بهترین جاهای دیدنی سریلانکا را بشناسید

سریلانکا جزیره‌ای دوست‌داشتنی در قلب اقیانوس هند است که سالانه از گردشگران زیادی از سراسر دنیا میزبانی می‌کند. جاهای دیدنی سریلانکا در کنار طبیعت بکر آن، این امکان را به‌وجود آورده تا گردشگرانی با سلایق متفاوت را به سمت خود جذب کند. اگر کنجکاو شده‌اید که بدانید این جزیره چه دارد و چرا تور سریلانکا این‌قدر پرطرفدار است، مطلب زیر را بخوانید تا با مکان های دیدنی سریلانکا آشنا شوید.

جاهای دیدنی کندی سریلانکا

شهر کندی در قرن 15 میلادی تاسیس شده و آخرین پایتخت پادشاهان تاریخی سریلانکا است. این شهر در فاصله 115 کیلومتری کلمبو قرار دارد و دومین شهر بزرگ سریلانکا محسوب می‌شود. انقلاب صنعت گردشگری در سال‌های اخیر، کندی را به یک شهر پرجنب‌وجوش برای گردشگران تور سریلانکا تبدیل کرده است. به‌عبارتی می‌توان این شهر را قطب گردشگری سریلانکا دانست. در ادامه، با جاهای دیدنی سریلانکا کندی آشنا خواهیم شد.

معبد دندان مقدس

‏‏این معبد در سال 1593 میلادی، توسط یکی از پادشاهان سریلانکا در شهر کندی ساخته شده است. به مرور زمان، چندین بنا به معبد اضافه شد و اکنون، تعداد زیادی زیارتگاه و موزه را شامل می‌شود. علت نام‌گذاری این بنا به «دندان مقدس» نگهداری دندان مقدس بودا در سقف طلایی معبد است. این دندان در داخل محفظه‌ای به شکل استوپا قرار دارد و برای بوداییان از اهمیت زیادی برخوردار است.

معبد دندان مقدس؛ از معروفترین جاهای دیدنی سریلانکا

گورستان سربازان کشور

یکی از اصلی‌ترین مقاصد توریستی شهر کندی، قبرستان سربازان کشور سریلانکاست که در جنگ جهانی دوم از این کشور محافظت کردند. در این گورستان 203 نفر به خاک سپرده شده‌اند. این مرکز از سال 2016 بیشتر به یک مکان تفریحی و توریستی تبدیل شده است. شما تمام روز مجاز هستید که به این مقبره‌ها سر بزنید و از تاریخ سریلانکا بیشتر بدانید.

مزرعه چای گیراگاما کندی

بزرگ‌ترین محصول کشاورزی کشور سریلانکا، چای است. انواع چای سیاه، سبز و… از محصولاتی است که کشاورزان با میل و رغبت اقدام به تولید آن می‌کنند. سریلانکا را قبل از مکان‌های دیدنی‌اش، به مزارع چای آن می‌شناسند.

بازدید از مزارع رنگارنگ، در کنار کارخانه فرآوری چای و آشنایی با مراحل تولید و خشک‌ کردن آن، سفر شما به کندی را لذت‌بخش و به‌یادماندنی می‌سازد. یکی از معرو‌ف‌ترین مزارع چای سریلانکا، مزرعه گیراگاما در شهر کندی است. این مزرعه در ارتفاع 613 متری از سطح دریا قرار دارد و بهترین جای دیدنی سریلانکا برای مسافرانی است که قصد خرید تور سریلانکا نوروز را دارند.

جاهای دیدنی کلمبو سریلانکا

بخشی از جاهای دیدنی سریلانکا در شهر کلمبو قرار دارند. این شهر زیبا به سرزمین چای و فیل معروف است. در این شهر عمارت‌هایی به‌جامانده از زمان استعمار فرانسه و بریتانیا به ‌چشم می‌خورد. بازار‌های محلی در اطراف این ویرانه‌ها رنگ و لعابی به تاریخ و فرهنگ این شهر داده‌اند. مراکز دیدنی زیادی در کلمبو وجود دارد که به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

معبد بودایی گانگارامایا

یکی دیگر از جاهای دیدنی سریلانکا در شهر کلمبو، معبد بودایی گانگارامایا است. این معبد دارای یک سالن گردهمایی برای راهب‌ها، کتابخانه، موزه، محل اقامت راهب‌ها، سالن‌های آموزشی، چندین مجسمه زیبا، مجسمه‌های سنتی بودایی، عتیقه‌جات و اشیای گران‌قیمت و باستانی سریلانکاست. معماری این بنا ترکیی از معماری مدرن و کلاسیک بوده و بسیار زیبا و چشم‌نواز است. این معبد بودایی در نزدیکی دریاچه بیره قرار دارد و برای بازدید از آن می‌توانید از 6 صبح تا 10 شب اقدام کنید.

پارک ویرا مهداوی

پارک ویرا مهداوی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی و تفریحی سریلانکا است که در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توانید از آن بازدید کنید. این پارک زیبا دارای درختان زیادی است که در ماه‌های فروردین تا خرداد، سرشار از شکوفه‌های زیبا و خوش‌بو می‌شوند. در زمان استعمار سریلانکا توسط انگلستان، این باغ به افتخار ملکه، پارک ویکتوریا نام‌گذاری شد. این پارک کنار موزه ملی کلمبو قرار دارد و مملو از درختان زیبا و منحصربه‌فردی است که رایحه‌های جذابی تولید می‌کنند و در جای دیگری از جهان وجود ندارند. باغ‌ وحش و مجسمه بزرگ بودا، از طریق این پارک قابل دسترسی هستند.

پارک ویهارا مهداوی؛ از زیباترین جاهای دیدنی سریلانکا

معبد سری کایلا واساناتان

این معبد زیبا و قدیمی، در زمان پرتقالی‌ها ساخته شده و هر سال، شروع جشنواره سالانه هندوها از این نقطه است. این مکان به خدای جنگ اسکندا هدیه شده و سالانه به عنوان نمادی برای خدایان تزئین می‌شود. داخل این معبد، زیارتگاه‌های شیوا و گانشا وجود دارد و همین موضوع این معبد را به یکی از جاهای دیدنی سریلانکا تبدیل کرده است. نمای زیبای این معبد در کنار طبیعت چشم‌نواز اطراف آن، باعث محبوبیت معبد سری کایلا واساناتان در بین گردشگران شده است. از ساعت ۹ صبح تا 16 عصر می‌توانید برای بازدید از این معبد باشکوه اقدام کنید.

جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا

بنتوتا یکی دیگر از شهرهای توریستی سریلانکا است. این شهر کوچک و کم‌جمعیت در جنوب سریلانکا و در نزدیکی شهر کلمبو و گاله قرار دارد. امروزه بنتوتا به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در جهان شناخته شده است و سالانه پذیرای توریست‌های زیادی است که به‌ قصد تفریح راهی این شهر می‌شوند. جاهای دیدنی بنتوتا برای گردشگران زیادی جذاب است و می‌خواهیم در ادامه به معرفی برخی از این مکان‌های گردشگری بپردازیم.

باغ بریف بنتوتا

باغ بریف بنتوتا در 8کیلومتری این شهر قرار دارد. این باغ زیبا دارای گونه‌های متنوعی از پوشش‌های گیاهی است که چشم‌اندازی فوق‌العاده را به چشمان شما هدیه می‌دهند. باغ بریف توسط یکی از هنرمندان صاحب‌نام سریلانکا به نام بویس باوا توسعه یافت و توسط ایشان نگهداری شد. در این باغ بزرگ گونه‌های زیادی از درختان استوایی، مجسمه‌ها، گیاهان و آثار بویس باوا و دیگر اهالی هنر سریلانکا (که عمدتا مربوط به هنر مجسمه‌سازی و نقاشی است) نگهداری می‌شود. بازدید از این مکان چشم‌نواز از ساعت ۸ صبح تا 17 عصر برای علاقه‌مندان و دوستداران طبیعت امکان‌پذیر است.

رودخانه بنتوتا

بازدید از رودخانه بنتوتا در سال‌های اخیر، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. تورهای مختلفی در ماه دسامبر در قایق‌های زیبا و روی رودخانه برپا می‌شود که شامل فستیوال آتش‌بازی، فیل‌های شیک‌پوش، نواختن موسیقی‌های مختلف به همراه پذیرایی غذا و نوشیدنی‌های متنوع سریلانکا است. «بهشت پرندگان» نامی است که حضور بیش از 100 گونه پرنده، به این رودخانه زیبا داده است.

معبد کاند ویهاری

معبد کاند وینهاری یکی از محبوب‌ترین معابد سریلانکا است که در سال 1700 میلادی ساخته شده و محل نگهداری مجسمه گوتوما بودا با ارتفاع 48 متر است. علاوه بر این مجسمه ارزشمند مذهبی و تاریخی، مجسمه‌های باستانی زیادی در این معبد وجود دارند. برای بازدید از این مجموعه زیبا و همچنین دسترسی به درخت انجیر مشهور معابد، می‌توانید از ساعت 8 صبح تا 17 عصر اقدام کنید.

تماشای جاهای دیدنی سریلانکا با تور سریلانکا سپهران

آژانس مسافرتی سپهران سیر باستان بهترین فرصت برای سفر به سریلانکا را در اختیار گردشگران عزیز قرار داده است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت www.sepehrantour.com قیمت تور خارجی مانند تورهای ترکیبی سریلانکا را مشاهده کرده و یا برای تعطیلات نوروزی خود برنامه‌ریزی کنید. مجموعۀ سپهران با تجربه‌ای چند ساله در زمینه گردشگری خارجی، توانسته اعتماد گردشگران عزیز را به خود جلب کند. ما مفتخریم که با همکاری با بهترین هتل‌ها در کشورهای مختلف جهان، باکیفیت‌ترین تورهای خارجی را برگزار کرده و به مرجعی قابل‌اطمینان برای مسافران ایرانی تبدیل شده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شرایط هر تور، هم می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و هم با شماره‌تلفن 02145323 تماس بگیرید. مشتاق شنیدن صدای شما هستیم.

کسب و کارگردشگریمهاجرت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی