پیش بینی بورس فردا ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ریزش بازار سرمایه تمامی ندارد؟

به گزارش ساناپرس، پیش بینی بورس فردا ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ریزش بازار سرمایه تمامی ندارد؟
در پایان معاملات امروز یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ شاخص کل بورس با کاهش ۱۳ هزار و ۷۲۴ واحدی همراه شد. شاخص کل در پایان معاملات امروز یکشنبه یکم بهمن ۱۴۰۲ با از دست دادن ۱۳ هزار و ۷۲۴ واحد به رقم ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۰۳ واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن با کاهش ۱۰ هزار و ۳۰ واحد به رقم ۷۴۴ هزار و ۳۰۲ واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۴۷۸ میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۷.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۵۰ هزار معامله وبه ارزش ۵ هزار و ۸۱۲ میلیارد تومان دادوستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۶۳ صدم درصد کاهش یافت. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۳۳ درصد کاهش یافت. شاخص آزاد شناور ۶۲ صدم درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس ۶۳ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار دوم بورس ۶۴ صدم درصد افت کرد.

امروز نماد ذوب آهن اصفهان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشته و نماد‌های هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، شستا، پالایش نفت تهران، ایران خودرو، سرمایه‌گذاری غدیر و نفت بهران بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را از خود به‌جای گذاشتند.

پیش بینی بورس فردا

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران می‌توانست با توجه به وضعیت سودآوری شرکت‌های موجود در بازار در گزارش ۹ ماهه خود روند خوبی را در پیش بگیرد و از منظر تکنیکالی نیز واکنش‌های مثبتی را در محدوده‌های حمایتی از خود نشان داده بود.

محدوده‌های همچون سطح ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی و میانگین‌های ۵۵ و ۲۰۰ روز در شاخص که این امر محقق نشد و اتفاق اردیبهشت ماه سال جاری یک بار دیگر، اما در وسعت کوچک‌تر در حال اتفاق افتادن است.

در صورتی که مسئولان و تیم اقتصادی دولت در حال وعده دادن برای حمایت از بازار سرمایه هستند (چه با بسته‌های حمایتی که هنوز منتشر نشده است و چه در بودجه سال آینده)، اما بازار سرمایه در مسیر دیگری قرار گرفته و عملاً سود شرکت‌ها به عناوین مختلف از جمله جریمه بانک‌ها، تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها و همچنین قیمت گذاری دستوری و نحوه فروش محصولات شرکت‌های خودرویی و… به طور مستقیم به دولت می‌رساند، دولتی که به عنوان مالک بازار سرمایه نیز شناخته می‌شود.

اما از منظر تکنیکالی در روز‌های گذشته هم این موضوع را مطرح کردیم که در صورتی که سطح ۲.۱۵۰.۰۰۰ واحدی شاخص از دست برود اتفاقی که برای شاخص ۲.۲ میلیون واحدی در ابتدای تابستان سال جاری رقم خورد در زمستان ۱۴۰۲ نیز شاهد آن هستیم و بازار روز‌های سختی را در پیش خواهد داشت.

اخباراقتصاد
بورسپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی