رابطه جنسی واقعی و صحیح چگونه است؟ ویژه متاهلین

به نقل از ساعدنیوز: روابط جنسی و نزدیکی یک رابطه یک سویه نیست که هر کس فقط به فکر خواسته ها و نیازهای شخصی خویش باشد بلکه روابط جنسی یک رابطه دوسویه است که هر یک از طرفین ضمن توجه به خواسته ها و نیازهای خود باید به خواسته ها و نیازهای طرف دیگر نیز توجه نماید .

رابطه جنسی صحیح و اصولی قطعا چیزی بسیار بیشتر از چند دقیقه تعامل فیزیکی بین شرکای جنسی است. برقراری رابطه جنسی باعث می‌شود که زوجین صمیمیت عاطفی بیشتری پیدا کنند و حتی موفق شوند استرس خود را کاهش دهند.رابطه جنسی نه تنها برای بهبود سلامت عاطفی و جسمی مفید است، حتی عزت نفس را هم تقویت می‌کند.

برای اینکه یک رابطه جنسی عالی با شریک جنسی خود داشته باشید، بهتر است در ابتدا از لحاظ عاطفی به مدت حداقل چند ماه ارتباط خوبی بین شما برقرار شود و بعد درگیر مقاربت جنسی شوید. در رابطه جنسی اصولی هر دو طرف پس از پایان نزدیکی از این رابطه احساس رضایت و خرسندی خواهند داشت. پس در رابطه جنسی فقط جسم شما دخیل نیست. این رابطه به طور مستقیم در روان شما تاثیر دارد و اگر کیفیت مطلوبی نداشته باشد، همه جوانب زندگی شما را تحت الشعاع قرار خواهد داد.به نکات زیر دقت کنید تا رابطه جنسی بهتری را برای خود و شریک جنسی‌تان رقم بزنید:

در مورد رابطه جنسی با همسر خود صحبت کنید

بسیاری از زوجین حتی در بهترین شرایط هم صحبت در مورد رابطه جنسی برایشان دشوار است. گفتگوی مناسب زیربنای یک رابطه سالم به حساب می‌آید. مکالمه در مورد مسائل جنسی می‌تواند در محیط اتاق خواب یا بیرون از آنجا باشد. خیلی عالی است که بعد از پایان رابطه جنسی به شریک جنسی خود بگویید که چه احساسی دارید. اما برای بیان مسائل بزرگتر و در صورتی که مشکلی مطرح است، توصیه می‌شود که مکان دیگری را انتخاب کنید. مثلا اگر می‌خواهید در مورد کاهش میل جنسی یا نرسیدن به ارگاسم حرف بزنید، در اتاق خواب این صحبت‌ها را نکنید.

پرهیز از انتقاد

یکی از نکات رابطه جنسی این است که از انتقاد بپرهیزید و به جای تمرکز در موارد منفی، با عبارات مثبت صحبت کنید. مثلا به جای اینکه بگویید: “تو چرا قبل از رابطه من را نوازش نمی کنی؟” بگویید: “اگر من را قبل از رابطه جنسی نوازش کنی، احساس خوبی به من دست خواهد داد.” به مسائل جنسی به عنوان مشکلی نگاه کنید که باید حل شود؛ نه به عنوان راهی برای سرزنش کردن یکدیگر.

در مورد تغییرات فیزیکی خود با شریک جنسیتان حرف بزنید

بهتر است دقیقا شریک جنسی شما بداند که شما در چه حالی هستید. مثلا اگر در دوران یائسگی به سر می‌برید، با وی صحبت کنید. شاید خشکی واژن برایتان آزاردهنده شده و به همین دلیل مایل به برقراری ارتباط نیستید. این مسئله را با همسر خود مطرح کنید تا وی رفتار شما را به حساب عدم تمایل جنسی نسبت به خودش نگذارد. با گفتگو می‌توانید راهکار مناسبی هم پیدا کنید. مثلا با خرید ژل لوبریکانت خشکی واژن را بهبود بخشید.

اگر آقا هستید و مثلا اختلال نعوظ دارید، به همسرتان بگویید که چگونه می‌تواند باعث تحریک بیشتر شما شود. از قرص تقویت قوای جنسی و نعوظ هم می‌توانید کمک بگیرید. همچنین اگر مشکل زود انزالی دارید باید راهی برای آن بیندیشید. این مشکل اگر حاد نیست، گاهی با خرید کاندوم می‌توانید آن را حل کنید؛ البته خرید کاندوم‌هایی از نوع تاخیری.

با شریک زندگی خود صادقانه رفتار کنید

ممکن است حس کنید با تظاهر به ارگاسم، احساسات شریک جنسی خود را جریحه‌دار نکنید. اما این مسئله آغازی برای سراشیبی در رابطه شما می‌تواند باشد. صحبت کردن در مورد مشکلات جنسی ممکن است مشکل و چالش‌برانگیز باشد، اما مطمئن باشید که دروغ و دورویی آسیب به رابطه شما را دوچندان خواهد کرد. پس صداقت را فراموش نکنید.

برای زمان رابطه جنسی برنامه ریزی کنید

یکی دیگر از نکات رابطه جنسی این است که برنامه‌ای برای آن داشته باشید. گاهی می‌توان بدون برنامه رابطه جنسی داشت و ممکن است بسیار هم لذت بخش باشد. اما توصیه می‌شود که برای رابطه جنسی برنامه مشخصی داشته باشید. وقتی در تقویم مشخص می‌کنید که چه روزی بهتر است رابطه جنسی داشته باشید، انتظار می‌رود که با آمادگی بیشتری اعلام حضور کنید و بنابراین رابطه کیفیت بهتری پیدا کند. اینکه هر دو مشتاقانه منتظر رسیدن آن زمان باشید بسیار دلنشین است.

راهکارهایی برای نشان دادن نیاز جنسی

همیشه لازم نیست به طور کاملا مستقیم به همسر یا شریک جنسی خود بگویید که برای برقراری رابطه جنسی آماده هستید. گاهی وقتی در اتاق خواب با لباس خواب ظاهر می‌شوید، کافیست تا شریک جنسی شما متوجه شود که شما برای رابطه جنسی آمادگی دارید. راه‌های دیگری هم وجود دارد. مثلا وقتی چشمک می‌زنید و یک لباس جذاب بر تن می‌کنید، می‌تواند نشانه تمایل شما به برقراری نزدیکی باشد.

توقعات غیر واقعی را کنار بگذارید

هنگام رابطه جنسی به خود یا شریک جنسی خود فشار نیاورید. برای همه افراد پیش می‌آید که در بعضی از موقعیت‌ها تمایلی به رابطه جنسی ندارند. درک متقابل همسر در این موارد ستودنی به شمار می‌آید. مسئله دیگر آن است که بسیاری از افراد تمایل دارند چیزهایی را که احتمالا در فیلم‌های پورن دیده‌اند، در زندگی واقعی به اجرا بگذارند. در حالی‌که بسیاری از چیزها فقط در دنیای فیلم جا دارد. توقع نداشته باشید که همسر شما نقش یک پورن استار را برای شما بازی کند. واقع‌بین باشید و انتظارات جنسی خود را در حد تعادل حفظ کنید.

به سلامت جسم خود توجه کنید

برای داشتن سلامت جنسی باید به سلامت جسم و ذهن خود توجه کنید. بنابراین همواره سبک زندگی سالم را انتخاب کنید. با این هدف:

  • سیگار نکشید.
  • الکل مصرف نکنید.
  • از اضافه وزن خود ممانعت به عمل آورید.

در رابطه جنسی خلاقیت داشته باشید

رابطه جنسی بعد از مدتی می‌تواند کسل‌کننده شود؛ مگر آنکه خود آن را هیجان‌انگیز کنید و در آن تنوع ایجاد نمایید. از مهم‌ترین نکات رابطه جنسی موارد زیر است:

  • مکان رابطه جنسی خود را هر چند وقت یکبار تغییر دهید.
  • در جایی که رابطه جنسی انجام می‌دهید، محیط را جذاب کنید. مثلا گل روی تخت بریزید، عود روشن کنید و با نور شمع فضا را شاعرانه نمایید.

 

ویژه متاهلین‌(بهداشت و خانواده)
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی