یلدا کجا بریم؟ | معرفی بهترین مکان‌های تهران برای طولانی‌ترین شب سال

شب یلدا یا چله یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که هر ساله در سی‌امین شب از آذرماه برگزار می‌شود. این شب که به طولانی‌ترین شب سال نیز مشهور است شب اول زمستان و آخرین شب از پاییز است. فارسی‌زبانان و بخصوص ایرانیان این شب را با شکوه هرچه تمام‌تر در کنار خانواده و دوستان خود سپری می‌کنند.

با توجه به قدمت و محبوبیت این جشن ایرانی در میان مردم، ایرانیان همواره در نحوه برگزاری آن تمام کوشش خود را می‌کنند. شب یلدا از سال‌های بسیار دور به‌نوعی جزئی از آداب و رسوم ایرانیان به‌شمار می‌رفته و حتما به برپایی آن می‌پرداختند. چنانچه در گذشته جشن شب چله در مکان‌های عمومی و مشهور پایتخت به‌نحو احسن برگزار می‌شد. یکی از مهمترین مکان‌هایی که هر ساله جشن‌های ایرانی مهم در آن برپا بود، می‌توان به هتل استقلال تهران اشاره کرد.

لازم به ذکر است که این جشن که ابتدا تنها در خانه‌ و محفل‌های خانوادگی ‌برگزار می‌شد که در طی چند سال اخیر به سطح شهر و مکان‌های عمومی نیز راه یافته است. این جشن در اماکن عمومی مانند: میادین، بافت‌ تاریخی شهر و حتی بازراها با شکوه هرچه تمام‌تر برپا می‌شد.

امروزه شب یلدا در مکان‌های بسیار زیادی از پایتخت برپا است که در این مطلب به چند نمونه از آن اشاره خواهیم کرد. اگر شب یلدا در تهران هستید حتما از مراسم این شب زیبا و خاطره‌انگیز در این اماکن غافل نشوید.

برج میلاد تهران

برج میلاد تهران یکی از مهمترین مکان‌های تفریحی و گردشی در تهران است که تقریبا همه جشن‌ها و مناسبت‌های ایرانی و حتی بین‌المللی با شکوه هرچه تمام‌تر در آن برگزار می‌شود. این برج که به نوعی نماد و سمبل پایتخت نیز به‌شمار می‌رود با بخش‌های مختلف و گسترده آماده پذیرایی از شما در طولانی‌ترین شب سال است.

در محوطه این برج معمولا برنامه‌های شاد و مفرح بسیار زیادی برگزار می‌گردد که تماشا و بودن در حال و هوای آن خالی از لطف نخواهد بود.

ایران مال تهران

ایران مال با‌عنوان بزرگترین مجموعه تجاری، فرهنگی و تفریحی کشور جزء پنج مرکز تجاری برتر در جهان نیز به‌شمار می‌رود. این مجموعه با بخش‌های مختلف و گسترده‌ای که دارد همواره تعداد بسیار بالایی از گردشگران را به خود جذب می‌کند و معمولا در اعیاد و جشن‌های مختلف شاهد برگزاری مراسم‌های باشکوهی در آن هستیم.

علاوه بر امکانات و تفریحاتی که خود مجموعه دارد، با برگزاری شب یلدا به‌صورت گسترده و بسیار عالی در این مکان هرساله علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

باغ فردوس تهران

باغ فردوس جزء مکان‌های تفریحی در تهران است که با فضای فرح بخش باغ، کافه‌ رستوران و موزه سینما آمادگی پذیرایی و استقبال از شما را دارد. در فضای بیرونی و منتهی به خیابان ولیعصر این باغ امروزه شاهد برگزاری گروه‌های موسیقی خیابانی و همچنین دکه‌های چای فروشی و صنایع دستی هستیم که همه این‌ها شور و حال خاصی به فضای آن بخشیده است.

با قرار گرفتن در حال و هوای خیابان ولیعصر و فضای شاد و پر از هیجان باغ فردوس علاوه بر تجربه تفریحات می‌توانید خوردنی و نوشیدنی‌های مختلفی را نیز امتحان کنید.

پارک آب و آتش

یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین پارک‌های پایتخت، پارک آب و آتش است که در کنار پل طبیعت و باغ کتاب قرار گرفته است. این بوستان در اراضی عباس آباد و مجاورت بزرگراه مدرس قرار گرفته و معمولا اکثر اعیاد و جشنواره‌های فرهنگی تفریحی در آن برگزار می‌شود.

این بوستان با محوطه گسترده و دارا بودن انواع امکانات و خدمات مختلف از جمله مکان‌های بسیار پربازدید پایتخت به‌شمار می‌آید. اگر علاقه‌مند به استفاده از خدمات و امکانات تفریحی در کنار یک جشن شاد و پرهیجان هستید، می‌توانید پارک آب و آتش را انتخاب کنید.

علاوه بر مکان‌های عنوان شده برای برگزاری جشن شب یلدا با مراجعه به مرکز شهر پایتخت و بناهای تاریخی مانند: کاخ گلستان، عمارت مسعودیه، باغ نگارستان، خیابان سی تیر، بازار بزرگ تهران، بازار تجریش و غیره می‌توانید شبی خاطره انگیز را در کنار خانواده و دوستان خود تجربه کنید.

گردشگری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی