خبر مهم سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره از سرگیری پروازها به افغانستان

با پیشروی طالبان در شهرهای مختلف افغانستان و بسته شدن فرودگاه کابل، پروازهای ایران به این کشور همسایه متوقف شد. با این حال طی روزهای گذشته چند پرواز به صورت موردی به فرودگاه کابل از سوی کشورهای مختلف انجام شده است و طالبان وعده داده که امنیت پروازها را برقرار خواهد کرد.

محمدحسن ذیبخش -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره گفت: همچنان پروازی به افغانستان نداریم و مجوز پرواز  را زمانی صادر می‌کنیم که امنیت در این کشور برقرار شده باشد.

خبر مهم سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره از سرگیری پروازها به افغانستان
وی با بیان اینکه تصمیم گیری درباره از سرگیری پرواز به افغانستان برعهده سازمان هواپیمایی کشوری است، افزود: زمانی پروازها به حالت عادی بر می‌گردد که پس از بررسی  و ارزیابی، به این نتیجه برسیم که امنیت در افغانستان برقرار بوده و پرواز مسافری هواپیماهای ایرانی بر فراز آسمان این کشور، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تصمیم گیری درباره برقراری مجدد پرواز ها به افغانستان تنها بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است یا دیگر دستگاه‌های متولی در این‌باره تصمیم گیری خواهند کرد، گفت: با  بررسی و ارزیابی‌ دستگاه‌های مختلف  تصمیم خواهیم گرفت که پروازها  چه زمانی و چگونه به افغانستان از سر گرفته می‌شود. اما مجری و متولی اصلی آن سازمان هواپیمایی کشوری است.

ذیبخش اعلام کرد: البته اخیراً ترکیه برای مدیریت فرودگاه کابل اعلام آمادگی کرده است و  هواپیمایی  حامل تکنسین‌های پروازی  از قطر عازم کابل شدند، اما باید دید در آینده وضعیت  امنیتی این کشور چگونه خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی