند، پس نوردهی مناسبی برای آن‌ها لازم است.

ویدیو پروژکتور اداری

به همین دلیل ویدئو پروژکتورهای اداری اغلب روشنایی بالاتری دارند و حتی در فضاهای روشن و پر‌نور هم همچنان عملکرد قابل‌قبولی از خود نشان می‌دهند. با اینکه چنین راه‌حل‌هایی اصولا برای اسلاید‌ها، ویدئوهای کوتاه و مواردی از این دست کارایی دارند، اما در صورتی که وضوح مناسبی داشته باشند می‌توان از آن‌ها برای نمایش‌های سینمایی و غیره بهره برد.

ویدئو پروژکتور قابل حمل Portable Projector

سیستم‌های قابل حمل نوع دیگری از پروژکتورها هستند که از قضا در نزد مصرف‌کنندگان هم بسیار محبوب می‌باشند. وزن سبکی دارند و اغلب بیشتر از چند کیلوگرم نیستند و در عین حال، اندازه بسیار کوچکتری به نسبت ویدئو پروژکتورهای معمولی دارند. از این رو حمل و جابه‌جایی آن‌ها کاملا آسان خواهد بود و با استفاده از یک کیف کوچک می‌توان دستگاه را از جایی به جای دیگر منتقل کرد.

خواه قصد دیدن فیلم‌های سینمایی مورد علاقه را داشته باشید، یا اجرای ارائه‌ها در اتاق جلسه، به راحتی می‌توانید با خرید ‌پروژکتور پرتابل اهداف خود را پیش ببرید. آن‌ها عموما به منبع نور LED مجهز هستند که دوام بسیار بالایی دارند و برای سال‌ها بدون نیاز به تعویض و خرابی، به کارکرد خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر نصب و راه‌اندازی آن‌ها در کمترین زمان و بسیار ساده صورت می‌پذیرد. این یعنی بی‌آنکه کاربر مهارت خاصی احتیاج داشته باشد، می‌تواند به سرعت اسلاید‌های اداری و یا هر محتوای دیگری را به نمایش در‌آورد.

پروژکتور پرتاب کوتاه Short Throw Projector

طی سال‌های اخیر، فناوری ساخت پروژکتورها به قدری پیشرفت داشته است که محصولاتی با پرتاب بسیار کوتاه در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. این بدان معنی است که دیگر قرار‌گیری دستگاه در انتهای سالن و محدودیت‌های نصب و مشکلات ناشی از عبور و مرور حاضرین به کلی حذف شده‌اند. همچنین اگر اتاق نشیمن شما مساحت کمی داشته باشد، باز‌هم می‌توانید با استفاده از انواع دیتا پروژکتور شورت ترو تجربه سینمایی را دریافت کنید.

دیتا پروژکتور 4k

سیستم‌های پرتاب کوتاه محدوده وسیعی از فاصله‌ها را پوشش می‌دهند، برخی از مدل‌های ویدئو پروژکتور تنها 10 سانتی‌متر دور‌تر از پرده نمایش قرار می‌گیرند و برخی هم 30 سانت و بیشتر. به ترتیب با خرید ‌پروژکتور پرتاب کوتاه و یا فوق ‌کوتاه (Ultra Short Throw)، محدودیتی در نصب نخواهید داشت و با در‌ نظر گرفتن چند سانتی‌متر، می‌توانید تصاویری بزرگ و چشمگیر ایجاد نمایید.

تلویزیون بخریم یا ویدیو پروژکتور؟

اگر چه تلویزیون و دیتا پروژکتور هر دو به عنوان سیستم‌ نمایشی محسوب می‌شوند اما، تفاوت قابل ملاحظه‌ای میان کاربری آن‌ها وجود دارد. پروژکتورها اساسا تصاویر زنده‌تر و بزرگ‌تری را ارائه می‌دهند در حالی که تلویزیون‌ها روشنایی فوق‌العاده‌ای دارند. با توجه به گزارشات ما در مجموعه پرو استور، کاربرانی که به دنبال چیزی بیشتر از یک نمایش معمولی هستند و هیجان بیشتری را طلب می‌کنند، طرفداران video projector بشمار می‌روند. برای دریافت مشاوره و خرید با شماره 52472000 تماس بگیرید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

فناوریکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی