چگونه در ویز طرح ترافیک را مشخص کنیم؟

ویز یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مسیریابی در بین شهروندان است که افراد با استفاده از آن به راحتی می‌توانند از مناسب‌ترین مسیر به مقصد مورد نظر خود برسند. یکی از مواردی که برای مسیریابی در کلان‌شهر تهران بسیار مهم است، تعیین محدوده طرح ترافیک در این برنامه کاربردی است.

ما در این محتوا در مورد اهمیت تعیین محدوده‌های طرح ترافیک در اپلیکیشن‌های مسیریابی مثل ویز صحبت خواهیم کرد. در ادامه هم درباره نحوه مشخص کردن این نوع مناطق در برنامه محبوب ویز و نکاتی که برای استفاده از آن باید مورد توجه قرار دهید، توضیحاتی خواهیم داد.

اهمیت تعیین طرح ترافیک در اپلیکیشن‌های مسیریابی مثل ویز

برنامه‌های مسیریابی مثل ویز، با داشتن اطلاعاتی در مورد ترافیک لحظه‌ای یا محدوده طرح ترافیک سعی می‌کنند ایمن‌ترین و سریع‌ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد به رانندگان معرفی کنند.

اگر اطلاعات صحیح در مورد محدوده تعیین‌شده برای طرح ترافیک به این نوع اپلیکیشن‌ها داده نشود، ممکن است این برنامه‌ها مسیری را که از محدوده‌ها عبور می‌کند، به رانندگان نشان دهند. درنتیجه درصورت عدم پرداخت طرح ترافیک، وسیله نقلیه جریمه خواهد شد.

بنابراین تعیین دقیق و صحیح محدوده‌های مشخص‌شده طرح ترافیک در اپلیکیشن‌هایی مثل ویز، برای جلوگیری از جریمه شدن رانندگان بسیار مهم و ضروری است.

نحوه تعیین محدوده طرح ترافیک در اپلیکیشن ویز

در برنامه ویز برای تعیین مناطقی که شامل طرح ترافیک می‌شوند، می‌توانید مراحل زیر را گام‌به‌گام دنبال کنید:

مرحله اول: به بخش تنظیمات یا settings بروید.

مرحله دوم: در بخش تنظیمات گزینه راهبری یا همان navigation را انتخاب کنید.

مرحله سوم: تیک گزینه «پرهیز از آبراه» یا «avoid ferries» را بزنید.

با انجام این کار اپلیکیشن برای مسیریابی، مناطقی را که شامل محدوده طرح زوج و فرد یا ترافیک است، نادیده می‌گیرد و مسیری خارج از این مناطق را به رانندگان پیشنهاد می‌دهد. در هنگام مسیریابی هم با انتخاب گزینه routes، سه مسیر پیشنهادی به شما نمایش داده می‌شود که در هریک از آن‌ها ferris نشان‌دهنده محدوده طرح زوج و فرد و tolls بیانگر محدوده طرح ترافیک است.

در هنگام استفاده از این اپلیکیشن به این نکته توجه داشته باشید که محدوده طرح ترافیک در اپلیکیشن ویز از قبل تعریف نشده است و استفاده از روشی که به آن اشاره کردیم، دقت بالایی ندارد. بنابراین احتمال این وجود دارد که در هنگام استفاده از ویز، مسیر پیشنهادی از مناطقی که شامل طرح ترافیک هستند، عبور کند.

نکات مهم برای استفاده از اپلیکیشن ویز

برنامه محبوب ویز امکان مسیریابی ایمن و سریع را برای رانندگان فراهم می‌کند. با در نظر داشتن نکات زیر، می‌توانید از این اپلیکیشن محبوب، بهترین استفاده را کنید:

  • این برنامه در هنگام مسیریابی، ترافیک لحظه‌ای را هم نشان می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید سریع‌ترین راه ممکن را انتخاب کنید، حتما به وضعیت ترافیکی مسیرهای پیشنهادی هم توجه داشته باشید.
  • برای جلوگیری از اعمال جریمه به دلیل عبور از مناطق طرح ترافیک یا زوج و فرد، حتما تنظیماتی که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم را انجام دهید. در عین‌حال خودتان هم نسبت به وارد نشدن به این محدوده‌ها دقت کنید.
  • این برنامه زمان تقریبی رسیدن به مقصد مورد نظر را هم نمایش می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید زمان رسیدن به مقصد را تخمین بزنید.
  • پیدا کردن پارکینگ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رانندگان به‌ویژه در شهرهای بزرگی مثل تهران است. با استفاده از اپلیکیشن ویز می‌توانید نزدیک‌ترین پارکینگ را در مقصد مورد نظر خود پیدا کنید و برای این کار مدت زیادی در خیابان سرگردان نباشید!

سخن آخر

اپلیکیشن ویز محبوب‌ترین برنامه برای مسیریابی در کلان‌شهرهایی مثل تهران است که با استفاده از آن می‌توان امن‌ترین و بهترین مسیرها را شناسایی کرد و در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر رسید.

در هنگام استفاده از این برنامه کاربردی، مواردی مثل تعیین محدوده زوج و فرد یا طرح ترافیک بسیار ضروری است تا در هنگام استعلام خلافی خودرو خود، متوجه اعمال جریمه به دلیل عبور غیرمجاز از این مناطق نشوید!

ما در این محتوا در مورد نحوه تعیین محدوده طرح ترافیک در برنامه کاربردی ویز و نکاتی که برای استفاده از این اپلیکیشن محبوب باید مورد توجه قرار دهید، صحبت کردیم تا بتوانید با استفاده از ویز، مسیریابی بهینه‌تری داشته باشید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

آموزشکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی