ضدآفتاب پاییز و زمستان چه مشخصاتی باید داشته باشند و کدام محصولات برای این فصول مناسبند؟

حتی اگر اهل لوازم آرایشی مختلف و چندرنگ نیستید، ضدآفتاب را باید در کیف خود داشته باشید. صادقانه بگویم! شما تنها کسی نیستید که ضرورت استفاده از ضدآفتاب در پاییز و زمستان برایش سؤال است! در یک‌کلام باید ضدآفتاب در فصول سرد به‌اندازه بهار و تابستان ضروری است. درحالی‌که ممکن است اشعه‌های خورشید در طول زمستان روی پوست شما گرم یا قوی نباشد، اشعه ماوراء بنفش (UV) آن بدون توجه به فصل با سرعت بیشتری سلول‌هایی پوست شما را تجزیه می کند و در نتیجه شرایطی به نام پیری نوری ایجاد می‌شود. در ادامه این موضوع را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم و با مشخصات بهترین ضدآفتاب برای زمستان و پاییز آشنا می‌شویم.

چرا باید در پاییز و زمستان از ضدآفتاب استفاده کرد؟

همان‌طور که اشاره کردیم، اشعه ماورا بنفش در این فصل پوست شما را خسته می‌کند و به آن آسیب می‌زند. این پیری زودرس پوست شما مسئول اکثر علائم قابل‌مشاهده پیری است و می‌تواند با تسریع خطوط ریز، چین‌وچروک، لکه‌های خورشیدی و تغییر رنگ، شما را مسن‌تر از سن خود نشان دهد.

موضوع نگران‌کننده‌تر: با استفاده‌نکردن از کرم ضدآفتاب در زمستان، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهید. اشعه ماوراء بنفش خورشید در این زمان از سال مضر است زیرا لایه اوزون در نازک‌ترین حالت خود قرار دارد.

بعلاوه، برف‌ویخ می‌توانند تا ۹۰ درصد از این اشعه را منعکس کنند و در واقع شدت آنها را افزایش دهند و با این تفاسیر محافظت از پوست شما در این فصول مهم است. ضدآفتاب سان سیف می‌تواند گزینه‌ای عالی برای این فصل باشد.

کدام کرم ضدآفتاب برای استفاده در پاییز و زمستان مناسب است؟

همه افراد باید از ضدآفتاب با طیف وسیعی استفاده کنند که در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند و حداقل دارای محافظت SPF 30 باشد که حدود ۹۷ درصد از اشعه‌های مضر UV را مسدود می کند.

بااین‌حال، در نهایت، بهترین ضدآفتاب زمستانی برای شما، ضد آفتابی است که به بهترین وجه نیازهای منحصربه‌فرد شما را برآورده کند. به‌عنوان‌مثال، اگر در زمینه ورزش‌های زمستانی فعال هستید یا دوست دارید/مجبورید در فصل سردتر زمان زیادی را بیرون از خانه بگذرانید، به ضد آفتابی نیاز دارید که در برابر آب و عرق مقاوم باشد. اگر در ارتفاعات بالاتری مانند پیست اسکی هستید، به دنبال SPF 50 یا بالاتر برای بهترین محافظت در برابر اشعه‌های بازتابی باشید.

صرف‌نظر از سطح فعالیت شما و اینکه هوا آفتابی است یا ابری، ایده خوبی است که هر روز روی پوست در معرض آفتاب خود از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. حتی زمان کمی قرارگرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند باعث پیری زودرس و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شود.



چند نکته مهم برای استفاده از ضدآفتاب در زمستان

  • استفاده از کرم ضدآفتاب برای تمام قسمت‌های پوست که در معرض اشعه قرار دارند، حتی لب‌های شما ضروری است
  • حداقل ۲۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن از کرم ضدآفتاب استفاده کنید
  • محافظت از پوستی که در معرض اشعه ماوراء بنفش منعکس شده قرار دارد ضروری است؛ مانند زیر چانه و پایین بینی
  • کرم ضدآفتاب را حداقل هر دو ساعت یک‌بار و در صورت تعریق بیشتر تمدید کنید

نکاتی برای محافظت از پوست در برابر آفتاب در ماه‌های سرد

  • اشعه ماوراء بنفش به‌راحتی می‌تواند از میان ابرها، مه و غبار عبور کند. تا ۸۰ درصد از اشعه UV خورشید می‌تواند به ابرها نفوذ کند.
  • برف ۸۰ درصد از اشعه ماوراء بنفش را منعکس می کند که بسیار بیشتر از مقدار منعکس شده توسط آب یا ماسه خشک ساحل است.
  • هنگام تجربه‌کردن و لذت از ورزش‌های زمستانی، اقدامات احتیاطی را انجام دهید. ارتفاعات بالا، همراه با اشعه ماوراء بنفش منعکس شده توسط برف، خطر آسیب پوست را افزایش می‌دهد.
  • از کلاه یا ماسکی استفاده کنید که سر، گردن و صورت شما را بپوشاند.
  • لباس‌هایی انتخاب کنید که تا حد خوبی از بدن شما در برابر نور آفتاب پاییزی یا زمستانی محافظت کند.
  • حتی در فصل زمستان، قسمت‌هایی از پوست ما هنوز در معرض نور خورشید هستند، مانند صورت، دست‌ها و چشمان شما.

حداقل ۱۵ دقیقه قبل از قرارگرفتن در معرض آفتاب، مقدار آزاد کرم ضدآفتاب ضدآب با طیف وسیع SPF 30+ را روی پوست تمیز و خشک بمالید. محصولاتی مانند ضدآفتاب لافارر بهترین گزینه پیش‌روی شما هستند.

Ask an expert: Do I need to wear sunscreen in the winter? | VCH Research Institute

پوست خود را از این زمستان به سلامت عبور دهید

تا اینجا بااهمیت انواع ضدآفتاب‌ها برای روزهای سرد سال آشنا شدید. اما مراقبت‌های پوستی برای این فصل به انتخاب ضدآفتاب خلاصه نمی‌شود. برای اینکه پوستی شاداب داشته باشید لازم است نکات دیگری را هم مدنظر قرار دهید.


اسیدها و رتینول‌ها را به شکل ملایم‌تر کاهش دهید:

در این فصل همچنان استفاده از لایه‌بردارها مهم است اما تلاش کنید که فرمولاسیونی تهاجمی انتخاب نکنید.


استفاده از انواع روغن‌ها را فراموش نکنید:

تغییر مداوم دما تعادل رطوبت پوست را مختل می‌کند، به این معنی که پوست در ماه‌های پاییز می‌تواند پوسته‌پوسته‌تر و خشک‌تر شود. واردکردن روغن به روتین خود نه‌تنها در کوتاه‌مدت پوست را تغذیه می کند، بلکه به پوست شما کمک می کند تا رطوبت خود را در طولانی‌مدت حفظ کند.


استفاده از ویتامین C:

ویتامین C به روشن‌تر شدن و تقویت پوست کمک می‌کند، تولید کلاژن را تحریک می‌کند تا پوست بهتر رطوبت را حفظ کند و به محافظت از آن در برابر مهاجمان خارجی کمک می‌کند. علاوه بر این، به پوست کمک می کند تا هر گونه آسیب احتمالی طولانی‌مدت را ترمیم کند. در طول ماه‌های تابستان، پوست ما در معرض میزان بیشتری از اشعه‌های مضر UV قرار می‌گیرد که می‌تواند منجر به آسیب عکس و پیری زودرس پوست شود. استفاده از ویتامین C به اصلاح و معکوس کردن آسیب کمک می کند و به حفظ رنگ و بافت یکنواخت پوست و افزایش درخشش طبیعی پوست کمک می کند.


استفاده از پاک‌کننده‌های آرایشی روغنی:

اگر در طول تابستان از شوینده‌های کف‌کننده یا ساینده استفاده کرده‌اید، زمانی که دما شروع به کاهش کرد، آن را با فرمول حاوی کرم یا روغن جایگزین کنید. پوست شما چربی کمتری تولید خواهد کرد، بنابراین مهم است که پوست خود را به‌آرامی بشویید تا از پاک‌شدن چربی جلوگیری کنید. فرمول‌های کرم، روغن و مومیایی‌سازی همچنان در پاک‌کردن آرایش و پاک‌سازی عمیق منافذ بدون برهم‌زدن تعادل چربی عملکرد مؤثری دارند.

برای خرید محصولات پاییزی و زمستانی همین حالا وارد فروشگاه اینترنتی خانومی شوید و با جستجوی گزینه‌های موردنظر خود، خریدی امن و آسان انجام دهید.

کسب و کارمد و زیبایی

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی