حباب سکه تخلیه شد / قیمت روز طلا و سکه در بازار / قیمت طلا امروز 26 دی 1402

به گزارش ساناپرس؛ حباب سکه تخلیه شد / قیمت روز طلا و سکه در بازار / قیمت طلا امروز 26 دی 1402

قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با هر دو روند کاهشی و افزایشی همراه شد. افزایش قیمت طلای جهانی، قیمت طلا را در بازار داخلی اندکی افزایش داد. در مقابل، کاهش قیمت دلار، قطعات سکه را با خود همراه کرد. حباب سکه در تمام قطعات، طی روز دوشنبه کاهش قابل توجهی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز دوشنبه ۲۵ دی روند متوازنی نداشت؛ اما می‌توان گفت ریتم کلی بازار کاهشی بود و افزایش قیمت، چندان چشمگیر نبود.

طی دو روز اخیر، سیاست‌‌گذار توانست مانع افزایش قیمت دلار شود و با خبردرمانی و ارزپاشی، قیمت این اسکناس را کنترل کند. قیمت دلار در سومین روز هفته، کاهش ۴۰۰ تومانی داشت و در پله‌های نخست کانال ۵۲ هزار تومانی معامله شد؛  به دنبال کاهش قیمت دلار، قیمت قطعات سکه هم ریزش‌های سنگینی داشت. با این وجود رشد نزدیک به پنج دلاری طلای جهانی قیمت طلا را اندکی افزایش داد.

تحلیلگران بازارهای مالی، روند قیمت بازار طلا در ادامه هفته جاری را در روند باثباتی پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند سیاست‌‌گذار مانع رشد قیمت دلار خواهد شد و همین موضوع به تثبیت قیمت در بازار طلا و سکه کمک می‌کند.

سکه‌های سبک تغییر کانال دادند

سکه امامی در شروع معاملات روز دو‌شنبه ۲۵ دی برخلاف سایر قطعات، افزایشی‌ بود؛ اما بعد از ظهر روند قیمت این قطعه برگشت. در پایان معاملات روز دوشنبه سکه امامی با کاهش ۹ هزار تومانی روی قیمت ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی ایستاد. سکه‌ بهار ۶۲۵ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شد. نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی یک پله عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان معامله شد. ربع‌سکه با ۴۵۰ هزار تومان کاهش روی قیمت ۱۰ میلیون و ۸۴۵ هزار تومانی ایستاد و نسبت به روز یکشنبه یک کانال عقب‌نشینی کرد. سکه گرمی با کاهش ۱۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۹۰ هزار تومانی معامله شد.

 حباب سکه در تمام قطعات ریزشی شد

قیمت طلا نیز بیست و پنجم دی‌ماه، افزایش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد هزار تومانی با رقم ۱۱ میلیون ۵۰۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار دو هزار و ۳۰۰ تومان گران شد و به رقم دو میلیون و ۶۵۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۶۲۲ هزار تومان رسید.

حباب خانواده سکه‌ها نیز طی روز دوشنبه در برخی قطعات، ریزش‌های قابل توجهی  داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۲۰۱ هزار تومان، سکه بهار آزاری ۷۹۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۷۰۶ هزار تومان، ربع سکه ۵۰۳ هزار تومان و سکه گرمی ۳۶ هزار تومان افت داشت. در سومین روز هفته حباب سکه امامی در سطح پنج میلیون تومانی قرار گرفت. این در حالی بود که در ابتدای هفته جاری حباب این قطعه هشت میلیون تومان را رد کرده بود.

سیگنال میرداماد به سرمایه گذاران طلا/سکه ریزشی شد

اقتصادنیوز: بانک مرکزی امروز دوشنبه ۲۵ دی ماه توجه سرمایه گذاران طلا برای دومین روز متوالی در هفته جاری به خود جلب کرد. در مورد طلا و سکه توجه معامله گران را به خود جلب کرد.

روز گذشته بود که بانک مرکزی از سیاسیت جدید خود در حوزه طلا و سکه خبر داد و اعلام کرد به زودی سکه های جدید وارد بازار می شوند.

بانک مرکزی در اقدام بعدی خود برای کنترل قیمت ها در بازار طلا در بخشنامه ای اعلام کرده بانکها حق ارائه گواهی سپرده به مشتریان در قبال دریافت شمش و مسکوکات طلا را ندارند.بورس کالا هم به این بخشنامه واکنش نشان داده و با هرگونه بازار طلا خارج از بورس مخالفت کرده است.

این در حالی است که دی ماه سال گذشته معاون ارزی بانک مرکزی طی نامه‌ای به رییس بورس اوراق بهادار، خواستار راه‌اندازی فرایند پذیرش و عرضه گواهی سپرده بر مبنای شمش طلا از طریق بورس کالا شده که در نهایت در 21 اسفند ماه سال گذشته سازو کار بازار اوراق بهادار شمش طلا با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر اقتصاد راه‌اندازی شد.

البته بخشنامه اخیر بانک مرکزی موافقان و مخالفانی دارد.برخی تحلیلگران معتقدند همانطور که حذف بازار آتی سکه در سال‌های گذشته موجب کنترل رشد قیمت سکه شد اکنون نیز با حذف گواهی سپرده طلا و انتقال انبارهای بانک‌ها به مرکز مبادله طلا می‌تواند به انتظام‌بخشی و تسهیل مبادلات طلا کمک شایانی کند.

از سوی دیگر مخالفان معتقدند در حال حاضر سرمایه‌گذاری قابل توجهی از این کانال صورت گرفته و حذف ناگهانی این گواهی‌ها از بازار معاملات موجب تضییع حقوق و منافع افرادی است که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

قیمت طلا ۱۸ عیار هم با ۲ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۲۰۰  تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل ۲ هزار و ۱۰۰ تومان رشد کرده است.همچنین قیمت سکه امامی که که روز گذشته با ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داده بود امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز تا ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرده است.

قیمت  دلار که در روز های گذشته بنابر ادعای برخی از معامله گران به مرز ۵۳ هزار تومان رسیده بود از روز گذشته در ابتدای مرز ۵۲ هزار تومان در حال معامله است. قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب با ۵۲ هزارو ۸۰ تومان بسته شد و امروز تا مرز ۵ هزار تومان پایین‌امد اما ظهر در حدود ۵۲ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسید که نسبت به به روز قبل تقریبا رنج است.

همچنین در هرات هم قیمت دلار روز گذشته مرز ۵۲ هزار تومان را از دست داد اما در شروع معاملات نقدی امروز تا ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت اما دوباره نزولی شد و بر روی ۵۱ هزار و ۸۵۰ تومان قرار گرفت که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان افت کرده است.

نرخ حواله درهم نیز که دیروز با ۱۴ هزار و ۵۳۰ تومان بسته شده بود امروز با ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر تا ۱۴ هزار و ۳۹۰ تومان پایین‌ آمد.این قیمت در مقایسه با روز قبل نزدیک به ۱۵۰ تومان کاهش را نشان می دهد.

اخباراقتصاد
پربازدیدقیمت طلا و سکه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی