حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کفاف ۱۰ روز را می دهد / افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فقط با این فرمول

8 دیدگاه

به گزارش ساناپرس؛ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کفاف ۱۰ روز را می دهد / افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فقط با این فرمول

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فقط با این فرمول. حقوق بازنشستگان به واسطه تورمی که وجود دارد در سالهای اخیر همواره مورد انتقاد بازنشستگان قرار گرفته است. علیرغم افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲، بسیاری برخی از آنها می‌گویند حقوقشان کفاف حدود ۱۰ روز زندگی در یک ماه را می دهد. دولت وعده داده که طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند اما در این میان گاهی خبرهای نگران کننده ای در خصوص از دستور کار خارج شدن این طرح شنیده می شود. همسان سازی حقوق بازنشستگان می تواند تاثیر قابل توجهی روی میزان دریافتی بازنشستگان بگذارد.

محمد خدابخشی با اشاره به مصوبه دیروز عصر این کمیسیون در زمینه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: کمیسیون تلفیق مصوب کرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف است با هماهنگی هیأت امنا و کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان به نحوی اقدام کند که ضریب حقوق بازنشستگان این سازمان در طول برنامه هفتم نسبت به حقوق شاغلان در پایان سال سوم برنامه هفتم به میزان ۹۰ درصد حقوق و مزایای شاغلین افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تأکید کرد: این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول، ۴۰ درصد، در سال‌های دوم و سوم به ترتیب مشابه بازنشستگان کشوری و لشکری ۳۰ درصد خواهد بود.

خدابخشی تصریح کرد: منابع این حکم از محل مطالبات سازمان تأمین اجتماعی و نیز از محل تنفیذ ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه تأمین خواهد شد.

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به مصوبات عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه عصر امروز خود دولت را مکلف کرد تا بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی بپردازد.

وی ادامه داد: قرار شد از طریق این منبع درآمدی، تمام بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، حقوقشان مانند بازنشستگان کشوری و لشکری متناسب‌سازی شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: بر این اساس، کمیسیون تلفیق موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را همانند بازنشستگان کشوری و لشکری در برنامه هفتم توسعه لحاظ کرد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کفاف ۱۰ روز را می دهد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، در ۳ سال نخست برنامه هفتم توسعه، موضوع رسیدن حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان به تصویب رسید، به این صورت که در سال نخست اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان ۴۰ درصد، سال دوم ۳۰ درصد و سال سوم نیز ۳۰ درصد خواهد بود تا حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد شاغل همتراز خود برسد.

گفتنی است، این مصوبه در صورتی اجرایی می‌شود که در صحن مجلس شورای اسلامی هم به تصویب برسد و از سوی شورای نگهبان تأیید شود.

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

8 دیدگاه.

  • یک بدبخت مثل بقیه
    2023-11-22 23:18

    خدالعنتتان کنه که تصمیم‌های آبدوغ خیاری برای این قشر کارگر بدبخت وبینوا وبی پناه میگیرید

  • ناشناس
    2023-11-23 00:47

    سلام درود وجدان اگه جلوی این تورم بگیرید این همه فشاربه این بازنشستگان به این قشرزحمت کش نیاد هرچقدر حقوق که اضاف می کنید به تورم نمی رسه چهارسال ازتورم عقب هست حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی الاقل این تورم کنتور کنه دولت بیشترازاین فشار به بازنشسته نیاد

  • بازنشسته
    2023-11-23 08:41

    با سلام .حامی دولت باشید گور پدر مردم .دولت بودجه برای بازنشسته ها نداره .ماشاله داره خرج چند کشورو میده .دوستان سخت نگیرید .زندگی ۱۰۰ سال اول سخته .(عدالت عدل علی )

  • ناشناس
    2023-11-23 13:41

    با حقوق شش میلیون باید چیکار کنیم بخدا خیلی سخته مسولین یک ماه با حقوق شش میلیون بگذرونن ببینن میتونن زندگی کنن

  • محمد
    2023-11-23 14:38

    آری سرمایه جای خرج میشه که برای ملت ایران حراست یمن وغزه جوزواجبات شده وماغرق درتورم وفقر چون ازشماها یادشان رفته

  • امرالله
    2023-11-24 11:17

    شما مسئولین با پول این کشور وملت دنیا را آباد کردید آقا زاده های خ د را در آمریکا وکانادا ودیگر کشور ها با دلار های نجومی فرستادید ولی شندر غاز که به حقوق ما بیچارگان وبی پناه کهمیخواهید اضافه کنید از سهم خودمان صدها عذر وبهانه می اورید

  • حسین امینی
    2023-11-27 11:42

    من با۲۲ سال سابقه ۵م ۱۰۰ میگیرم درست ۴۸ ساعت چون اجاره ونیم م میدم ووو با حقوق ۶م زنم زندگی می‌کنیم با دوفرزند طلاق گرفته یک دختر وپسر خواهش میکنم دهستان را پر نکنید وزر بزنید عمل کنید گران میشه برای مسیولین

  • یوسف یوسفی
    2023-11-28 01:03

    سلام چرا از حقوق بازنشستگان خوزستان ماه یانه یک میلیون کم‌میکنن میگن برا فلسطین آیا صحت داره از بیمه پرسیدم این جواب داد لطفا مسیولین پیگیری کنن

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی