یارانه امنیت غذایی کودکان امروز واریز می‌شود

به گزارش ساناپرس، یارانه امنیت غذایی کودکان امروز واریز می‌شود
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و اجتماعی از آغاز مرحله جدید طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال خبر داد و گفت: یارانه «امنیت غذایی کودکان»، ۵ بهمن‌ماه برای ۲ ماه (دو مرحله) شارژ می‌شود.

علیرضا عسگریان به تشریح ابعاد و جزئیات مرحله جدید طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال پرداخت.طرح امنیت غذایی هدف خود را «کودکان نیازمند تغذیه مضاعف» اعلام کرده است. طبق گفته معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار، یک میلیون تومان برای خانواده‌های با چنین کودکی واریز می‌شود که به دهک‌های اول تا پنجم اقتصادی تعلق داشته باشند. اگر جایگاه خانواده دهک ششم و هفتم باشد مبلغ واریزی ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

او همچنین ادامه داد: در ماه گذشته ۱۵۱ هزار نفر معرفی گردید که از این تعداد ۱۳۰ هزار و ۵۰۰ خانوار مشمول طرح شدند و اکنون در مرحله سوم این طرح اعتبار ۱۳۱ هزار و ۸۳۰ خانوار مشمول این طرح شارژ شد. در این طرح ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار بیش از یک کودک دارند که مشمول تغذیه مضاعف هستند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار تأکید کرد: طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان مربوط به خانوارهای ۷ دهک اول دارای کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه است که روند رشد آن‌ها متناسب با استانداردها نیست و دچار اختلالاتی نظیر کوتاه‌قدی، لاغری شدید و کم‌وزنی هستند.

او در ادامه تاکید کرد: براساس این طرح، اعتبار حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا پنج درآمدی دارای کودک زیر ۵ سال، به ازای هر کودک دارای کوتاهی‌قد، کم وزنی و یا لاغری شدید، ماهانه یک میلیون تومان شارژ می‌شود که این رقم برای دهک‌های ششم و هفتم، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان است؛ این در حالی است که این اعتبار صرفاً برای خرید ۱۶ قلم کالا اعم از مواد لبنی، پروتئینی، میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات تعریف شده و قابلیت «نقد» کردن ندارد.

طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال براساس اصول سوم، ۲۱ و ۴۳ قانون اساسی و ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حمایت از مادران باردار و دارای فرزند زیر ۲ سال (دارای فرزند شیرخوار) اجرایی شده است.

براساس گزارش بانک جهانی از شرایط “امنیت غذایی” در جهان، ایران نهمین کشور جهان به لحاظ تورم مواد غذایی است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون با بیان اینکه این طرح به کالابرگ ارتباطی ندارد و به‌صورت مجزا اجرا می‌شود، گفت: از مجموع ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ کودک، ۳۵۰۰ خانوار آن‌ها، دارای بیش از یک کودک مشمول بودند. و البته کودکان ۵ ماه تا ۵۹ ماه مشمول این طرح هستند.

عسگریان با طرح این پرسش که اگر خانواده یک ماه اعتبار را خرید نکند، اعتبار سوخت می‌شود؟ گفت: در مورد طرح کودکان، خانواده دو ماه فرصت دارد تا اقلام را براساس اولویت‌بندی انتخاب و خریداری کند.

اخباراقتصاد

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی