فرهاد مجیدی و یک چالش بزرگ!

زاوش محمدی: فزهاد مجیدی برخلاف دو فصل پیش که با پایان لیگ از جمع استقلالی‌ها جدا شد، این بار ماند تا استقلال لیگ بیست و یکم را خودش ببندد. او در بازار نقل و انتقالات لیست بلند بالایی به باشگاه ارائه کرد و مدیریت استقلال هم هر بازی که مجیدی خواست را جدب کرد. از امین قاسمی نژاد و جعفر سلمانی گرفته تا زبیر نیک نفس و عارف آقاسی. در این بین هم مهدی قایدی، ریگی، شجاعیان، فرشید اسماعیلی، میلیچ، نادری و دیاباته  از جمع آبی پوشان جدا شدند.

استقلال در لیگ نوزدهم با قایدی و شیخ دیاباته عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گداشت و مهاجم آفریقایی آبی ها با ۱۵ گل عنوان آقای گلی را از آن خورد. اما زوج خط حمله استقلال در لیگ بیستم نتوانست مثل لیگ نوزدهم درخشش خودش را تکرار کند و دیاباته تنها توانست ۲ گل برای استقلال در لیگ برتر به ثمر برساند.

با جدایی دیاباته و قایدی، هواداران استقلال توقع داشتند کادرفنی این تیم چند مهاجم جوان و ششدانگ به خدمت بگیرند تا مثل قایدی، چند سال خط حمله آبی ها را بیمه کنند و حتی اگر بخواهند او را بفروشند، سودی زیادی به باشگاه برسد اما مجیدی و مدیران استقلال به سراغ چند مهاجم سالخورده رفتند. شیمبا و امین قاسمی نژاد. در این بین هم قرارداد ارسلان مطهری هم تمدید شد.

مشکلی که مجیدی باید حواس‌شان به آن باشد

احمد مددی مدیرعامل باشگاه از شیمبا مهاجم باتجربه برزیلی به عنوان بازیکنی نام برد که باید به احتمال بسیار زیاد او را استقلالی دانست؛ که در این صورت می‌توان پیش بینی کرد زوج اصلی خط حمله استقلال در فصل جدید را امین قاسمی نژاد و شیمبا شکل خواهند داد.

لوسیانو پریرا (شیمبا)

مهاجم برزیلی فولاد ۹ سالی است که در لیگ برتر ایران بازی می کند و در تیم های فولاد، سپاهان، گسترش فولاد و صنعت نفت آبادان به میدان رفته و در این مدت توانسته ۸۶ گل در رقابت های مختلف به ثمر برساند. مهاجم ۳۷ ساله برزیلی در حالی مورد توجه استقلالی ها قرار گرفته که او هیچگاه در تیم هایی که حضور داشته رقابت شدیدی با دیگر مهاجم ها نداشته و شرایط حضور در استقلال با سایر تیم ها تفاوتهای فاحشی دارد.

مشکلی که مجیدی باید حواس‌شان به آن باشد

امین قاسمی نژاد

مهاجم مازندرانی و جدید استقلال در حالی به جمع شاگردان فرهاد مجیدی اضافه شد که از نیم فصل قبل در صدد حضور در این تیم بود اما با مخالفت مدیران پدیده روبرو شد. قاسمی نژاد هرکاری کرد تا آبی پوش شود اما فرهاد مجیدی اعلام کرد این جایی در لیست او ندارد. همین موضوع باعث شد تا پرسپولیس برای جدب این بازیکن اقدام کند. اقدام پرسپولیسی ها باعث شد تا هواداران استقلال به مدیران باشگاه فشار بیاورند تا قاسمی نژاد را به خدمت بیرند. او در روزی که قرار بود به باشگاه پرسپولیس برود، در چرخش ۱۸۰ درجه ای به سمت ساختمان سعادت آباد رفت و با استقلال قرارداد بست. قاسمی نژاد در حالی مهاجم کلیدی پدیده بود، که او در ۳۴ سالگی ۱۱ گل در لیگ بیستم به ثمر رساند.

جایی برای پیرمردها نیست

استقلال در حال حاضر در خط حمله قاسمی نژاد، آرمان رمضانی و مطهری را دارد و اگر شیمبا هم به این لیست اضافه شود، میانگین سنی مهاجمان استقلال به ۳۲ سال می رسد. خیلی ها می گویند تیمی که بخواهد برای قهرمانی بجنگد و در آسیا موفق شود، باید میانگین سنی به مراتب کمتری داشته باشد، چراکه فصلی فرسایشی و خسته کننده در پیش است. فشار بازی ها زیاد است. 

مهدی قایدی و شیخ دیاباته دو مهاجمی که فصل بعد در اختیار استقلال نیستند به ترتیب ۲۲ و ۳۳ سال دارند و امین قاسمی نژاد و شیمبا که بیشترین شانس را برای تشکیل زوج خط حمله استقلال در فصل جدید دارند، به ترتیب ۳۴ و ۳۷ ساله هستند. اگر استقلال قایدی و دیاباته را حفظ می‌کرد و همچنان این دو بازیکن را در خط حمله به کار می‌گرفت، میانگین سنی خط حمله این تیم برای فصل جدید ۲۷.۵ سال بود؛ و در صورت شکل‌گیری زوج قاسمی نژاد و شیمبا این معدل به ۳۵.۵ سال می‌رسد؛ تا مشخص شود در صورت جذب شیمبا که احتمال آن بسیار زیاد است، خط حمله استقلال ۸ سال مُسن تر از زوج قبلی خط حمله این تیم می‌شود.

پربیننده‌های سرویس ورزشی:

۲۵۶ ۲۵۱

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی