انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ آغاز شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، آن دسته از داوطلبانی که در ردیف مجاز شده های آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ قرار گرفته اند از امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور تا شنبه ۱۳ مهلت دارند با مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به انتخاب ۱۰۰ کد رشته محل اقدام کنند.

سازمان سنجش آموزش کشور به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه کرد ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) اقدام کرده و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کد رشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب کنند و پس از آن در فرم پیش‌نویس درج کنند.

پس از تأیید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید انتخاب رشته از طریق سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد؛ در غیر این صورت انتخاب رشته داوطلب تکمیل نشده است.

متقاضیانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گیرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند، با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط ابتدا از آنان ثبت‌نام مشروط به عمل خواهد آمد و پس از بررسی وضع علمی چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند، قبولی آنان لغو خواهد شد.

چنانچه فردی در ردیف پذیرفته‌شدگان این آزمون قرار گیرد و تا تاریخ ۳۱ شهریور موفق به دریافت مدرک کارشناسی خود نشود قبولی وی باطل خواهد شد. از این رو چنانچه داوطلبان به دلایلی احتمال فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ فوق نمی‌دهند، لازم است حداکثر تا ۲۰ شهریور درخواست انصراف از گزینش در رشته های انتخابی را به همراه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی به سازمان سنجش ارسال کنند تا از گزینش نهایی حذف شوند.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد به درخواست‌هایی که بعد از تاریخ تعیین شده به این سازمان واصل شود ترتیب اثر داده نخواهد شد و تمامی تبعات آن متوجه شخص متقاضی خواهد بود.  

اعلام ظرفیت پذیرش

ظرفیت پذیرش در دوره‌ های مورد پذیرش بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۶ هزار و ۶۹۱ نفر اعلام شده است.

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان براساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی (لیسانس) با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

 فهرست معرفی‌شدگان چند برابر رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی، عملی، مصاحبه، علمی و… و اعلام اسامی چند برابر ظرفیت در دهه سوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

شروع انجام آزمون های تشریحی و مصاحبه و… ارگان ها و رشته‌های خاص از هفته آخر شهریور ماه تا اواسط مهرماه طبق برنامه زمانی که اعلام خواهد شد، انجام می گیرد.

زمان اعلام نتایج

همچنین فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در اواخر مهرماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی