آغاز واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد از ۲۰ شهریورماه

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، همایون رستگارزاده افزود: در مقاطع مختلف درشهریوربه صورت موردی دانشجویان در برخی دانشگاه ها در سطح کشور واکسینه شدند. در حالی که هنوز واکسیناسیون دانشجویان به صورت رسمی شروع نشده بود، اسامی تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر) را در مردادماه به وزارت بهداشت ارسال کردیم و از امشب فرآیند بارگذاری اسامی آغاز می شود.

** ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند

رستگارزاده با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت، دانشجویان دکتری و پس از آن دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی در اولویت تزریق واکسن قرار دارند، ادامه داد: ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال و تجهیز شده و از شنبه آمادگی لازم برای تزریق واکسن به دانشجویان وجود دارد.

وی  توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی برای عمل به ماموریت اجتماعی خود و حسب دستور رییس دانشگاه آزاد اسلامی در فرآیند کنترل کرونا حضور فعال داشته و در کنار ستاد کشوری کرونا در حیطه درمان، قرنطینه و پاسخگویی به سوالات بیماران و .. و همچنین واکسیناسیون عموم مردم نقش آفرینی کرده است.

این مقام مسئول دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به طور مثال مرکز واکسیناسیون واحد تهران مرکز در سوهانک از ابتدای شروع به کار خود عموم مردم را واکسینه کرده است؛ همچنین در سایر واحدها مثل واحد خوزستان، خراسان، یزد، زنجان و … از مدت ها قبل فعال هستند و علاوه بر اساتید و کارکنان، عموم مردم را واکسینه می کنند.

** امکان واکسینه شدن دانشجویان در شهر محل سکونت

رستگارزاده با تاکید بر اینکه دانشجویان نیازی نیست لزوماً برای واکسینه شدن به واحد دانشگاهی خود مراجعه کنند، ادامه داد: توزیع مراکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی به گونه ای است که دانشجویان کمترین جابجایی را داشته باشند.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با مراجعه به سامانه واکسیناسیون این دانشگاه به آدرس http://azadhr.healthehr.ir اقدام به ثبت نام کنند.

** امکان ثبت نام‌ دانشجویان در سامانه وزارت بهداشت فراهم است

وی گفت که  با کمک وزارت بهداشت، دانشجویان می توانند در سامانه وزارت بهداشت اقدام به ثبت و رزرو نوبت کنند و به مراکز واکسیناسیون وزارت بهداشت در سطح شهر خودشان مراجعه کنند.

** ۱۶ مرکز واکسیناسیون در واحدهای استان تهران آماده شده است

معاون توسعه منابع سلامت دانشگاه آزاد اسلامی یادآورشد که ۱۶ مرکز واکسیناسیون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تهران اعم‌ از واحد علوم پزشکی آزاد تهران، واحد تهران شمال، تهران شرق، تهران غرب، تهران جنوب، علوم و تحقیقات، واحدهای استان تهران شامل ورامین، شهر قدس، پرند، شهریار و دماوند فعال هستند که برخی از این واحدها یک‌ مرکز و برخی دیگر ۳ مرکز واکسیناسیون را راه اندازی کرده اند.

** ۹۱ درصد اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واکسینه شدند

وی درباره آخرین آمار واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه نیز گفت: با توجه به اینکه اساتید و کارکنان می توانستند در مراکز وزارت بهداشت واکسینه شوند، بنابراین آماری از بیرون دانشگاه نداریم، اما به طور کلی ۹۱ درصد از اساتید و کارمندان دانشگاه شرایط دریافت واکسن را داشتند و واکسن هم زده اند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی