راهنمای سفر در پاییز؛ تجربه‌ای متفاوت و هیجان انگیز

پاییز هزار رنگ و جذاب یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به‌شمار می‌رود؛ تماشای طبیعت نارنجی‌پوش، حس بارش نم‌نم باران، قدم زدن در میان برگ‎‌های پاییزی و… بسیار دلپذیر و آرامش‌بخش است. اگر تابحال سفر را برای فصل‌های بهار و تابستان مناسب می‌دانستید، بهتر است اکنون تجدید نظر نمایید و هیجان یک سفر پاییزی را از خود دریغ نکنید!

در ادامه تعدادی از بهترین مقاصد پاییزی برای سفر را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید از آنها برای تعیین مقصد سفر خود ایده بگیرید. همچنین درباره نکاتی مثل برنامه‌ریزی سفر پاییزی نیز صحبت خواهیم کرد، پس همراه ما بمانید.

در پاییز کجا بریم؟

کشور ما ایران در هر فصلی از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد و جای جای آن برای سفر و کسب تجربه‌های جدید مناسب است. با این حال تعدادی از شهرها از نظر آب‌وهوایی، بکر و زیبا بودن طبیعت، مکان‌های گردشگری مختلف، تفریحات متعدد و… برای سفر در پاییز مناسب‌تر هستند. در ادامه چند مورد از مقاصد مناسب پاییزی را معرفی می‌کنیم.

  1. اصفهان: اصفهان از جمله شهرهای بسیار زیبای ایران است که همیشه در لیست بهترین مقاصد گردشگری ایران قرار دارد. علاوه بر جذابیت‌‌های فضای شهری و مکان‌های گردشگری اصفهان در پاییز، شما می‌توانید کویرگردی را نیز در برنامه سفر پاییزی خود قرار دهید. اگر فاصله محل زندگی شما با اصفهان کم است می‌توانید با خودرو شخصی یا اتوبوس سفر کنید، اما اگر فاصله زیادی دارید بهتر است رزرو بلیط هواپیما آنلاین را در اولویت کار خود قرار دهید و با طی مسیر هوایی در کمترین زمان به اصفهان دلربا برسید.

 

  1. شیراز: شیراز از جمله شهرهایی است که تعیین زمان برای سفر به آن بسیار سخت به نظر می‌رسد، چراکه در هر فصل از سال سرشار از جذابیت و زیبایی است. برای سفر به شیراز متناسب با فاصله‌ای که با این شهر دارید، می‌توانید نوع سفر خود را انتخاب کنید؛ (جاده‌ای، هوایی). مثلا اگر ساکن تهران هستید، سفر هوایی برای شما مناسب است و با تهیه بلیط هواپیما تهران شیراز چارتر سفر راحتی خواهید داشت.
  2. کیش: در حالت کلی جزایر جنوبی، به‌خصوص جزیره کیش انتخاب مناسبی برای سفر پاییزی هستند؛ چراکه می‌توانید از آب‌وهوای بهاری و تفریحات متنوع آبی آن بهره‌مند شوید. برای سفر به کیش می‌توانید مسیر هوایی را انتخاب کنید، اما سفر جاده‌ای با قطار و اتوبوس نیز امکان پذیر است به این صورت که تا بندرعباس را به صورت جاده‌ای و مابقی مسیر تا جزیره را به صورت آبی طی خواهید کرد.

 

  1. مشهد: علاوه‌بر طبیعت زیبای شهر مشهد و مکان‌های گردشگری مختلف آن، وجود حرم امام رضا (ع) در این شهر باعث شده است که هیچ محدودیت زمانی برای سفر به مشهد وجود نداشته باشد. در واقع در هر فصل از سال این شهر مملو از زائر و مسافر است. برای سفر به مشهد می‌توانید به صورت جاده‌ای با اتوبوس یا قطار سفر کنید و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید. البته اگر نمی‎‌خواهید مدت زیادی در مسیر باشید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد در کمترین زمان و به راحتی به مقصد برسید.
  2. چابهار: بندر گواتر، روستای درک، ساحل‎‌های شنی، روستای تیس، کوه‎های مریخی و… از جمله جذابیت‌های چابهار هستند که در پاییز زیبایی آنها چند برابر می‌شود. همچنین آب‌وهوای بسیار مطلوبی نیز دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به چابهار مسیر هوایی را انتخاب کنید؛ چراکه فاصله زیاد چابهار با اکثر شهرها باعث شده است که مسیر زمینی آن طولانی باشد. البته اگر اهل ماجراجویی و توقف‌های زیاد در مسیر سفر هستید، می‎‌توانید سفر جاده‎ای را انتخاب کنید.
  3. کرمان: از جمله شهرهای کویری و گرم ایران که در فصل پاییز آب‌وهوای آن دلپذیر می‌شود، کرمان است. پس اگر می‌خواهید لذت این هوای دلپذیر را بچشید، بهتر است در فصول سرد سال مثل پاییز به این شهر سفر کنید. با اینکه امکان سفر با قطار، اتوبوس و هواپیما به این شهر وجود دارد، اما در این بین راحت‌ترین و آسان‌ترین روش سفر هوایی است.

موارد ذکر شده تنها چند نمونه از مقاصد سفر پاییزی هستند و شما می‎توانید شهرهای مختلف دیگری را مثل بوشهر، هرمزگان، قشم، کاشان، شاهرود، بیرجند و… به عنوان مقصد سفر پاییزی خود انتخاب کنید.

فوت و فن برنامه ریزی برای سفرهای پاییزی

در برنامه‌ریزی سفر پاییزی خواسته و نیازهای شما تا حد زیادی تعیین کننده هستند. مثلا اگر می‌خواهید در سفر پاییزی شما میزان بارش‌ها کم باشد و هوا نیز چندان سرد نشده باشد، بهتر است سفر خود را برای روزهای اولیه پاییز برنامه‌ریزی کنید.

اگر هدف شما از سفر پاییزی لذت بردن از آب‌وهوای خوب و تجربه تفریحات متنوع آبی یا گردش در طبیعت است، پیشنهاد می‌کنیم شهرها و جزایر جنوبی را برای سفر انتخاب کنید که در این صورت اواخر پاییز برای سفر مناسب‌تر است.

در سفر پاییزی باید چند نکته را مد نظر داشته باشید از جمله اینکه آب‌وهوای شهر شما و مقصد ممکن است تفاوت زیادی داشته باشد، به همین خاطر قبل از سفر حتما شرایط جوی مقصد را برای بازه زمانی که در آنجا خواهید بود چک کنید و متناسب با آن شرایط، لباس، کفش و لوازم دیگر بردارید.

قبل از سفر هتل مد نظر خود را رزرو کنید. در واقع با این تفکر که چون پاییز فصل پیک سفر نیست امکان ندارد ظرفیت هتل‌ها پر شود، پیش نروید؛ چرا که ممکن است نتوانید اتاق خالی برای اقامت پیدا کنید و در این صورت از کیفیت و لذت سفر شما بسیار کاسته خواهد شد.

علاوه‌بر رزرو هتل سعی کنید بلیط خود را نیز مدتی قبل از سفر تهیه کنید یا اینکه از امکان رزرو بلیط هواپیما آنلاین بهره بگیرید؛ چون ممکن است برای زمان مدنظر شما تمام ظرفیت پرواز پر شود.

در این مطلب به معرفی چند مورد از مقاصد مناسب برای سفر پاییزی پرداختیم و نکاتی نیز پیرامون سفر پاییزی یادآور شدیم. انتخاب مقصد مناسب، رعایت نکاتی مثل خرید به موقع بلیط و رزرو زود هنگام هتل، به همراه داشتن لباس مناسب و… همگی از مواردی هستند که توجه به آنها باعث می‌شود تا سفر پاییزی شما بسیار خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی باشد.

گردشگری
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی