۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه فنی وحرفه‌ای اختصاص یافت

به گزارش روز شنبه دانشگاه فنی وحرفه ای، ابراهیم صالحی عمران در حاشیه جلسه هیات رییسه دانشگاه فنی وحرفه ای افزود: در بودجه مصوب ۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، اعتبار تعمیر و تجهیز دانشگاه فنی و حرفه ای به مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است که از این مبلغ یکهزار و ۶۸۰ میلیارد ریال برای انجام امور زیر بنایی و مبلغ یکهزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به منظور توسعه کارگاه ها و آزمایشگاه ها به استناد شاخص های سند تجهیزات کارگاه ها و آزمایشگاه ها توزیع  می شود.

وی ادامه داد: ۳۵۰ میلیارد ریال به صورت نقدی  و ۳۷۰ میلیارد ریال به صورت اسناد خزانه در ۲ یا سه سال و مابقی با تأکید بر انجام امور زیر بنایی به آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور ابلاغ می شود.

صالحی عمران با تاکید براینکه آموزش های حضوری و مجازی در دوران پسا کرونا نیز ادامه می یابد، از تدوین سند آموزش تلفیقی در این دانشگاه خبر داد.

این در حالی است که بر اساس برنامه ششم توسعه، سهم آموزش عالی مهارتی کشور باید به ۳۰ درصد افزایش یابد. در حال حاضر بیش از سه هزار آزمایشگاه و کارگاه با مساحت ۳۷۴ هزار متر مربع، ۱۳ آزمایشگاه مرکزی با مساحت بیش از ۵ هزار متر مربع، آموزش سرفصل های درسی عملی ۱۸۰ هزار دانشجو را بر عهده دارند.

شیوع بیماری کرونا در روند آموزش های عملی دانشگاه فنی وحرفه ای مشکلات فراوانی ایجاد کرده است که این چالش با ایجاد ۳۱ آزمایشگاه مجازی تا اندازه ای از فاصله بین آموزش و کارگاه کاسته است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی