زنان برای داشتن عمر طولانی چه باید بخورند!

سلامت زنان

داشتن یک رژیم غذایی خوب حاوی مواد غذایی مغذی می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند و تحقیقات نشان داده احتمال داشتن چنین رژیم غذایی‌ای در زنان بیشتر از مردان است.

به گزارش Healthline، یک مطالعه جدید گزارش می‌دهد زنانی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می کنند، طول عمر بیشتری دارند.

محققان گزارش دادند زنان با رژیم‌های غذایی غنی از پروتئین- به ویژه از منابع گیاهی- به بیماری‌های مزمن کمتری مبتلا می‌شوند و به طور کلی از پیری سالم‌تر لذت می‌برند.

اگر عمر طولانی می‌خواهید این میوه را مصرف کنید!

به طور کلی، زنانی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می‌کردند، ۴۶ درصد بیشتر احتمال داشت که در سال‌های آخر زندگی‌شان سالم باشند.

برای این مطالعه، محققان داده‌های خود گزارش شده از بیش از ۴۸۰۰۰ زن شرکت کننده در مطالعه سلامت پرستاران از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۶ را تجزیه و تحلیل کردند.

این زنان بین سنین ۳۸ تا ۵۹ سال وارد مطالعه شدند و در ابتدا از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار بودند.

تیم تحقیق نظرسنجی‌هایی را که رژیم غذایی شرکت کنندگان را ردیابی می‌کرد، ارزیابی کردند و سپس این اطلاعات را با ابتلاء زنان به بیماری‌های مزمن یا از دست دادن عملکرد فیزیکی یا سلامت روان مقایسه کردند.

پژوهشگران می‌گویند در زنانی که پروتئین بیشتری از منابعی منند میوه‌ها، سبزیجات، نان، لوبیا، حبوبات و ماکارونی در وعده‌های غذایی خود گنجانده‌اند، کاهش قابل توجهی در بیماری‌های قلبی، سرطان، دیابت و بدترشدن سطح شناختی و عقلی مشاهده شده است و زنانی که میزان بیشتری از پروتئین حیوانی مصرف می‌کنند، بیشتر از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند.

راهکارهایی برای داشتن عمر طولانی و رسیدن به صد سالگی

به گفته محققان، زنانی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف کرده بودند، زوال کمتری در سلامت شناختی و روانی خود داشتند.

با این حال، داده‌ها نشان می‌دهد زنانی که پروتئین حیوانی بیشتری مصرف می‌کردند، با افزایش سن ۶ درصد کمتر احتمال داشت که سالم بمانند.

به طور کلی، یافته‌های این تیم از توصیه‌هایی حمایت می‌کند که زنان بیشتر پروتئین خود را از منابع گیاهی به همراه کمی ماهی و پروتئین حیوانی برای تأمین آهن و ویتامین B۱۲ دریافت کنند.

اخبارجامعهرژیم و تندرستیسبک زندگیسلامت
پربازدید

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی