معرفی بهترین قطارهای ایران برای سفر

در گذشته برای سفر با قطار گزینه‌های چندانی وجود نداشت اما در چند اخیر با بیشتر شدن شرکت‌های ریلی و پیشرفت صنعت ریلی قطارها با ویژگی‌های متفاوت در خطوط ریلی به کار گرفته شده‌اند. به‌طوری‌که امروزه گزینه‌های متنوعی از قطارها برای سفر با قطار ایجاد شده است و مسافران می‌توانند از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنند. این تنوع گزینه‌ها، انتخاب از میان قطارهای مختلف را برای بسیاری از مسافران ریلی دشوار کرده است. موضوع این مطلب به معرفی این دسته از قطارها که به‌عنوان بهترین قطارهای ایران برای سفر شناخته می‌شوند اختصاص دارد با ما همراه شوید تا این قطارها آشنا شوید.

قطار پنج ستاره زندگی رجا

وقتی صحبت از بهترین قطارهای ایران می‌شود، قطار ۵ ستاره زندگی متعلق به شرکت ریلی خوش‌نام و باسابقه قطارهای رجا بیش از هر نام دیگری در ذهن تداعی می‌شود. این قطار در زمره قطارهای لوکس کشور قرار دارد و بالاترین کیفیت و بیشترین خدمات ریلی را از میان قطارهای این شرکت ریلی دارد و در مسیرهای متعدد ازجمله تهران مشهد، تهران شیراز و تهران اصفهان به‌صورت رفت‌وبرگشت حرکت دارد. کوپه‌های ۴ تخته قطار زندگی تجهیزات و امکانات رفاهی و سرگرمی متنوعی در اختیار مسافران قطار می‌دهند و به راحتی نظر مثبت مسافران سخت پسند ریلی را جلب می‌کند. یکی از منحصربه‌فردترین امکانات قطار زندگی رستوران دوطبقه و مجلل آن است که سرویس پذیرایی از مهمانان را با بالاترین کیفیت و به‌صورت لوکس ارائه می‌دهد.

قطار پنج ستاره فدک

شرکت ریلی قطارهای فدک از همان ابتدای شروع فعالیتش باهدف ارائه خدمات ریلی در سطح بالا و استفاده زا قطارهای لوکس آغاز به کار کرد و امروزه قطارهای آن جزو بهترین قطارهای ایران محسوب می‌شوند. قطار پنج ستاره فدک در مسیرهای ریلی مختلف نظیر مشهد تهران، قم مشهد، کرج مشهد، رشت مشهد، تهران رشت، قزوین مشهد و مسیرهای برعکس آن فعال است.

گذشته از امکانات متنوع و درجه یکی که در کوپه‌های چهار نفره این قطار قرار دارد، طراحی بدنه بیرونی و فضای داخلی این قطار بسیار مورد توجه است. این قطار به قدری شیک و لوکس طراحی شده است که از همان بدو ورود به قطار نوید یک سفر ریلی آسوده و لوکس را به مسافران می‌دهد. گفتنی است مسافرانی که این قطار را برای سفرشان انتخاب می‌کنند این امکان را دارند تا از میان سه کلاس متفاوت شامل اکونومی، بیزنس و کلاس عصرانه دست به انتخاب بزنند. این کلاس‌ها صرفاً تمایزی در ارائه تشریفات و سرویس‌های پذیرایی است و مسافران همگی این کلاس‌ها با یک قطار و در یک سطح امکانات سفر می‌کنند.

قطار پنج ستاره نورالرضا

قطار پنج ستاره نورالرضا نیز از بهترین قطارها برای سفر ریلی به‌ویژه در مسیرهای منتهی به شهر مقدس مشهد است. این قطار ویژگی‌های مثبت فراوانی دارد که موجب شده است تا به انتخاب اول بسیاری از متقاضیان خرید بلیط قطار تبدیل شود. این قطار بر اساس استانداردهای بین‌المللی روز دنیا طراحی شده است و خدمات و امکانات آن نیز با الگوبرداری از قطارهای اروپایی در نظر گرفته شده است.

یکی از بارزترین ویژگی‌های این قطار بهره‌مندی از جدیدترین و به‌روزترین تجهیزات فنی و داخلی قطار و همچنین استفاده از قطعات و واگن‌های سازندگان خارجی است که سبب شده است در سفر با قطار ۵ ستاره نورالرضا مسافران کمترین لرزش را در حین حرکت احساس کنند و از ایمنی قطار نیز اطمینان کامل داشته باشند. گذشته از آن قطارهای نور را می‌توان اولین قطارهایی دانست که واگن اختصاصی بانوان در آن‌ها تعبیه شده است.

A-Family-In-Noor-Train-Compartment-Sitting-Happily-laghing-And-Drinking

قطار چهار ستاره غدیر

قطار ۴ ستاره غدیر که در مالکیت شرکت ریل ترابر سبا قرار دارد در شمار محبوب‌ترین پرطرفدارترین قطارهای کشور قرار می‌گیرد که در مسیرهای پرتردد نظیر تهران مشهد، تهران یزد، مشهد اصفهان به‌صورت رفت‌وبرگشت حرکت می‌کنند.

سفر ریلی با این قطار را می‌توان به‌طور خلاصه به‌صورت یک سفر ریلی لوکس و درعین‌حال اقتصادی تعریف کرد و همین ویژگی سبب شده است در مرجع خرید بلیط قطار safarmarket.com بلیط‌های قطار ۴ ستاره غدیر، متقاضیان زیادی داشته باشد. این قطار ازنظر سطح امکانات و خدمات‌دهی جزو قطارهای چهار ستاره اما لوکس قرار دارد؛ بااین‌حال ازآنجاکه یک قطار کاملاً ایرانی است قیمت بلیط‌های آن هم نسبت به بلیط دیگر قطارهای لوکس کمتر است. گذشته از کوپه‌های چهار نفره راحت با امکانات رفاهی مناسب، ویژگی برجسته و بارز دیگر این قطار را می‌توان میزان بالای امنیت و سرعت آن در طی کردن مسیرهای ریلی دانست.

قطار غزال بنیاد vip

قطار غزال از دیگر گزینه‌های ایده‌آل برای سفر با قطارهای داخلی است که جزو قطارهای کوپه‌ای چهار ستاره دسته‌بندی می‌شود. این قطار توسط شرکت‌های ریلی مختلف ازجمله رجا در مسیرهای متعدد ریلی استفاده می‌شود و قطار غزال بنیاد vip که ازنظر ارائه خدمات نیز در سطح بالایی قرار دارد توانسته است نام خود را در ردیف بهترین قطارهای کشور قرار دهد. به‌طور هم‌زمان حدود ۴۰ مسافر می‌توانند با این قطار سفر کنند و کوپه‌های آن نیز ظرفیت چهار نفر مسافر را دارند.

کوپه‌های این قطار فضای دل‌باز و نسبتاً وسیعی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و به امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع، نمایشگر اختصاصی با انواع گزینه‌های سرگرمی و تخت خواب‌های انعطاف‌پذیر تجهیز شده‌اند. علاوه بر آن در کوپه مهمانداران این قطار امکان استفاده از یخچال، ماکروویو و برقراری تماس تلفنی برای مسافران فراهم شده است.

Ghazal-Train-Compartment

کلام آخر

امروزه قطارهای داخلی برخلاف گذشته از تنوع خوبی برخوردار هستند و مسافران در زمان خرید بلیط قطار گزینه‌های متنوع‌تری دارند. در این مطلب به معرفی بهترین قطارهای ایران پرداختیم تا به آن دسته از مسافران مشکل‌پسندی که به دنبال تجربه یک سفر ریلی ایده‌آل هستند کمک کنیم تا بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنند. انتخاب این قطارها بر مبنای سطح امنیت، میزان کیفیت امکانات و خدمات ریلی و از همه مهم‌تر میزان رضایت کاربران از سفر با آن‌ها بوده است بنابراین اگر شما هم از مسافران همیشگی قطار هستید می‌توانید در هنگام رزرو بلیط این گزینه‌ها را در نظر داشته باشید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارگردشگری
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی