خبر مهم برای زنان نابارور/ فریز تخمک مشمول بیمه می‌شود/ فریز تخمک چقدر هزینه دارد؟

به گزارش ساناپرس، خبر مهم برای زنان نابارور/ فریز تخمک مشمول بیمه می‌شود/ فریز تخمک چقدر هزینه دارد؟
اکوایران: رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس خبر داد: فریز تخمک برای دختران مجرد بالای ۳۰ سال مشمول بیمه پایه می‌شود. طبق داده‌های موجود درحال حاضر هزینه‌های فریز تخمک در مراکز ناباروی بیش از 30 میلیون تومان است. طبق بررسی «اکوایران»، دو سال قبل مرکز ناباروری رویان برای فریز تخمک 15 میلیون از مراجعین خود می‌گرفت. این رقم با احتساب تورم سالانه در سال گذشته نزدیک به 22 و در سال جاری حدود 30 میلیون تومان است. البته این رقم جدا از هزینه سالانه‌ای است که زنان باید بابت فریز تخمک بدهند. در سال 1400 رویان هزینه نگهداری سالانه را بیش از 4 میلیون تومان اعلام کرده بود. با احتساب تورم سالانه احتمالا این مرکز هزینه سالانه‌اش به بیش از 6 میلیون رسیده است.

هزینه هایی که به گفته مراجعین به مراکز ناباروی بسیاری بالاست و آنها قادر به پرداخت آن‌ها نیستند. برهمین اساس هم به گفته فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس اعلام کرد که در برنامه هفتم فریز تخمک برای دختران مجرد بالای ۳۰ سال هم مشمول بیمه پایه می‌شود.

براساس اعلام ایسنا، او گفت: طبق این مصوبه، وزارت بهداشت مکلف شده ضمن تهیه برنامه ساماندهی روش‌های جایگزین نوین در حوزه ناباروری مانند رحم اجاره‌ای، فریز تخمک و موارد دیگر، تمهیدات قانونی پوشش بیمه پایه برای این خدمات را فراهم کند.

 

اخباراقتصادسبک زندگی
پربازدید

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی