استاندار یزد: مدیران استان برای بازگشایی مدرسه اول مهرماه آماده باشند

امروز دوشنبه برابر ۱۵ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ است و ۱۸ روز به آغاز سال تحصیلی جدید در ایران باقی است. 

به گزارش ایرنا محمدعلی طالبی یکشنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان بازگشایی مدرسه را فرصتی ارزشمند برای فرهنگ سازی مسایل اجتماعی و مفاهیم مرتبط با ویروس کرونا ذکر  کرد. 

رییس شورای آموزش و پرورش یزد همچنین از تلاش های مسئولان اداره کل آموزش و پرورش در راستای بازگشایی واحدهای آموزشی همزمان با اول مهر قدردانی کرد

مدیرکل آموزش و پرورش یزد هم در این نشست گفت: حضوری یا غیرحضوری بازگشایی مدرسه ها بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله و پیشگیری از کرونا و اجرای کامل واکسیناسیون فرهنگیان علیه کووید ۱۹ در استان دارد.

محسن موحدی فرد افزود: بر این اساس همه واحدهای آموزشی استان که یکهزار و ۹۹۷ مدرسه است  همزمان با اول مهر ماه فعالیت خود را آغاز  می کند تا ۲۷۱ هزار دانش آموز از علم ودانش بهره مند شوند.

وی افزود: ۸۰ درصد فرهنگیان دُز اول واکسن کووید ۱۹ را تزریق کردند و مرحله دوم واکسیناسیون نیز از پنجم شهریور ماه آغاز شد و با این حال تمهیدهای لازم از جمله تهیه اقلام بهداشتی و آماده سازی بهداشتی مدرسه نیز به خوبی در دست اجراست. 

در این نشست تعدادی از نمایندگان خانواده‌های شهدا، خیران، دانش آموزان، فرهنگیان و مدیران و مسئولان آموزش و پرورش از تلاش‌های طالبی استاندار در چارچوب تلاش برای اعتلای علم و دانش قدردانی کردند.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد عصر یکشبنه گفته بود که این منطقه جزو پنج استان برتر اجرای طرح همگانی واکسیناسیون علیه کرونا شناخته شد که تاکنون ۳۸ درصد جمعیت مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دُز مرحله اول و ۱۸ درصد جمعیت مشمول هم، هر ۲ دُز واکسن علیه کووید ۱۹ ،را دریافت کردند.

 دکتر محمدرضا دهقانی افزود: با تداوم روند تزریق واکسیناسیون تا ۴۶ روز آینده، تمامی جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک دز واکسن را دریافت می‌کنند.

وی بدون اشاره به تعداد جمعیت بالای ۱۸ سال یزد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است ؛ ظرفیت واکسیناسیون روزانه استان را ۱۵ تا ۲۰ هزار دز واکسن ذکر کرد.

وی در مورد وضعیت استفاده از ماسک در استان هم افزود: هم اکنون ۳۶ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند، در حالیکه این عدد دست کم باید به ۷۰ درصد برسد.

به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران داخلی و خارجی حوزه بهداشت ،ایمنی همگانی در حالی ایجاد می شود که دست کم ۸۰ درصد مردم علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شوند. 

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

جهش ویروس کرونا در انگلستان ،آفریقا و هندوستان که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند، مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی