نمایشگاهی از عکس‎‌های بزرگ ویم وندرس از واقعه ۱۱ سپتامبر

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ویم وندرس، فیلمساز مشهور آلمانی، روز جمعه (۱۹ شهریور)، نمایشگاهی از عکس‌هایی را که خود از حادثه یازدهم سپتامبر به ثبت رسانده است، در لندن برپا کرد.

این نمایشگاه که در موزه سلطنتی جنگ برگزار شده است، مجموعه‌ای از عکس‌های در ابعاد بزرگ را به نمایش گذاشته است. این عکس‌ها، صحنه‌هایی از محل حملات را به تصویر می‌کشند و در کم‌تر از دو ماه پس از  وقوع حادثه توسط وندرس به ثبت رسیده‌اند.

این تصاویر تاثیرگذار، ویرانه‌های برج‌هایی را که هنوز بر فراز آن‌ها دود وجود دارد و کارگرانی را که مشغول جمع‌آوری ویرانه‌ها در نوامبر ۲۰۰۱ هستند، به نمایش می‌گذارند.

وندرس در روز افتتاح این نمایشگاه بیان کرد: «می‌خواستم آن مکان به نحوی چیزی به من بگوید، پیامی به من برساند.»

وندرس، پرتوهای نور آفتاب را که از میان پیکره ویران شده برج به خاکستر و تکه‌های درحال سوختن روی زمین رخنه کرده بود، به یاد می‌آورد و از آن به عنوان نشانه‌ای از امید در آن زمان یاد می‌کند.

این کارگردان نام‌دار که بیشتر برای فیلم‌های «پاریس، تگزاس»، «کلوپ اجتماعی بوئنا ویستا» و ««بال‌های اشتیاق» شناخته می‌شود، می‌گوید امیدوار است این نمایشگاه تاابد نمادی از صلح و التیام باشد.

وندرس در طول فعالیت هنری خود، به طور جدی عکاسی را نیز تجربه کرده است. عکس‌های او در سراسر جهان منتشر و به نمایش گذاشته شده‌اند.

فعالیت نمایشگاه عکس‌های یازده سپتامبر وندرس، تا ۹ ژانویه ادامه خواهد داشت.

نمایشگاهی از عکس‎‌های بزرگ ویم وندرس از واقعه ۱۱ سپتامبر

۵۷۵۷

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی