چگونه شلوار را زاپ دار کنیم؟

شلوارهای زاپ دار، جزو شلوارهای بسیار ترند هستند که امروزه بسیار مورد توجه هستند و در میان قشر جوان از محبوبیت بالایی برخوردارند. شلوارهای زاپ دار اولین بار توسط برندهای خارجی تولید و به بازار عرضه شدند، اما امروزه طیف متنوعی از آن‌ها موجود هستند که می‌توانید با توجه به سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید و خودتان شلوار را زاپ دار کنید، در این مقاله از پوشاک ایرانیان با بررسی نحوه زاپ دار کردن شلوار همراه ما باشید.

روش‌هایی برای زاپ دار کردن شلوار

شلوارهای زاپ دار جزو آیتم‌های ترندی هستند که امروزه در استایل‌های کژوال و روزمره آقایان و خانم‌ها بسیار دیده می‌شوند. شلوارهای زاپ دار انواع متنوعی دارند و زاپ آن‌ها ممکن است کم یا زیاد باشد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به شلوارهای زاپ دار علاقه دارید، می‌توانید با کمک روش‌های مختلف شلوارهای ساده خود را در خانه زاپ دار کنید.

لوازمی که برای زاپ دار کردن شلوار زنانه و یا مردانه نیاز دارید، شامل قیچی یا تیغ موکت بری، صابون خیاطی و سوزن می‌شود. اما با کمک وسیله‌های دیگری مانند رنده، سمباده و حتی سیم ظرفشویی نیز می‌توان روی شلوارهای جین زاپ ایجاد کرد. برای این کار بهتر است در ابتدا محل زاپ‌ها را روی شلوار علامت بزنید و سپس زیر محل زاپ‌ها یک تکه مقوا قرار دهید و با کمک تیغه موکت بر، برش‌هایی را روی شلوار ایجاد کنید. پس از ایجاد برش‌ها تارهای پارچه را به کمک موچین از قسمت‌های برش داده شده با دقت جدا کنید و این مرحله را به ترتیب برای هر برش اجرا کنید.

زاپ دار کردن شلوار با کمک سیم ظرفشویی

یکی از روش‌های رایجی که می‌توانید با آن شلوار خود را زاپ دار کنید، استفاده از سیم ظرفشویی است. در این روش ابتدا چندین برش موازی روی قسمت‌هایی از شلوار ایجاد می‌کنید و سپس با کمک سیم ظرفشویی روی قسمت‌های برش داده شده به آرامی می‌کشید تا بافت پارچه نرم شده و بخشی از تارهای آن جدا شود. با این روش می‌توانید چندین زاپ ظریف روی بخش‌هایی از شلوار جین خود ایجاد کنید.

زاپ دار کردن شلوار به کمک سمباده

با استفاده از سمباده می‌توانید زاپ‌های ملایمی روی شلوار خود ایجاد کنید. در این روش نیز مانند روش‌های قبلی ابتدا باید با کمک تیغ موکت بر یا قیچی چند خط چین یا برش روی قسمت‌های مشخص شده شلوار ایجاد کرده و سپس با سمباده آن قسمت را حدود ۲ الی ۳ دقیقه بسابید تا تار و پود قسمت برش داده شده از یکدیگر جدا شود. به این ترتیب می‌توانید چندین زاپ روی قسمت‌های موردنظر شلوارتان ایجاد کنید.

۱۰ راهکار موثر برای زاپ دار کردن شلوار جین | سم‌جین

زاپ دار کردن شلوار به کمک رنده

از دیگر روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن انواع شلوار مردانه و یا زنانه را زاپ دار کنید، رنده است. در این روش پس از مشخص کردن قسمت‌های مورد نظر شلوار با صابون خیاطی و ایجاد چند برش سطحی یا عمیق، می‌توانید محل برش را با کمک رنده بسابید تا بافت پارچه به راحتی از هم جدا شود. توجه داشته باشید که سایش روی محل برش را باید با دقت انجام دهید تا کل بافت پارچه آسیب نبیند.

نکاتی که بهتر است به هنگام زاپ دار کردن شلوار به آن توجه داشته باشید:

  • قبل از شروع به انجام کار، بهتر است شلوار خود را پرو کنید و محل ایجاد زاپ را با کمک یک صابون خیاطی مشخص کنید. معمولاً بهترین جا برای ایجاد زاپ روی شلوارهای جین، روی ران و زانو می‌باشد.
  • به هنگام ایجاد زاپ بهتر است توجه داشته باشید که همه شلوارهای جین قابلیت زاپ دار شدن را ندارند و در این میان جین‌های سبک و کشی بهترین گزینه برای ایجاد زاپ محسوب می‌شوند؛ این در حالی است که فرایند زاپ دار کردن جین‌های ضخیم کمی طولانی و سخت است و ممکن است نتیجه آن چندان رضایت بخش نباشد.
  • اگر می‌خواهید زاپ‌های ساده و سطحی روی جین خود ایجاد کنید، بهتر است سمباده و رنده را با فشار کمتری روی برش‌ها بکشید تا بافت پارچه زیاد آسیب نبیند.
  • اگر می‌خواهید برش‌های اولیه روی شلوار را با کاتر یا تیغه موکت‌بر انجام دهید، بهتر است یک مقوا یا کارتن زیر قسمت برش قرار دهید تا به پشت پارچه آسیبی وارد نشود.
  • برای ایجاد زاپ‌های عمیق‌تر می‌توانید از سمباده ۶۰ و ایجاد زاپ‌های سطحی و ظریف می‌توانید از سمباده ۱۵۰ استفاده نمایید.
  • معمولاً زاپ دار کردن شلوارهای جین اسکینی و بلند چندان توصیه نمی‌شود و اغلب ظاهر زیبایی ندارند، بنابراین بهتر است شلوارهایی با قد کوتاه و شلوارهای مام یا بگ را زاپ دار کنید.

خرید شلوار زاپ دار از فروشگاه ایرانیان

همانطور که در طول مقاله نیز به آن اشاره کردیم، شلورهای جین زاپ دار در سال‌های اخیر جزو آیتم‌های بسیار ترند بوده‌اند، اما با وجود اینکه توسط برندهای شناخته شده تولید می‌شوند هزینه بالایی دارند. با این حال روش‌های وجود دارد که می‌توان با کمک آن‌ها در قسمت‌هایی از شلوار جین زاپ ایجاد کرد. شما نیز با توجه به روش‌های ذکر شده در این مقاله می‌توانید در شلوارهای خود زاپ‌های ظریفی ایجاد کنید و استایل به روز‌تری داشته باشید. اما اگر این توانایی را ندارید، می‌توانید به شعب حضوری فروشگاه ایرانیان و یا وب سایت آن مراجعه کرده و شلوار جین زاپ دار و سایر لباس‌های مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

آموزشکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی